Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.

  • 21 Vastauksia
  • 16658 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rastas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« : 18.10.2011, 07:25:33 »
Mitähän tiivisteitä/osia kannattaisi tai tarvitsee samalla vaihtaa, kun laittaa venttiilivarren kumit uusiksi?
Eikös tämän homman voi tehdä kantta avaamatta?

Volvon oireena savuttaa kylmänä ja syö öljyä n. 2litraa/1000km  :(

Öljyn syönnissä oli kirjotusvirhe  :( nyt oikein
« Viimeksi muokattu: 19.10.2011, 07:59:12 kirjoittanut rastas »

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« Vastaus #1 : 18.10.2011, 09:20:05 »
samalla menee kannen tiiviste, kiillotuta venttiilit, nostajat, tietty ne kumit.. kannen joutuu irrotttaa..

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5846
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« Vastaus #2 : 18.10.2011, 09:43:14 »
kannen joutuu irrotttaa..
Syystä että? ???

Yleensä venttiilinvarren kumit voidaan vaihtaa irroittamatta kantta. Pitää vain olla joku systeemi jolla estää venttiilin putoaminen sylinteriin. ::) Vai onko tinakoneesa joku juttu joka tämän estää? ???

Aika runsas on kulutus, vaikka kumit olisivat loppu. Pitäisi kulutuksen olla pienempää, etenkin kun vain 10v kone. Voipi olla että myös venttiilinohjurit on väljät.

Paljonko on kilometrejä takana ettei vaan öljyä tule männänrenkaiden ohi? :-\

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« Vastaus #3 : 18.10.2011, 10:02:06 »
kannen irroituksesta kertoi joskus korjaamolla asentaja, sekä hinnaksi tonnin juuri sen takia koska joutuu kannen käyttää irti..syytä en kysellyt koska kauhistelin hintaa.. 850 ei onnistu tulpan reikien kautta vaihtamalla niinkuin esim 940.. mikäli hinta olisi edes puolet tuosta niin vaihdattaisin omaani noi kumit, sen verran pölläyttää käynistettäessä..

Poissa rastas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« Vastaus #4 : 18.10.2011, 10:27:00 »
Kilometrejä autossa on suunnilleen 360 000. Öljyn kulutus alkoi, kun ostettiin auto ja vaihdeltiin uudet öljyt, kun edelliset öljyt taisi olla pikkasen vanhat. Nyt savuttelee ja toisinaan muutma tippa öljyäkin tulee pakoputken kautta.

Meidän tuttava korjaamo oli sitä mieltä, että paineilmalla nostamalla sais kumit vaihdettua. Parit stefat siinä vissiin pitäs vaihtaa vai ja venttiilikopasta tiiviste vissiin?
Kysymyksiä riittää, kun ei autojen koneista niin kauheasti tiedä.

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5846
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« Vastaus #5 : 18.10.2011, 10:52:07 »
kannen irroituksesta kertoi joskus korjaamolla asentaja, sekä hinnaksi tonnin juuri sen takia koska joutuu kannen käyttää irti..syytä en kysellyt koska kauhistelin hintaa.. 850 ei onnistu tulpan reikien kautta vaihtamalla niinkuin esim 940.. mikäli hinta olisi edes puolet tuosta niin vaihdattaisin omaani noi kumit, sen verran pölläyttää käynistettäessä..
Ei niitä vaihdeta tulpan rei'istä ::). Tulpan reiästä pistetään vain sylinteriin jotain mikä pitää venttiilit kiinni kannessa kun jouset on irti. Esim paineilmaa tai jopa kengännauhaa olen kuullut käytettävän tähän tarkoitukseen.

Kilometrejä ei pitäisi olla vielä liikaa männänrenkaille mutta aika runsasta on vuoto. :P
Ohivuotomittauksella se selviäisi.

Tinakoneen kansi on rakennettu kahdesta osasta. Ala ja ylä. Yläosaa voisi kutsua venttiilikopaksi. Kun venttiilikopan irroittaa, samalla lähtee nokka-akselit irti. Välissä ei ole tiivistettä vaan liimaa. Takaisin laittoa varten pitää puhdistaa hyvin esim. terävällä ja suoralla lastalla tai asetonilla, ja ohut tasainen kerros liimaa.

Mutta se venttiilikoppa on vähän hankala laittaa takaisin. Kopalla pitäisi saada painettua osa venttiileistä auki eli ei mene tuosta vaan paikalleen. Siihen on olemassa ja on tehty työkalu jolla saa painettua kopan tasaisesti kantta vasten.

850 volvosta on tehty tee-itse kirja. Siellä voisi olla kuvallisia ohjeita helpottamaan tätä hommaa ::)

Poissa rastas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« Vastaus #6 : 18.10.2011, 15:02:51 »
Kiitoksia jo vastanneille valaisi vähän asiaa  :). Volvo on menossa pajalle ensi kuussa, jonka jälkeen näkyy väheneekö öljyn juopottelu. Isosta Volvosta ei perheellinen hevillä luovu, kun on kerran sellaisen hankkinut  :D

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 711
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« Vastaus #7 : 18.10.2011, 15:31:28 »
Kannattaa samalla tarkistaa että kampikammion huohotus toimii, tästä on faq jossain...
144-70

Poissa haurala93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« Vastaus #8 : 18.10.2011, 15:40:15 »
voisiko joku olla kiltti ja etsiä minulle kuvan erikoistyökalusta jolla kansi laitetaan paikalleen? vois yrittää tehdä samalla periaattella toimivan jos vain näkis minkä moinen värkki kyseessä  ::)
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

Poissa jari75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • Kahta en vaihda: Volvoa ja Vaihdetta.
Vs: 850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« Vastaus #9 : 18.10.2011, 19:11:51 »
voisiko joku olla kiltti ja etsiä minulle kuvan erikoistyökalusta jolla kansi laitetaan paikalleen? vois yrittää tehdä samalla periaattella toimivan jos vain näkis minkä moinen värkki kyseessä  ::)
Alfamerin korjausoppaasta sivulta 2.13. Linkissä kuva
http://www.aijaa.com/v.php?i=008078899789.jpg
850 2.4 10v aut. -95 sedan

Poissa sinivalkoinenm

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« Vastaus #10 : 18.10.2011, 21:54:47 »
No on syytäkin vaihtaa kumit venttiileitten varsiin, en oo koskaan kuullutkaan NOIN hurjasta öljynkulutuksesta: 2litraa kuluu sadalla metrillä aloitustekstin mukaan ;D oikeesti onnea matkaan vaihtotyöhön, pilkun........ ei kuulu tänne ainakaan, anteeksi :pomo:

Poissa haurala93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« Vastaus #11 : 18.10.2011, 21:57:50 »
kiitos kuvasta, olikin yksinkertaisempi ja helppo toteuttaa. meikäläisellä volvo kuluttaa n.0.8l/1000km mun mielest se on paljon, mut ilmeisesti se ei olekkaan viellä pelottavanpaljo  ???
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« Vastaus #12 : 18.10.2011, 23:12:01 »
Ei niitä vaihdeta tulpan rei'istä ::). Tulpan reiästä pistetään vain sylinteriin jotain mikä pitää venttiilit kiinni kannessa kun jouset on irti. Esim paineilmaa tai jopa kengännauhaa olen kuullut käytettävän tähän tarkoitukseen.

eikös 940 pystykään vaihtaa tulpanreikien kautta?? Jos näin on olen käsittänyt nyt asian aivan väärin..

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5846
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« Vastaus #13 : 18.10.2011, 23:15:16 »
eikös 940 pystykään vaihtaa tulpanreikien kautta?? Jos näin on olen käsittänyt nyt asian aivan väärin..
Juu ei voi :D. Ei se mitään, kukaan ei oo autoasentaja syntyessään :).

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 711
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -94 10v venttiilinvarren kumien vaihto.
« Vastaus #14 : 19.10.2011, 07:39:23 »
kiitos kuvasta, olikin yksinkertaisempi ja helppo toteuttaa. meikäläisellä volvo kuluttaa n.0.8l/1000km mun mielest se on paljon, mut ilmeisesti se ei olekkaan viellä pelottavanpaljo  ???
OT: Vaimon 850 vie 0,5l/100km. Musta se on paljon.
144-70

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron