KKD Motorsport  Samppasport

Kebakon 145 express -71 T5

  • 3 Vastauksia
  • 808 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kebakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Kebakon 145 express -71 T5
« : 08.09.2019, 09:43:48 »
Hetki sitten foorumilla pisti silmään eräs mielenkiintoinen myynti-ilmoitus. Perjantai iltana se oli sitten pihaan haettava, vaikka reissu pitkäksi venähtikin, kun matkaa kertyi yhteensä 500km koko reissun aikana.
   Auton on nykyiseen kuntoonsa saattanut edellinen omistaja, 7 vuotta sitten koko kori on hitsattu, pohja hiekkapuhallettu ja koko kori maalattu kauttaaltaan jonka jälkeen seissyt tähän päivään asti katoksessa josta sen kävin "pelastamassa". Moottoria ja voimaansiirtoa ei vielä ole ja siitä ei vielä ole selkeää visiota mikä sinne tullaan laittamaan, kun joku joskus jo alkanut tina kutosta ja m90 laatikkoa sinne sovittamaan jonka jäljiltä tulipellistä ei ole kauheasti enää jäljellä ::) pellitykset toistaiseksi ainoastaan pulteilla vielä kiinni.
   Sisusta puuttuu osittain, ainakaan mattoja, penkkejä ja ovipahveja ei ole ja varmasti kaikkea pientä puuttuu myös.
Taka-akseli tuli pienen harkinnan jälkeen otettua mukaan, se on 164 volvon 1031 akseli 3,73 välityksellä, kitkalukolla ja karpiolan ristitapeilla. Akseli tulee kuitenkin menemään 142 sportin alle.
    Mitä autolle tulee tapahtumaan tulevaisuudessa: Pohjan maalaaminen sisäpuolelta, Sisustan hankkiminen ja kasaaminen, sähkötyöt, Takaluukun korjaus ja maalaus, moottorin ja voimansiirron hankkiminen, sovitus ja asennus ja mahdollisesti vielä värin vaihto johonkin alkuperäisen värikartan väriin.

Kuvat ovat huonoja, autoa en ole vielä päivänvalossa päässyt kuvaamaan.

Matkalla uuteen kotiin




Vaihdelaatikon tunnelin ja tulipellin muutokset




Heti tallille päästyäni aloitin korjaamaan takaluukkua. Luukku oli pahoin kärsinyt ja se oli laitettu popniiteillä ja pellillä kasaan, sisäpuolelle jätin vielä yhden pellin soiron vahvistamaan rakennetta, mutta ulkopuolta rupesin kuiduttamaan lasikuitumatolla ja hartsilla. Muuten työ alkoi hyvin mutta mattoa tuli varattua liian vähän ja parin kerroksen jälkeen etu ja takapuolelle oli matto jo loppunut. Kuitenkin jo kahdellakin kerroksella tuli yllättävänkin tukeva, luukun sisäpuolelle tuli toiset 2 kerrosta. Luukkuhan on expressissä alkujaankin lasikuituinen, mutta lähes 50 vuotta vanha lasikuitu tuntuu olevan hyvin haperoa joten ei mikään ihme, että luukku onkin alkanut halkeilemaan kun sitä on laitettu kiinni ja availtu.









Tästä jatketaan ja parempia kuvia on tulossa kun saan auton taas tallista päivänvaloon 8)
« Viimeksi muokattu: 14.09.2019, 21:05:14 kirjoittanut kebakko »
Volvo 244L -77 drifteri projekti
Volvo 142 sport -70
Volvo 145 Express-71
Volvo 740 -90 Ex

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5009
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kebakon 145 express -71
« Vastaus #1 : 08.09.2019, 10:57:24 »
Johan pääsit alulle hommassa, uskaltaako tämmösiä juttuja lukea ollenkaan :idiot2: Eipä enää seiso ainakaan samassa katoksessa keräämässä pölyä O0
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 758
    • AM Asennustiimi Oy
Vs: Kebakon 145 express -71
« Vastaus #2 : 08.09.2019, 13:38:15 »
Tää menee ehdottomasti seurantaan   O0
Xc60 D5 Awd R-design 2011

Volvo 144 -74

Poissa kebakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 145 express -71 -T5-
« Vastaus #3 : 14.09.2019, 21:01:26 »
Viikonloppu koitti ja pääsi taas auton pariin. Takaluukun kuidutushommia jatkettu ja hyttiin ruvettu mallaamaan 240 etupenkkejä. Näistä työvaiheista ei ole kuvia.

Tänään aamulla lähdin aikaisin liikkeelle hakemaan tekniikanluovuttajaa. Kauppoihin päästiin ja kyytiin nousi vuoden 94  850 T5. Moottoriksi tulee siis B5234T. Ostaessa auto oli täysin ajokuntoinen, kori on parhaat päivänsä kuitenkin jo nähnyt.

Ensimmäisenä pesin koko auton jotta on mukavampi ruveta purkamaan ja purkuhommat aloitettiin heti kunnolla. Moottori on pois nostamista vaille valmis tällä hetkellä jonka jälkeen täytyy vielä purkaa moottorin johtosarja ja boksit itselle jonka jälkeen koko loppu romu on myynnissä, yv:llä voi kysellä mikäli jokin osa kiinnostaa.

Moottoriin liittyen vielä täytyisi hankkia jostain 960 öljypohja ja voimansiirtoon tinakoneen m90.

Luovuttaja ja vastaanottaja


Ennen pesua


Pesun jälkeen ja osittain jo purettuna


Hommat jatkuu vuorokauden ympäri kun viikonloppuisin pääsee ainoastaan tekemään. huomenna olisi jo tarkoitus mallailla konetta paikoilleen 145 koriin :idiot2:
Volvo 244L -77 drifteri projekti
Volvo 142 sport -70
Volvo 145 Express-71
Volvo 740 -90 Ex

 

KL-varaosat  Carwist