Hetki sitten foorumilla pisti silmään eräs mielenkiintoinen myynti-ilmoitus. Perjantai iltana se oli sitten pihaan haettava, vaikka reissu pitkäksi venähtikin, kun matkaa kertyi yhteensä 500km koko reissun aikana.
Auton on nykyiseen kuntoonsa saattanut edellinen omistaja, 7 vuotta sitten koko kori on hitsattu, pohja hiekkapuhallettu ja koko kori maalattu kauttaaltaan jonka jälkeen seissyt tähän päivään asti katoksessa josta sen kävin "pelastamassa".
Moottoria ja voimaansiirtoa ei vielä ole ja siitä ei vielä ole selkeää visiota mikä sinne tullaan laittamaan, kun joku joskus jo alkanut tina kutosta ja m90 laatikkoa sinne sovittamaan jonka jäljiltä tulipellistä ei ole kauheasti enää jäljellä

pellitykset toistaiseksi ainoastaan pulteilla vielä kiinni.
Sisusta puuttuu osittain, ainakaan mattoja, penkkejä ja ovipahveja ei ole ja varmasti kaikkea pientä puuttuu myös.
Taka-akseli tuli pienen harkinnan jälkeen otettua mukaan, se on 164 volvon 1031 akseli 3,73 välityksellä, kitkalukolla ja karpiolan ristitapeilla.
Akseli tulee kuitenkin menemään 142 sportin alle. Mitä autolle tulee tapahtumaan tulevaisuudessa: Pohjan maalaaminen sisäpuolelta, Sisustan hankkiminen ja kasaaminen, sähkötyöt, Takaluukun korjaus ja maalaus, moottorin ja voimansiirron hankkiminen, sovitus ja asennus ja mahdollisesti vielä värin vaihto johonkin alkuperäisen värikartan väriin.
Moottoriksi tulee B234T (T5) ja
voimansiirtoon m90. tulee vaihtumaan vielä ZF:ään
Kuvat ovat huonoja, autoa en ole vielä päivänvalossa päässyt kuvaamaan.
Matkalla uuteen kotiin


Vaihdelaatikon tunnelin ja tulipellin muutokset


Heti tallille päästyäni aloitin korjaamaan takaluukkua. Luukku oli pahoin kärsinyt ja se oli laitettu popniiteillä ja pellillä kasaan, sisäpuolelle jätin vielä yhden pellin soiron vahvistamaan rakennetta, mutta ulkopuolta rupesin kuiduttamaan lasikuitumatolla ja hartsilla. Muuten työ alkoi hyvin mutta mattoa tuli varattua liian vähän ja parin kerroksen jälkeen etu ja takapuolelle oli matto jo loppunut. Kuitenkin jo kahdellakin kerroksella tuli yllättävänkin tukeva, luukun sisäpuolelle tuli toiset 2 kerrosta. Luukkuhan on expressissä alkujaankin lasikuituinen, mutta lähes 50 vuotta vanha lasikuitu tuntuu olevan hyvin haperoa joten ei mikään ihme, että luukku onkin alkanut halkeilemaan kun sitä on laitettu kiinni ja availtu.




Tästä jatketaan ja parempia kuvia on tulossa kun saan auton taas tallista päivänvaloon
