Autodiagnoosi  Carcom Oy

California 740 Turbo Estate

  • 306 Vastauksia
  • 114168 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Keijogg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #135 : 01.10.2012, 23:53:40 »
Eikun mittailemaan johtoja penkin alta. Yleismittarilla testaamalla virtapiiriä huomaa varmaan, että istuimen piiri on mykkä. Elementit on näissä tietysti sarjassa, joten jos toinen on mykkä, niin toinenkaan ei saa virtaa.
Nyt: Volvo 940 Classic Blackberry
Vanha: Volvo 740 GLE

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #136 : 04.10.2012, 20:38:47 »
Tällähetkellä kartturinpuoli on putsattu, hitsattu, sinkattu ja maalattu. Kotelosuojat vetasin lokasuojan alle jäävään korirakenteeseen. Lokasuojasta alottelin putsaileen
pintaruosteita. Huomenna saa käydä vetäseen massat. Lauantaina jatketaan lokasuojan hiomista, ja tehdään se valmiiksi ja kartturinpuoli sitten kasaan.

Myös etujarruja tutkiskelin ja purin osittain. Liut oli totaalisen ruostuneet jumiin mitä epäilinkin. Männät liikkuu kuten saatto arvellakkin hyvistä jarruvoimista. Saattaa tulla
tehoa lisää ja vielä kulutuskin tippua kun pikku laahuutus loppuu :D

PlastiDippiä on tulossa parit purkit. Aattelin siis sillä mustata tuon turbomaskin uudelleen.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #137 : 06.10.2012, 22:25:40 »
Parit kuvat. Kännykkälaatua, mutta eipä näissä mitään yksityiskohtia olekkaan. X-Cover tuntuu kestävän työpaja, talli ja allasbile olosuhteita,
mutta miksi siihen ei ole voinu kunnon projektikuvakameraa laittaa kun ei se oikea kamera aina tuu mukaan.

Kotelosuoja+massa


Aikalailla valmista. Tässäpä näkyy pikkasen herkistelty jarrusatulakin.


Liut tuli putsattua täysin ruosteesta. Kasatessa jokanen liikkuvaksi tarkotettu osa kyllästettiin kuparitahnalla. Sitten testaus, kappas taas palautuu jarru
täysin. Jospa tuo bensamittarikin hidastas vähän tahtia :hello:

Kohta alkaa olla auto paketissa. Sitten aijonkin pitää lomaa autonrassauksesta. Vähän vetää henkiä ennenku taas pikkusen projektointi alkaa.
Vielä pikkuhommaa ois:
-Vänkärinpuolen koteloiden kotelosujaus.
-Vänkärin kuraläppä.
-Kahtua miten se kuskinpuolen jarru palauttaa.
-Takakaarien kiveniskuruosteet hivasta.
-Takimainen toinen sivulasi tummentaa kun ei viimeks kerenny ennenku sormi katkes.
-Sähköantenni kasata ja pistää paikoilleen ja vielä toivoa että pelaa.
-Etukaijuttimet vaihtaa parempiin.
-Hakia plastidipit postista ja mustata maski.

Niko_S

  • Vieras
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #138 : 06.10.2012, 22:35:32 »
Ainakin on kunnolla suojattu, niin ei tartte huolehtia että ruostuupi heti  :).

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #139 : 06.10.2012, 22:40:38 »
No luulis. Nuo alueet ei muutenkaan ollu yhtään ruosteessa, muuten kuin pistehitsit kuskinpuolella. Mutta tulipahan samalla kiskastua suojat
kun rappaili nuita pintapeltejä :)

Autosta on muuten kasa kuitteja, ja kun sitä oli uudempana käytetty ohjekirjan mukasissa kilometrihuolloissa, oli ruostesuojauskin kuittien mukaan
volvolla suoritettu 3 kertaa. Pohjassa on paksusti massaa mutta koteloihin ei ole ikinä mitään ruutailtu, se on nyt tullut selväksi. Ihme että on kestänyt
22 vuotta etelän suolakylvetystä ja vielä ilman roiskeläppiä.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2012, 23:03:52 kirjoittanut Customer »

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #140 : 07.10.2012, 20:13:23 »
Taitaa olla sama sessio edessä mun seiskasatasen kanssa.. ei näy mitään massoja pohjassa eikä muuallakaan :knuppel2:

btw, ei nuo kuvat mitään huonoja ole

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #141 : 07.10.2012, 21:55:35 »
Kantsii kyllä vaikka nyt talven aikana. Totta sulla on tallipaikka autolle talveksi? Siellä on nätti kuivatella auto ja purkaa tarvittava pois suojaamisen edestä.
Helppo homma talven aikana jos ruostetta ei oo kerenny tulla yhtään ettei tarvi niitä rappailla.

Tänään alko hommat kotelosuoja-aineen hakureissulla. Sitten ruutailin helmakotelon. Tämän jälkeen vielä kuramuovi paikalleen ja kuraläpän tein.

Kuskin puolen jarrun tarkistin myös. Siellä oli melkeenpä hyvä rullaus, ja liukutapitkin jopa liikku. No toinen oli alkanut ruostuun jo kiinni kun edellinen remppaaja
oli hukannut toisen suojakumen ja laittanut jonkun nurkasta löytyneen liika ison suojakumen vähän sinnepäin. Mutta se alko pyöriin kohta mukana kun pulttia
alko aukaseen. Purin kuitenkin liukutsydeemin ja rassailin tapit ja kolot, ja paikat missä jarrupalojen pitäs päästä liikkuun. Kasaus sitten runsaalla kuparitahnalla.

Sitten nostinkin takapään ilmaan ja laskin perän pukeille. Takarenkaat pois ja kuramuovit pois. Kuskinpuolella pintaruoste oli muutamasta kohdasta ehtinyt jo hiukan
kaaren toiselle puolelle. Että muutama fhidtupaikka on hiottavana. Vänkärinpuoli oli onneksi täysin kuin tehtaalta.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #142 : 07.10.2012, 22:05:58 »
Kantsii kyllä vaikka nyt talven aikana. Totta sulla on tallipaikka autolle talveksi? Siellä on nätti kuivatella auto ja purkaa tarvittava pois suojaamisen edestä.
Helppo homma talven aikana jos ruostetta ei oo kerenny tulla yhtään ettei tarvi niitä rappailla.
Ajattelin vetästä massat talven aikana joo, jos ehtii. Ja eihän tuo talli mitään kauhean kaukanakaan ole.

s73

  • Vieras
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #143 : 08.10.2012, 19:28:46 »
Penkinlämmittimen yleisin syy ettei toimi on liittimen tai johdon hajoaminen elementin vierestä.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #144 : 08.10.2012, 23:14:11 »
Jees kiitokset vinkeistä penkinlämmittimien korjaamiseen. Täytyy tutkailla kun päästään korihommista nuihin nätteihin hommiin.

Tänään ahkeroin takakaarien ruosteet ja pistin sinkit. Huomena pintamaalia ja kuivattua massat. Myös kotelosuojaa laittas kaikkialle mistä takapyöränkaarien kautta pääsee.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #145 : 14.10.2012, 18:01:47 »
Nyt ois maantielaiva taas liikenteessä. On se melkonen lotja kun on muutaman kuukauden päästelly pikkusella. Rullaa nyt kivasti kun herkisteli etujarrut.

Penkinlämmittimet jäi kattomatta tälläkertaa mut katellaan sitten jossain vaiheessa. Nyt jos kasailis sen moottoriantennin ihan vaikka täs kotityöpöydällä ja
laittelis sitten antennivahvistimen kanssa paikalleen. Tässä on radio kuulunu huonosti, onko tuohon mitään vinkkejä ja tipsejä miten sen saisi viritettyä että
kuuluu kanavat? Antenni takerteli vähän joten siksi tuli purettua koneisto. Haitari osiohan siinä takerteli kun putket vääntyneitä. Sain niitä väänneltyä vähän
paremmaksi, mutta parempikin vois olla. Kannattaskohan motonetistä tilata uus haitariosa, vai onko nekin jo valmiiksi paketissa tahkeita? Mitään peruspiiskaa
en tähän vihtis laittaa että moottoriantenni se pitää olla. Kokeilin tähän väliaikasesti sisäantennia mutta sekin on ihan perseestä. Voisko vika olla esim antennijohdossa,
jos kuori on jossain kohtaa kulunu ja ottaa esim koriin?

Ja tosiaan tuli tuo maski maalattua mustaksi PlastiDipillä. Näin alkuun voi sanoa kyllä että on tolkkua tavaraa. Just tuntu olevan hyvää näiden muoviosien maalaukseen.
Vielä ois 1 purkki, jos nuo kylkilistatkin vetäs sillä jossain vaiheessa :P Sitten kattella miten se käytännössä pysyy ja mustais takapuskurinkin dipillä.

Näissä kuvissa on myös nuo 960 style kahvakuoret paikallaan ja ne kirkkaat vilkut.



Rallikuraläpät on must have syyskeleille, pysyy helmat tosiaankin kuivana :hello:

Muutamia kysymyksiäkin ois mielenpäällä:

Tässä on viskoflekti koneessa ja jäähdytinarsenaalin edessä maskin alla on sähköflekti. Onkohan tuo flekti lämpimienmaiden vakiovaruste? Se ei tunnu humisevan
muutakuin kesällä kun on n. 25c+. San Diegossa on varmaan se 32-35c+ yleensä.. Mietein että riittäskö tuon jäähytysteho kun se on tuossa aivan keulassa jos nakkais
viskon mäelle? Muut vaihtoehot olis tietysti vaihtaa flekti viskon paikalle, tai laittaa toinen flekti viskon tilalle ja jättää orginaali keulaan pyörimään toiseksi.

Toinen ois sitte lastuihin liittyvä. Onko näihin olemassa lastuja millä sais tuota kulutusta optimoitua? Ahtojahan olisi tietty kanssa kiva nostaa sinne 200hv paikkeille.
Nämä lastut millä paineet tohtii nostaa kiloon, niin saako niillä kaupanpäällisiksi pienempää kulutusta? Ei sillä muuten mutta tuo bensalitra alkaa maksaa jo hepekeleesti :hello:

Niin ja sisustaan haluan lisää beigeä, jos jollain olis alkuperäset reijättömät kuramatot niin kauppaa niitä :hello:
« Viimeksi muokattu: 14.10.2012, 18:10:25 kirjoittanut Customer »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #146 : 14.10.2012, 18:26:13 »


Muutamia kysymyksiäkin ois mielenpäällä:

Tässä on viskoflekti koneessa ja jäähdytinarsenaalin edessä maskin alla on sähköflekti. Onkohan tuo flekti lämpimienmaiden vakiovaruste? Se ei tunnu humisevan
muutakuin kesällä kun on n. 25c+. San Diegossa on varmaan se 32-35c+ yleensä.. Mietein että riittäskö tuon jäähytysteho kun se on tuossa aivan keulassa jos nakkais
viskon mäelle? Muut vaihtoehot olis tietysti vaihtaa flekti viskon paikalle, tai laittaa toinen flekti viskon tilalle ja jättää orginaali keulaan pyörimään toiseksi.

Ite oon eläny siinä uskossa että se sähköflekti siinä edessä on ilmastoinnin flekti. Tietty kai se myös ajaa asian "the" flektinä kans :D

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #147 : 14.10.2012, 18:48:18 »
Nyt jos kasailis sen moottoriantennin ihan vaikka täs kotityöpöydällä ja
laittelis sitten antennivahvistimen kanssa paikalleen. Tässä on radio kuulunu huonosti, onko tuohon mitään vinkkejä ja tipsejä miten sen saisi viritettyä että
kuuluu kanavat? Antenni takerteli vähän joten siksi tuli purettua koneisto. Haitari osiohan siinä takerteli kun putket vääntyneitä. Sain niitä väänneltyä vähän
paremmaksi, mutta parempikin vois olla. Kannattaskohan motonetistä tilata uus haitariosa, vai onko nekin jo valmiiksi paketissa tahkeita? Mitään peruspiiskaa
en tähän vihtis laittaa että moottoriantenni se pitää olla. Kokeilin tähän väliaikasesti sisäantennia mutta sekin on ihan perseestä. Voisko vika olla esim antennijohdossa,
jos kuori on jossain kohtaa kulunu ja ottaa esim koriin?
Millasta häiriötä sulla on? Sellaistako että aluksi kuuluu niin pirun hyvin, ja sitten kun on pitänyt radiota päällä jonkun vartin, niin yhtäkkiä alkaa kuulumaan normaalisti? Itsellä on tuommoista oireen tynkää.

Ja onnea sulle sähköantennin kasaamisessa. Itsellä oli helvetinmoista sähläämistä ja kirosanojen laulua havaittavissa. Itsellä meni niin kun olin saanut sen valkoisen muovijohdon tms. sinne moottorin rattaisiin pikkasen, niin radio alkoi työntämään antennia ylös kun pisti päälle ja sillonhan se muovijohto tietenkin meni päin persiitä siellä moottorin uumenissa. Jotenkin mä sain sitten sen pysymään siellä (6 tuntia kului leppoistasti).. ::)

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4516
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #148 : 14.10.2012, 21:05:13 »
Toinen ois sitte lastuihin liittyvä. Onko näihin olemassa lastuja millä sais tuota kulutusta optimoitua? Ahtojahan olisi tietty kanssa kiva nostaa sinne 200hv paikkeille.
Nämä lastut millä paineet tohtii nostaa kiloon, niin saako niillä kaupanpäällisiksi pienempää kulutusta? Ei sillä muuten mutta tuo bensalitra alkaa maksaa jo hepekeleesti
Ainakin Viking tarjoaa EcoTrim lastua: o,5l/100km vähemmän ja 190hv@0,8bar. Veikkaisin et säästää enemmän ennakoivalla ajotyylillä... Deran lastulla kulutus nousi pikakksen, mutta voi yhtä hyvin johtua ajotyylistä kun lastusta. Ihan maltillisena on kuitenkin pysynyt.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #149 : 14.10.2012, 21:09:21 »
Se etummainen flekti on tosiaan ilmastoinnin flekti, ja se on myös yleensä rikki(Niin kumpiko? No vaikka kumpikin...). Sitä ohjaa manuaalikylmäkoneen tapauksessa syylärin yläreunan anturi ja tapauksesta riippuen kylmäkoneen kennossa mahdollisesti oleva anturi, mutta monessa vain syylärin anturi. Lisäksi ECC:llä olevissa (eli käytännössä 760) ohjauspaneeli ohjaa flektiä esim nollavauhdissa vaikka kone on kylmä.

Jos sulla on ehjä visko, niin huomannet että kylällä se pyörii meleko lailla taajaan kesällä, eli jos laitat sähköflektiä niin laita kaksnopeuksinen ja varaudu että sitä ykkösnopeutta saa pyörittää aika lailla jatkuvasti kylällä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Autoracing  KL-varaosat