Kaasuvaijeri mod #3 työn alla. Lyhyt vaijeri tuntui aluksi hyvältä mutta se rupesi nopeasti ahdistamaan kun tekee aika tiukan kaaren tulipelliltä throttlebodylle, oikein kiva kun kaasu muuttui enemmän tai vähemmän on-off tyyliseksi...

Mikään voitelu ei auta, spraydödö, moottoriöljy, ohut koneöljy, koneöljyn-rasvan sekoitus.
Mekanismit vaikuttavat toimivilta joten nyt naitan classic efi Rangen vaijerin tohon ja katotaan miten rupeaa toimimaan, se tekee melkoisen lenkuran Rangessakin ja on muovipinnoitettu vaijerikin vielä.
Rangen vaijeri riittäisi polkimelle asti mutta kun se poljin on niin hassusti, ja tulipeltikin on semmoinen kotelo niin ei se onnistu ilman mittavia muutoksia. Rupea sentään tuliseinää pilkkomaan...
Eiköhän se pikkuhiljaa nöyrry, tyhjäkäyntivaivatkin hoituivat lopulta ja ne ovat loistaneet poissaolollaan. Etupään kolina oli todellakin noista iskareista, valitettavasti pieni rapina on palannut niinkuin epäilinkin. Tarvii nyt miettiä hommaisko tähän orkkisiskarit ilman noita metallipuslia vai värkkäiskö siihen alapäähän joko pultti-, tai mutterikiristyksen sokan tilalle jotta se holkki puristuisi tiukaksi. Uusien renkaiden kanssa ajo-ominaisuudetkin parani, uraherkkyys meni pois. Se johtui joko kuluneista kumekseista tai huomattavasti terävämmästä renkaan olkapäästä. Uudet on selvästi pyöreämmät olaltaan.