Niinpä. tuohon ei mitään lisättävää. Aikoinaan moottorit olivat hyvinkin vaativia. Ford toimi vain Motorcraft tulpilla, Jaguar vain Championeilla, kuten useimmat brittivermeet. Alfaan ei taas käynyt kuin se oma pintapurkaustulppa, muut pimenivät. Ja onhan näitä ollut joskus Volvoissakin, ei käynyt Bosch omalla tarkalla lämpöarvollaan, vaan piti olla Volvon oma Boschin tekemä tulppa niin ei ongelmia edes pitempään käytettynä. Tämä tietenkin korostuu nykyään kun moottorit ovat viritysasteeltaan 70- luvun kisakoneita. Jos kerran nykyään jo öljy pitää rätälöidä moottorikohtaiseksi niin ei kai sytytystulppa ole vähemmän tärkeä kun ilman sen toimintaa ei öljylläkään ole mitään merkitystä.

Siinähän se on että tehdastulpat ovat juurikin kunnolla tehtyjä ja sovitettuja. Sitten taas kun kone kuluu, niin tehdastulppa ei välttämättä enää toimi, vaan pitää olla erilaisempi tarviketulppa. Mikä se sitten sattuukin sopimaan juri tähän moottoriyksilöön, niin sehän ei välttämättä toimi toisessa vastaavassa moottorissa. Tämän takia juuri syntyy näitä sytytystulppakeskusteluita. Että toisella toimii samassa moottorissa ja toisella ei.

Nykyään tulppia saa ihan tiskiltäkin valmiiksi pimeinä, eli ei käyttötulpissa juuri ole laadunvalvontaa ja jos sattuu kastumaan on kerrasta pimeä. Ymmärrettävää toisaalta, ei halvasta tulpasta kannata tehdä hyvää ja kestävää, kate vähenee

Yleisesti ottaen NGK on toiminut melko hyvin kaikissa koneissa, jopa korvaten Bosch Champion vakiojyrääjät.
