Ei kannata kopioida noita säätöjä, jäi mulla ainakin eri tasoon. mittaa puolien ero ja säädä sit sen mukaan kohdalleen.
Nyt ne on kopioitu. Ihan pakosta, kun korkeus oli niin hakusassa että helpompi tehdä näin. Keula alkaa olla valmis, perä ei todellakaan. Mutta nyt voi alkaa hakemaan keulaa yhtä korkealle molemmilta puolilta.
Onks sulla akku kuinka vanha?
En tiedä, otin sen irti ja laitoin lataukseen. Vaikuttaa joltain kiinaihmeakulta, missään ei lue että minkä merkkinen se on, milloin laitettu paikalleen jne. Viime talvi meni ihan ok sen kans, mutta onkohan nyt lopun alku menossa.
Tänään käytin taas jokaisen nurkan auki. Keula on jo ihan tontissa, ei saanut edes tunkkia alta pois, tuli niin matala

(kuvat aukeavat klikkaamalla isommiksi)
Etutolppien yläpää on kyllä makosa:

Pahoitteluni puhkipalaneista kuvista. Loppui valovoima niin piti ottaa salama käyttöön. Perässä on nyt sellaset setupit että jousien korkeudensäätö on ihan minimissä, ja tolppa on ruuvattuna lyhimpään asentoon. Tuossa kuvassa näkyy että paljon perää voisi nostaa, arviolta sellaset 40mm (eli tällä setillä sais Volvosta traktorin, perä ei mene enää alaspäin mutta pirusti menis kyllä ylöspäin). Kuvassa jousi ei ole siis paikallaan.

Sit kuva alaviistosta. 3 pulttia, joista 2 todella vittumaisia irroitettavia. Vaikein on tuo, onko se nyt pitkittäinen tukivarsi ja sen pultti. Edes tilaa ei ole kunnolla että pultti pääsis tulemaan vaikeuksitta pois, ja eihän sitä pääse ruuvaamaan räikällä kun ei ole tilaa. Ja pultti on pitkä kuin nälkävuosi. Tähän päälle vielä se että tukivarsi kampeaa koko ajan pulttia vinoon. Poikittainen tukivarsi on helpompi irroittaa, samaten iskarin alapää. Olisko tuon homman voinut tehdä jotenkin helpommin?

Keulan setuppi on sellanen, että ruuvasin tolppaa reilusti alaspäin, Sen alapää näkyy nyt olkatuen alapuolella. Jos keulaa laskisi vielä, jousen esijännitystä pitäisi kiristää, sitten tulisi mahdollisuus laskea tolppaa alaspäin.

Ja yksi kuva nykyisestä kuosista. Pihamaa ei ole tasainen, mutta kyllä tuosta näkee että keula on hyvä, rengas aika lailla kaaren tasalla (3-5mm spacer menee, ensi viikolla tulee), mutta perä on prkl edelleen korkealla!!

En keksi enää, että miten perän saisi alemmas. Koska, jos ottaa jousesta pois säätökiekot, sitten jousesta lähtee pois esijännitys ja ääritilanteissa jousi pääsee liikkumaan. Ainoa miten perän saisi alemmas, on se että tolppaa pitäisi lyhentää, näin tukivarren saisi ylemmäs ja näin jouseen esijännitystä. Vaan enpä tiedä alkaa, ainakaan vielä, sahaamaan tolppaa lyhyemmäksi.