Nyt olis sit astetta vanhempaa mallisarjaa pihassa.

Käytiin tosiaan hakemassa Virroilta tämä tänään kaverin kanssa. Myyjä oli 80-vuotias herrasmies, pitkän linjan Volvo-harrastaja, jolla oli tämä auto ollut 8 vuotta. Auto itsessään oli about sitä mitä pitikin. Muistutan tähän väliin, että minä en näistä 200-sarjalaisista tiedä käytännöllisesti katsoen mitään, joten asiavirheitä voi ilmetä.

Koneena on siis B200E ja laatikkona M47. Kilometrejä taulussa ostohetkellä 329 400km, jonka voisin jopa uskoa pitävän paikkansa auton yleiskunnon sekä huoltokirjan perusteella. Korin kunto on mielestäni ihan kohtuullinen, helmat ihan ok kunnossa, samoiten kun alusta ylipäänsä. Takakontista/munapusseista ei löytynyt mitään ihmeellistä, kun pikaisesti vilkasin. Suurimmat ruosteet ovat nykyhavaintojen valossa kynnyslistoissa, se alue siis joka jää piiloon kun oven sulkee. Taisi olla jokaisen oven kynnyslistassa jonkin verran ruosteen alkua. Konepellin etureunassa myös pientä kuplaa, tämä toki näkyy vain kun menee lähelle. Normaalietäisyydeltä sitä ei näe. Jossainpäin koria taisi olla muutama pisteruostekohta myös, pitää ylipäänsä tutkia tarkemmalla syynillä auto, kun se on saanut pestyä huolella.
Mitä muuta? Ratti ja polkimet on.

Etulasit ovat sähkökäyttöiset, ilmeisesti lisävaruste? Melko laiskasti tuntuvat kyllä liikkuvan, pitänee varmaan voidella paikat jossain vaiheessa. Autossa on peräti kaksi antennia sekä kaiuttimet, mutta soitinta ei ole?

Siinä kojelaudan alaosassa on vain tyhjä siisti kolo, vaikkapa lompakolle. Siinä tuuletusventtiilien yläpuolella taas on rivi lisämittareita. Jännite, ulkolämpömittari(?) sekä öljynpainemittari. Yksi kaveri sanoi, että nuo on melko harvinaisia? Pitääkö paikkansa, vai ei? Yksikään noista lisämittareista ei tosin toimi, niissä ei pala edes taustavalot, onko niissä edes sellaista? Kierroslukumittaria ei ole.

Noi ihme huoranporaat löytyvät, onks niillä jotain rahallista arvoa? Omaan silmään näyttävät aivan järkyttävältä. Myös nuo tuuliohjaimet herättää tunteita, mitä mieltä raati on niistä?
Paljonko tuo kone huutaa vitosvaihteella satasta ajessa? Se tuntui olevan se ihannenopeus melkeinpä, 80-90km/h tuntui jopa vähän jyristelyltä vitosvaihteella.

Tähän asti todettuja vikoja/puutteita ovat ainakin:
- Tuulilasin pesuripumppu on vainaa varmaan, kastiketta ei ainakaan lasille asti tule
- Isommassa töyssyssä kuskin puolelta kuuluu melko iso kolahdus, melkein sanoisin että tulisi iskarin yläpään kohdilta. Katsastaja ei kuulemma ollut löytänyt mitään, vaikka oli pyydetty tutkimaan...?
- Polttoainetankki vuotaa siitä saumasta, eli ei voi tankata yli puolen välin. Tämä tuli todettua kantapään kautta

- Tästä en ole varma onko vika vai ominaisuus: Tuntuu kuin kytkin kantaisi vähän. Pakin kytkeminen tuntuu aiheuttavan aina pienen rusahduksen, vaikka kytkimen olisi pitänyt pohjassa 30sek ennen vaihteen kytkemistä. Samoiten ykkösen tupaan saaminen tuntuu jopa väkivaltaiselta teolta, kun liikennevaloista pitäisi lähteä? Muut vaihteet menevät päälle normaalisti ja toki myös se ykkönen, jos sen kytkee ryömintänopeudessa. Ominaisuus vai vika?
Pitää tutkia tuota tarkemmin, niin raportoin sitten että mikä pommi tuli ostettua. Laitan parempia kuvia, kun olen saanut tämän pestyä. Onhan nää söpö parivaljakko tossa parkkipaikalla, naapurit kattelee että mitä helv tuolla tapahtuu, kun pihassa on nyt viisi Volvoa.

XC70, 240, V70, S60 sekä kaverin V70 tilapäisparkissa myös.

