Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Xenon muutossarjat?

  • 107 Vastauksia
  • 51836 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon muutossarjat?
« Vastaus #90 : 21.11.2014, 00:10:38 »
saisikos joku rakenneltua minulle tuollaisen konkkaboksin korvausta vastaan?


Ei löydy ketään tuttua tai tutun tuttua jolta se luonnistuisi? Tuossa kuitenki vielä se asennuskin jää.   Elektroniikka-alalla amiksessa ketään opiskelemassa, koulussa varmasti onnistuisi tehdä?

Itse nuita olen nyt neljä rakentanut, itselle ja muutamille muulle.  Itselle sen tein 2009/2010 ja siitä lähtien toiminut täysin moitteetta.


Itse kyllä tykkään nuita värkkäillä, mutta toisille se ei niin mukavaa ole tehdä koska vastuuta tuosta ei mitään voi ottaa jos itse laite hajoaa tai pahimmassa tapauksessa autosta jotain. Mikään kun ei oo varmaa 100%:sti.  Ja tämän myös tehny heillekkin selväksi kelle tuon olen rakentanut.  :)

Lukeekoha näitä muuten enään kukaan kelle tuo on tehty, että miten on pelannut?



Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: Xenon muutossarjat?
« Vastaus #91 : 23.11.2014, 14:18:26 »

Ei löydy ketään tuttua tai tutun tuttua jolta se luonnistuisi? Tuossa kuitenki vielä se asennuskin jää.   Elektroniikka-alalla amiksessa ketään opiskelemassa, koulussa varmasti onnistuisi tehdä?

Itse nuita olen nyt neljä rakentanut, itselle ja muutamille muulle.  Itselle sen tein 2009/2010 ja siitä lähtien toiminut täysin moitteetta.


Itse kyllä tykkään nuita värkkäillä, mutta toisille se ei niin mukavaa ole tehdä koska vastuuta tuosta ei mitään voi ottaa jos itse laite hajoaa tai pahimmassa tapauksessa autosta jotain. Mikään kun ei oo varmaa 100%:sti.  Ja tämän myös tehny heillekkin selväksi kelle tuon olen rakentanut.  :)

Lukeekoha näitä muuten enään kukaan kelle tuo on tehty, että miten on pelannut?

Joo, lukee kyllä, satunnaisesti. Mulla on sun tekemä boxi ja toimi moitteetta. Nyt oon kuitenkin jo ottanut veke sen, kun ei jaksanut räpeltää noiden huonojen/halpojen ballastimien kanssa, niin nykyään on normi polttimot taas käytössä.
Olis siis yks KBOWE vapaana, jos joku tarttee..?

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon muutossarjat?
« Vastaus #92 : 23.11.2014, 15:01:18 »
Joo, lukee kyllä, satunnaisesti. Mulla on sun tekemä boxi ja toimi moitteetta. Nyt oon kuitenkin jo ottanut veke sen, kun ei jaksanut räpeltää noiden huonojen/halpojen ballastimien kanssa, niin nykyään on normi polttimot taas käytössä.
Olis siis yks KBOWE vapaana, jos joku tarttee..?


Tuohan siis kannattaa ostaa pois, jos jollakin oli tarvetta.  :)

Poissa Joni2402

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon muutossarjat?
« Vastaus #93 : 30.11.2014, 16:55:55 »
Yv tuupattu kaverille.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: Xenon muutossarjat?
« Vastaus #94 : 22.09.2015, 12:45:48 »
Kattelin tollasta: http://www.ebay.co.uk/itm/Upgraded-55W-HID-Xenon-Conversion-Kit-H1-H3-H7-H8-H9-H11-H4-3-6000K-8000K-10000K-/171649437703?ssPageName=STRK:MESE:IT&tfrom=171665705590&tpos=unknow&ttype=price&talgo=origal

Meinasin laittaa vm.2000 mk1 V70 pitkiin, onko noi turhankin "isot"? Eli riittäskö jotkut 35W myös? Katoin että nuo olis kyllä edulliset ja metallikannallakin. Vai pitikö tuossa jo olla can-bus paketti?

Saa linkittää ja vinkittää.. Suomesta Cobran h7 sarjaa näytti saavan 89e...

edit: näyttipä menneen ihan persiilleen tää alue minne postasin.. osui vaan silmiin otsikon perusteella.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2015, 15:42:54 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Baze88

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon muutossarjat?
« Vastaus #95 : 22.09.2015, 15:38:27 »
Pitääkö tuo diodi härdelli laitta myös silloin kun autossa on jo bixenonit tehdas asennettuna ja meinaa laittaa näihin umpiossa oleviin halogeeni pitkiin xenon muunnossarjan. Autohan siis volvo v50 vm.2006

Poissa Toma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon muutossarjat?
« Vastaus #96 : 22.09.2015, 16:11:17 »
Mulla s40 jossa vakio xenonit, sekä pitkissä 55w ja sumareissa 35w jälkiasennussarjat. Vuodenpäivät pelas hyvin kunnes viime perjantaina kärähti pyyhkijöiden moottori kesken katsastuksen. Itse tilasin relesarjan noille pitkille.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2015, 16:13:47 kirjoittanut Toma »

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon muutossarjat?
« Vastaus #97 : 22.09.2015, 21:28:45 »
Auttaakohan tämä sarja estämään edes teoriassa vahinkoja? http://katuauto.fi/product_info.php/cPath/33_56/products_id/382

edit: Taidan päätyä Finnxenonin 35w sarjaan ja heiltä löytyvään relejohtosarjaan 50 watin vastuksilla. Laittaa vastukset kiinni alumiinilevyyn ja keksii jonkin paikan, jota saavat lämmittää :)
« Viimeksi muokattu: 14.11.2015, 00:54:58 kirjoittanut Leo »
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: Xenon muutossarjat?
« Vastaus #98 : 14.10.2016, 07:16:20 »
Ei ole kukaan vielä vastaillut noiden pitkien osalta, tarvitseeko niille tehdä samat viritykset kuin lähivaloille? Pitkissä ei varmaankaan tota PWM:ää ole joten konkkia ei tarvitse viritellä. Maadoitukset toki kannattaa tehdä kunnolla, mutta tarviiko releitä ja diodeja viritellä? Olisi kaverilla cobran setti joutilaana ja haluisin lisää valotehoa pitkiin, mutta jos menee liiaksi säätämiseksi niin pärjään kyllä niillä vakio pitkilläkin :D

Edit:
Toisesta ketjusta löysin juttua aiheesta ja linkin, jossa joku on selvittänyt mistä nuo hajoamiset johtuvat:
Lainaus
The 26.000v runing through the cable produce a magnetic field that might interference with the electronics around.
In most of the cases nothing happen or only small issues like AM/FM radio intereference, Digital clocks reseting, speedometer needles going crazy & reseting, sudden wiper blades movements when turn on the HID with no more inconvenience nor long lasting side effects.
As long as the HID is off the problems go away & most of the problems only show up during the 3-4 seconds HID start up.
(this problems also occur in cars without CANBUS Line)

But turns out the Volvo , Peugeot 407, Audi A3 8P, Golf V, Seat Leon 1P, have some parts specially vulnerable to this HID interference.

As an example I can tell you that if you were able to install the HID bulbs & ballas with a 10meter cable far away from your wiper motor & car electronics you wouldn't suffer any damage at all.
The only problem here is the PROXIMITY of the HIGH VOLTAGE cables to your car electronics.
Any electronics within the range of the electro-magnetic field generated by the 26.000v is vulnerable & might fail.


This is the reason why is useless to install the Relays, battery harness, use the fog lights circuit, warning cancellers, etc...
As long as the HID bulbs & ballast are close enough to your car electronics the wiper motor might fail.

Jos jollain on tietämystä aiheesta enempi, niin eikö tuon häiriön saisi suodatettua laittamalla ballastilta polttimolle menevään johtoon pari häiriönpoisto ferriittiä? Ja myös pyrkiä laittamaan kaapelit siten etteivät ne olisi ainakaan kiinni auton omissa johdoissa?
« Viimeksi muokattu: 14.10.2016, 09:18:57 kirjoittanut A85 »

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon muutossarjat?
« Vastaus #99 : 14.10.2016, 10:51:46 »
Jos jollain on tietämystä aiheesta enempi, niin eikö tuon häiriön saisi suodatettua laittamalla ballastilta polttimolle menevään johtoon pari häiriönpoisto ferriittiä? Ja myös pyrkiä laittamaan kaapelit siten etteivät ne olisi ainakaan kiinni auton omissa johdoissa?

Xenoneista kokemus on nolla, mutta yleisellä tasolla ferriittejä jos laittaa, niiden pitää olla ballastin jännitesyötössä, eli ballastin ja akun välissä. Kondensaattori voisi kanssa toimia, eikös sellaisia ole näissä viritelty?
Lampuille menevät kaapelit kauaksi olemassaolevista johdotuksista ja jos olisi vielä suojakuorellinen johto niin aina parempi. Mun käsityksen mukaan nämä ei ole niinkään ongelma vaan virransyötön kautta kytkeytyvät häiriöt.

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon muutossarjat?
« Vastaus #100 : 27.10.2016, 18:23:05 »
Vähän ehkä ohi aiheen, mutta onko ledi muutossarjan kanssa samoja probleemia pyyhkijöiden jne kanssa?  :idiot2:
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Rataraat0

  • Vieras
Vs: Xenon muutossarjat?
« Vastaus #101 : 30.10.2016, 22:01:04 »
Tilasin myös kiinan ledi muutossarjan kokeiluun, saa nähdä mitä tuleman pitää.

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon muutossarjat?
« Vastaus #102 : 31.10.2016, 10:55:57 »
LED-valoissa ei esiinny korkeita jännitteitä joten em. ongelmaa ei pitäisi olla.

En ole täysin samaa mieltä ongelman juurisyystä tuon edellä viitatun artikkelin kanssa mutta ilman muuta korkeajännitteinen pulssi saattaa aiheuttaa ainakin osan ongelmasta. Samaan aikaan jossain pitää olla puutteellinen suojaus tai maadoitus tms. jotta pysyviä vahinkoja syntyisi.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon muutossarjat?
« Vastaus #103 : 31.10.2016, 11:45:39 »
Tilasin myös kiinan ledi muutossarjan kokeiluun, saa nähdä mitä tuleman pitää.

Kerrohan sitten miten toimii ledit, itsekin otin omasta xenonit pois kun lueskelin näitä kauhutarinoita pyyhkijänmoottorista jne.
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004


 

Autoracing  KL-varaosat