Edellisestä päivityksestä taas tovi vierähtänyt, mutta homma on taas edennyt. Edellisen päivityksen jälkeen tapahtunutta:
-vaihdelaatikon kannakkeelle tehty uudet kiinnikkeet, nyt palkki on alkuperäisellä paikallaan
-tuulilasi irroitettu hitsauksia varten
-uusi tulipelti ja vaihteiston tunneli tehty.
-e36 hammastanko hankittu aihioksi
Tuulilasin irroitin jotta olisi enemmän työskentelytilaa ja kipinät eivät pilaisi hyvää lasia. Useita jo valmiiksi rikkinäisiä laseja on tullut irroitettua ja ehjiä käytettyjäkin olen irroittanut ja kaikki ehjänä mutta eiköhän se tämän kanssa sitten pitänyt sattua vahinko. Olin työntämässä uutta lankaa edellisen katkenneen tilalle tarkoitukseen hankitulla työkalulla ja työkalu meni huonossa kulmassa lasin ja karmin väliin jolloin kuului raks ja eiköhän lasi sitten haljennut kulmasta. Ei toki pahasti mutta revin sitten lasin enempää säälimättä irti kun en kuitenkaan ikinä laittaisi vähänkään haljennutta lasia paikoilleen.

Kävin pihalla seisovasta e36 romusta purkamassa itselleni hammastangon talteen kun se ei kerta mitään maksanut. Hetken mallailtuani totesin että voi olla jokin muu hammastanko fiksumpi hankkia. Simpukka ei kuitenkaan tähän enää tule mahtumaan.
Pellityksien teon aloitin ensin tulipellistä. Kanttikonetta kun ei ole tein taitokset sapluunan ja puupalikoiden avulla. Pienen jäykisteen myös naputtelin keskelle. Pitäisi varmaan ostaa sellainen bead rolleri niin ei tarvitsisi käsin kuulapää vasaralla naputella.

Sitten tein 3mm lattaraudasta ”luurangon” tunnelille. Ideana tässä oli saavuttaa mahdollisimman jämäkkä tunnelli ja mahdollisimman symmetrinen. Muutenkin tuo kulmikas muoto tuntui sopivan paremmin.

Sen jälkeen vain yksinkertaisesti pellitykset päälle. Tulppahitseillä lattoihin kiinni ja koriin ja toisiinsa kiinni tuuma saumaa, kaksi väliä periaatteella.


Valmis

Lopputuloksena oikein tukeva paketti joka on symmetrinen ja sopivan kokoinen, m90 jää vielä tilaa ympärille, että sitten kun nälkä kasvaa syödessä myös se iso ZF mahtuu

edelliseen rämisevään peltilaatikkoon nähden onnistunut.
Sitten kun kori on sisältä pohjamaalissa kaikki saumat tullaan vielä saumaamaan tarkoitukseen sopivalla liima/tiivistemassalla.
Vaihdekepille teen reiän vasta sitten kun päätän teenkö 960 alkuperäisellä keppitelineellä vai tilaanko jonkun shortshifterin.
Seuraavaksi pitäisi taas kasailla kojelauta paikoilleen ja alkaa visioimaan lämmityslaitetta. Alkuperäinen ei tosiaan luultavasti mahdu niin voi olla että teen tuollaisesta yleismallin lämmityslaitteesta sopivan kompaktin kotelon alkuperäiselle paikalle.
Pakosarjaa varten täytyisi myös hankkia laipat ja kasa mutkia niin pääsisi sitäkin mallailemaan samalla muiden muutosten kanssa.