Tänään auto kävi tosiaan vaihteeksi luottokorjaamolla, eli Debilissä. Siellä vaihdettiin apurungon puslat, moottorin etummainen ja takimmainen alipainetukikumi, sekä se vaihteiston alapuolella oleva tuki/vääntövarsi. Siihen moottorin alapuolella menevään ahtoputkeen vaihdettiin tiivisteet, koska se on ollu enemmän tai vähemmän tyypillisesti öljymoskan peitossa. Odotin mielenkiinnolla, että miten nuo uudet apurungon puslat vaikuttavat auton käytökseen, koska noiden puslien uusimisesta ei järin paljon tuntunut kokemuksia löytyvän.
Voi pojat, että auton vakaus moottoritienopeuksissa kohentui.

Tähän asti kovemmissa nopeuksissa on saanut ohjata vähän "vastaan" tien kallistumisen takia. Ei paljoa, mutta selvästi enemmän mitä esimerkiksi V90:ssä ja muissa ajamissani uusissa/uudehkoissa autoissa. Tuon osalta tämä XC70 on nyt kuin uusi auto, uskoisin. Ylipäänsä kyyti kovemmissa nopeuksissa pehmeni huomattavasti, en ole ennenkään mitään varsinaista tärinää huomannut autossa, mutta nyt ne vähäisetkin tiestä rattiin kantautuvat tärinät loistavat lähes täydellisesti poissaolollaan. Voi kuulostaa absurdilta, mutta nuo uudet puslat vaikuttivat auton kulkuun/pehmeyteen vähän vastaavalla tavalla mitä uudet renkaat.

Koko lysti kustansi reilu 1 110€.
Nyt voi kyllä erittäin tyytyväisenä lähteä reissuun.
Matkasuunnitelma
Tallinna - Kaunas 570km 7h 30min
30.6. - 1.7. Kaunas
Kaunas - Auschwitz - Katovice 700km 8h 45min
1.7. - 2.7. Katovice
Katovice - Budapest 580km 6h
2.7- -.5.7. Budapest
Budapest - Split 750km 7h
5.7. - 9.7. Split
Split - Budva 350km 5h
9.7. - 14.7. Budva
Budva - Rijeka 720km, 8h 20min
14.7. - 15.7. Rijeka
Rijeka - Venetsia - Verona 350km, 4h 10min
15-7. - 16.7. Verona
Verona - Gardajärvi - Stelvio - Munchen 540km, 8h 10min
16.7. - 17.7. Munchen
Munchen - Praha 400km, 4h 30min
17.7 - 20.7. Praha
Praha - Varsova 640km, 7h 20min
20.7. - 21.7. Varsova
Varsova - Bauska 600km, 7h 30min
21.7. - 22.7. Bauska
Bauska - Tallinna 383km, 5h
