Volvossa (emännän käytössä) on ollut kitkat alla koko kesän eikä ne ole "oikeat" talvirenkaat. Nastakumit pitää laittaa kun ehtii. Noilla pärjää vielä vielä kun lunta ei ole kun runsaat 5 senttiä. Työautossa Mitsu L200 4WD on suvikumit alla mutta paniikkia ei ole. Nelikolla pärjää yllätävän hyvin.
Tarkoitatko M+S renkaita, jotka eivät Skandinaavisia ja oikeita talvi-renkaita?
Välikeleissä niillä luistelee mukavasti, mutta ovat huonoja helteellä ja kovassa ajossa, pakkasista puhumattakaan. Välikelin renkaita siis...

Juu, L200:lla pääsee suvi-gummeillakin kiinni sellaisiin paikkoin, joihin en merikontilla edes yrittäisi!

Nimimerkillä kokeiltu on!
Tosin edes se jäykkä nelikko ei pysähdy suvi-gummeilla sen nopeammin...

Jälleen kerran (taas) mennään sillä maininalla että suutarin lapsilla...
Normis-settiä! Erittäin tuttu tunne itsellänikin... Vaikka en auton-asentaja olekkaan.
Siksi kai olen talvi-gummit ajoissa aina alle saanutkin!
Lienee ihmisen luontaista laiskuutta, kun ammattiin liittyvät asia jäävät aina tehtävälistan häntäpäähän.

Työn puolesta (autonasentaja) en ole saanut aikaan että olisin työpaikalla vaihtanut iltasella omiin autoihin talvigumit ajoissa. 
Toisaalta sinulle se olisi helppoa, koska rutiinia taatusti löytyy ja kaikki työvälineet myös, lämpimästä työtilasta puhumattakaan.
Mutta kun näitä mitattuja säätietoja katsoo ja ennusteita, niin ei tulisi enää mieleen jättää suvi-gummeja alle, ellei valita lennosta taksia tms. kulkinetta. Jos omalla autolla pitäisi mennä, niin talvi-gummit alle, kuten olen jo tehnyt, vaikka en talvi-gummien avosandaali
tm-rajoitteesta pidäkkään!

Ennusteet ja mittaukset viittaavat siihen, että vaikka päivälämpötila olisikin asteen tai kaksi plussallaa, niin moninpaikoin se ei riitä varsinkaan varjopaikoissa sulattamaan jäätynyttä maata.
Ainoa paikka, jossa varmuudella pärjää vielä suvi-gummeilla, jos ei pimeän aikaan tarvitse liikkua on ahvenanmaa ja sielläkin varauksella ja varovaisuudella! :hello: