Joopa, tätähän voisi analysoida ja jatkaa loputtomiin eli kun laitevalmistajan taholta saatu se värkki turvatesteistä läpi, niin aletaanpa vaihtelemaankin tai poistelemaan kaikensortin osasia, jotka saattavat ajan saatossa vikaantua, ettei tule mitään korjattavaa=takaisinkutsuja ja pysyy ns. "tilit täytenä"
Tuolla omassa työelämässä ainakin menee ja on mennyt aina niin, että lakien & asetusten määrämien ja toimittajien taholta asennettuihin turvavarusteisiin tms. ei ole millään taholla missään olosuhteissa kanttia alkaa niitä poistamaan, purkamaan, muuttamaan tms. ja jos näin tapahtusikin, vastuu on raastuvassa yksiselitteisesti sen, joka niihin kajoaa. Thätsit.
Nyt tässä Volvon turvyöjutussa lienee syynä se, että Ameriikassa ne s******n lihavat läskiperseet ovat istuneet niitä turvavöiden vaijereita littuun siten, että on sitten jollain aikavälillä alkanut se vaijeri rispaantua ja aiheuttaa turvallisuusriskin, näin on kerrottu.
Tuota tapahtumaa itse kun koitin hahmottaa, en käsittänyt tapahtumalle muuta selitystä kuin sen, että joku laardikasa tunkee ruhonsa siihen penkille siten, että vaijeri taipuu sinne ahterin alle ja eikä saa sitä sieltä kenties enää kaivettua esiin ja lähtee kai sitten baanalle ilman vöitä..
Koitin tuota rekonstruoida, mutta minun jo väsähteen tomukasan toimesta en saa sitä autoon asettautuessa mitenkään sellaiseen tilaan, että se vaurioituisi..
Tosin, eikös jenkkivehkeissä ne vyötkin ole siten, että niihin tavallaan mennään/joutuu väkisin, kun sinne jakkaralle haluaa mennä ?
Kerran vaan kauan sitten änkeydyin erään kollegan jenkkituonti-Carinaan, joka kieltämättä tuntui oudulta, kun ei siihen repsikan paikallekaan päässyt ilman, etteikö ne vyöt olis menneet paikoilleen ihan omineen