Futurez  Kulkukoira

revoten megginsit Uusia kuvia s.100 Ny se läks

  • 1575 Vastauksia
  • 425280 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sambba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Uusia kuvia s.16
« Vastaus #255 : 09.01.2012, 22:44:43 »


Jossain välissä pitäisi asentaa paikalleen. Miten takaluukusta lähtee irti se muovinen päätyosa, toi siipi pitäisi ruuvata siihen alapuolelta kiinni?

Nättiä jälkeä jälleen  :pomo:.

Tuosta muovipäädystä. Ota se verhoilu pois kontinpuolelta. sieltä jostain sisäpellin välistä löytyy klipsuja. Muistaakseni itte otin vain pienellä väkivallalla sen irti  ::). Se on vain pikaklipsuilla kiinni. Osta toki uudet valmiiksi jotta sen saa takaisin helpommin. Näin ainakin itte tein aikoinaan omaan S60:een.

V70 D5 AWD ´05
BMW 323 coupe ´01

Ex: MB Vito ´00, C70 T5 ´99, V70R AWD ´98, S60 D5 ´03

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Spoilerin teippaus s.17
« Vastaus #256 : 11.01.2012, 20:46:46 »
Hyvä, kiitos infosta. Pitää melkeen hakea ensin klipsut ja sitten purkaa luukku.

Olen nyt tutkinut oikean etukulman, enkä löytänyt navasta välystä notta tässä olisi laakerivika. Vetarin suojakumitkin ovat ehjät, joten tuskin se ulina tulee sieltäkään?

Eli onko se prkl sittenkin renkaasta tulevaa ulinaa, vai olisko sitten huonompi vaihtoehto eli laatikko?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Spoilerin teippaus s.17
« Vastaus #257 : 11.01.2012, 20:53:15 »
Hyvä, kiitos infosta. Pitää melkeen hakea ensin klipsut ja sitten purkaa luukku.

Olen nyt tutkinut oikean etukulman, enkä löytänyt navasta välystä notta tässä olisi laakerivika. Vetarin suojakumitkin ovat ehjät, joten tuskin se ulina tulee sieltäkään?

Eli onko se prkl sittenkin renkaasta tulevaa ulinaa, vai olisko sitten huonompi vaihtoehto eli laatikko?

Hakkapelita neloset ainakin kuulostaa melkein samalta kuin ajaisi laakerivikaisella...  ;D

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Spoilerin teippaus s.17
« Vastaus #258 : 13.01.2012, 16:57:23 »
Hakkapelita neloset ainakin kuulostaa melkein samalta kuin ajaisi laakerivikaisella...  ;D

Niin ja vitoset. Iteltä löytyy kummatkin 4 ja 5 ja taitaa olla viimeiset.  Nokialaiset
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Spoilerin teippaus s.17
« Vastaus #259 : 13.01.2012, 16:59:41 »
Nelosista itselläkin hatara muistikuva vuosien takaa että ei ihan hiljaiset ollu   :2funny:
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Spoilerin teippaus s.17
« Vastaus #260 : 13.01.2012, 21:51:13 »
Ok, hyvä kuulla. Viimeisimpien ajojen pohjalta alkaa minunkin korvaan kuulostamaan siltä että ääni tulee tosiaan renkaasta/renkaista.

Iskarien yläpäät pitäis vaihtaa nopsaan, samaten koiranluut. Todella pahasti lotisee korhosen kiharoissa.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Marko1478

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
  • www.vrcf.fi
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Spoilerin teippaus s.17
« Vastaus #261 : 18.01.2012, 22:38:18 »
Meikäläiselläkin alla hakkapeliitta 4 ja rengasmelu on melko ärsyttävä. Kävi itellä alkutalvesta jo mielessä että onko laakerivikaa mutta johtukin renkaista
Volvo S60 2.4D Summum 2008
ex.Volvo V40 TD
ex.Volvo V70 T5 vm.2002

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Spoilerin teippaus s.17
« Vastaus #262 : 19.01.2012, 00:02:36 »
Itsekki tuli laitettua aikonaan seiskaan hakkapeliitta neloset ja monesti kuunneltua, että onkohan etupyörän laakeri kaput kun piti sellaista ääntä :D Mutta muuten olivat kyllä ihan huippu renkaat. Pitoa oli ihan sairaasti :pomo: Harmi kun eivät enää paista noita. Ostasin heti sarjan.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Spoilerin teippaus s.17
« Vastaus #263 : 19.01.2012, 09:34:05 »
Tässä on se jännä että tuossa on takana HKPL4:t, ja kuulostaa kuin se ääni tulisi edestä ;) Edessä on uudet Continentalit.

No, katsotaan miten käy. Tässä ihan lähiaikoina ostan taaksekin uudet renkaat, noi Hakkapeliitat alkaa olla liian kovat ja parhain pito on kadonnut.

Tänään siniselle hakemaan takaluukun muovipaneelin kiinnikkeet, josko tässä kohta saisi siiven paikalleen.

EDIT: eipä kuulunut ulina renkaista, sama peli jatkuu. Kokeiltiin siinä rengasliikkeessä, pyöritettiin juuri sitä kartturin puoleista rengasta ja pieni ääni sieltä navasta kuuluu. Siis jos vertaa kuskinpuoleiseen. Klappia ei navassa ole, mutta pieni hankausääni sieltä kuuluu, joten onkohan sieltä se laakeri PRKL menossa? Saako pelkkää laakeria, vai meneekö koko napa vaihtoon? Onko isokin (eli kallis) operaatio?

No ei siinä, nyt on melkein 1000eur nastarengassarja autossa, testivoittaja Continentalit. Kyllä kelpaa ajella.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2012, 16:06:36 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Spoilerin teippaus s.17
« Vastaus #264 : 19.01.2012, 17:51:46 »
Mulla on muuten joskus pitänyt sellasta hämäävää ääntä vähän vääntynyt jarrukilpi. Sopivissa tilanteissa se piti ääntä ja hämäsi vimmatusti kun vikaa etsittiin. Joku oksa/vast. oli osunut kesällä mökkitiellä väliin ja jarrukilpi oli vääntynyt.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Spoilerin teippaus s.17
« Vastaus #265 : 19.01.2012, 17:59:38 »
Klappia ei navassa ole, mutta pieni hankausääni sieltä kuuluu, joten onkohan sieltä se laakeri PRKL menossa? Saako pelkkää laakeria, vai meneekö koko napa vaihtoon? Onko isokin (eli kallis) operaatio?

Vielä katsoisin, ettei jarrulevyn takana oleva jarrukilpi laahaa jarrulevyyn. Se kun taipuu melko helposti....

Edit. Tome ehtikin jo ensin....  :)

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Spoilerin teippaus s.17
« Vastaus #266 : 22.01.2012, 23:17:31 »
Eipä tuntunut omassakaan mitään välystä ja siltikin etupään laakerit olivat kaput. Hiljeni kivasti kabiini kun uudet laakerit oli asennettu. Helppo homma tehdä itekin
V60 T8 -19

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Spoilerin teippaus s.17
« Vastaus #267 : 23.01.2012, 15:50:53 »
Korjausopas antaa vaativuustasoksi 4/5, tosin saman se antaa iskarien irroitukseen ja asennukseenkin ja sen osaan tehdä :)

Mutta, tarviiko erikoistyökaluja, oppaan mukaan ei? Jarrusatula pitää irroittaa, ja se voi olla pikkasen lujassa. Huonoilla työkaluilla ei lähde irti. Mites navan irroitus vetoakselista, ei taida sekään olla pikku juttu?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Spoilerin teippaus s.17
« Vastaus #268 : 23.01.2012, 16:30:40 »
Korjausopas antaa vaativuustasoksi 4/5, tosin saman se antaa iskarien irroitukseen ja asennukseenkin ja sen osaan tehdä :)

Mutta, tarviiko erikoistyökaluja, oppaan mukaan ei? Jarrusatula pitää irroittaa, ja se voi olla pikkasen lujassa. Huonoilla työkaluilla ei lähde irti. Mites navan irroitus vetoakselista, ei taida sekään olla pikku juttu?
Vetarin pultti taitaa olla helpoin homma tuossa.
Muistathan että ne vetarinpultit on kertakäyttöisiä... (maksaa ~3€ kpl)

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. Spoilerin teippaus s.17
« Vastaus #269 : 30.01.2012, 21:13:23 »
No niin, nyt on ilmennyt lisää huolia tuossa kartturinpuolen etukulmassa. Tietyllä nopeudella kun ajaa niin alkaa rengas täristämään... Eikä siellä ole jäätä/lunta. Samalla tavalla teki edellinen T5, ja sama kulma oli silloinkin kyseessä.

Voiko sen aiheuttaa kytkin, tai laatikko?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron