Jahas jahas, Aksim97 on hassulla tuulella.

Olihan tossa vanhassa V70:ssä tosiaan omat oikkunsa, eikä siitä jotenkin niin hyvää tullut, mitä olisi suonut tulla sillä rahamäärällä mitä siihen aikanaan upotin. Nyt kun on ajellu vajaa 2 vuotta XC70:llä ja istahti tuon vanhan V70:sen puikkoihin, niin kontrasti oli kyllä suuri. Kyllähän se V70 tietenkin tutulta tuntui ominaishajuaan myöten ja herätti paljon muistoja, kun sillähän tuli sillon ajeltua sinne Bulgariaankin. Suurin ongelma tuossa V70:ssä taitaa olla lopussa oleva turbiini, tai tarkemmin ilmaistuna lukkokytkin. Kuten aiemminkin olen kertonut, niin mullahan kosahti aikanaan tuon V70:sen laatikko vikatilaan turbiinin lukkokytkimen luistamisen takia, kun ratapäivillä autoa rääkkäsin vähän turhan antaumuksella typeryyttäni. Taisi se turbiini toki valmiiksikin olla jo turhan kulunut ja näin jälkikäteen ajateltuna, se mystinen tärinä mikä autoa vaivasi...ja vaivaa vielä tänäpäivänäkin...tulee hyvin todennäköisesti turbiinin lukkokytkimestä. Noh, onneksi ei ole meikäläisen murhe se. Nykyisen omistajan toimesta V70:seen on rullattu 40 000km, eli mittarissa seisoo tällä hetkellä 420 000km ja risat.
Takaisin topicin autoon: Ajelin äsken Mikkelistä Espooseen ja tein pientä kulutusmittausta. Vedin koko matkan Mikkelistä aina Kehä Kolmoselle saakka 85km/h ja lasketuksi kulutukseksi tuli hyvin maltillinen 6,1L/100km. Tämä sisälsi kaiken lisäksi 40min Ardicin käytönkin. Hyvin maltillinen kulutus kyllä, kun jaksaa vaan ekoilla.

En tiedä olisiko tuo kulutus tippunut jonkin verran vielä alemmas, jos olisin vetänyt tuon matkan D-vaihteella, jolloinka kutosvaihde olisi ollut kytkettynä ja kierrokset vielä alempana. Itse vedin tuon pätkän vitonen silmässä jolloinka kierroksia oli koneessa se 2100rpm.
Vaalea sisusta ja puukoristeet, kyllä on minun makuuni...