RallyBaron  Samppasport

revoten megginsit Uusia kuvia s.100 Ny se läks

  • 1575 Vastauksia
  • 425299 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Ja edessä koiranluut olivat hyvässä kunnossa, joten pitäsköhän jättää ne vaihtamatta. Takana ne taas oli vähän löysän oloset.

Takapäästä vielä sen verran, että säätörenkaat ovat jousen yläpäässä, ja kun jouselle on siellä sellanen "kuppi" niin ne säätörenkaat menee sinne sisään. Eipä juuri pysty purkamatta mitään säätämään, nice. Mutta mutta, jos näyttää ettei perä madallu tarpeeksi niin saahan ne säätörenkaat kokonaan pois :)

Otin, ainakin toistaseksi, pohjaanlyöntikumit pois. Pitää vähän tutkailla tilannetta, kunhan auto alkaa pääsemään oikealle korkeudelle, että voiko niitä käyttää ollenkaan.
Ja vielä sellainen, että mulla oli autossa koko 8h ajan ratio päällä. Lopuksi kun olin siirtämässä auton parkkipaikalle, niin prkl olipa imassu akusta virrat... Ei ole ikinä käynyt yhdessäkään autossa noin, että pelkka haista paska-radio imasee akun kuivaksi...

Ja vielä sellainen, että mulla oli autossa koko 8h ajan ratio päällä. Lopuksi kun olin siirtämässä auton parkkipaikalle, niin prkl olipa imassu akusta virrat... Ei ole ikinä käynyt yhdessäkään autossa noin, että pelkka haista paska-radio imasee akun kuivaksi...

Eikös nuo jouset aina sen 1-3 cm laske kun asettuu?
En nyt ole ihan varma siitä pohjaanlyöntikumi-asiasta, että korvaako takuu paskaksi menneet iskarit, mutta moni paikka niitä suosittelee  ???.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2012, 00:42:07 kirjoittanut Niko_S »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Eikös nuo jouset aina sen 1-3 cm laske kun asettuu?
En nyt ole ihan varma siitä pohjaanlyöntikumi-asiasta, että korvaako takuu paskaksi menneet iskarit, mutta moni paikka niitä suosittelee  ???.
niin no D2:n ohjeissa käsketään lyhentämään pohjaanlyöntikumia niin paljon että se olisi ollut lähinnä katsastussedän mieliksi siellä eikä niinkään turvaksi :D itse tein oman versioni asiasta ja modasin pelkän kumin sinne paikoilleen johon katsuri oli erittäin tyytyväinen :)

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2068
    • jonze_photos
Ja vielä sellainen, että mulla oli autossa koko 8h ajan ratio päällä. Lopuksi kun olin siirtämässä auton parkkipaikalle, niin prkl olipa imassu akusta virrat... Ei ole ikinä käynyt yhdessäkään autossa noin, että pelkka haista paska-radio imasee akun kuivaksi...
volvossa menee helposti akku tyhjäki nopeemminkin.. itellä meni v70 alta tunnissa jos oli virrat päällä.. s60 tais tulla kans aika nopee tuo ilmoitus että virta vähissä..


tosin riippuu ihan akun kunnostakin



ja kuvia sit madalluksesta
« Viimeksi muokattu: 15.07.2012, 09:46:56 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Eikös nuo jouset aina sen 1-3 cm laske kun asettuu?

Kyllähän ne vähän laskeutuu mutta varmaan 10-15mm max.

volvossa menee helposti akku tyhjäki nopeemminkin.. itellä meni v70 alta tunnissa jos oli virrat päällä.. s60 tais tulla kans aika nopee tuo ilmoitus että virta vähissä..


tosin riippuu ihan akun kunnostakin



ja kuvia sit madalluksesta

Mikäs se Volvossa nielee virtaa?

Kuvia ei tule vielä, kun joka nurkka on eri korkeudella ;) Kävin katsomassa nyt aamulla, ja näyttäs että ehkä hivenen auto on laskeutunut yön aikana. Kuskin puoli, se jonka asensin viimeisenä, näyttää matalemmalta kuin kartturin puoli, joten tänään vuorossa säätöjen kopionti kartturin puolelle. Jos jaksais, niin säätäis kuskin puoltakin vielä alemmas.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2167
  • Näillä mennään
Kyllähän ne vähän laskeutuu mutta varmaan 10-15mm max.

Mikäs se Volvossa nielee virtaa?

Kuvia ei tule vielä, kun joka nurkka on eri korkeudella ;) Kävin katsomassa nyt aamulla, ja näyttäs että ehkä hivenen auto on laskeutunut yön aikana. Kuskin puoli, se jonka asensin viimeisenä, näyttää matalemmalta kuin kartturin puoli, joten tänään vuorossa säätöjen kopionti kartturin puolelle. Jos jaksais, niin säätäis kuskin puoltakin vielä alemmas.
Ei kannata kopioida noita säätöjä, jäi mulla ainakin eri tasoon. mittaa puolien ero ja säädä sit sen mukaan kohdalleen.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Onks sulla akku kuinka vanha? Nää nyky autot vaan käyttää virtaa aika paljon enemmän ku vielä vaikka esim. 90-luvun alun autot. Ja akutki menee nopeemmin huonoks sitä kautta. Itellä menty tuurilla kahen talven kovat pakkaset, viime talvena nollas mittariston kellon joka käynnistyksessä.
Sitte ainaki volvoissa vanhemmiten yks salakavala paikka mikä syö akkua sillee huomaamatta ja käy akun päälle pitemmän päälle.
Ovien salpalukitus saattaa jäädä puolitiehen ja syö virtaa, ei sillee ettei jaksais pyörittää käyntii mutta pitemmän päälle akku menee huonoks.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Ei kannata kopioida noita säätöjä, jäi mulla ainakin eri tasoon. mittaa puolien ero ja säädä sit sen mukaan kohdalleen.

Nyt ne on kopioitu. Ihan pakosta, kun korkeus oli niin hakusassa että helpompi tehdä näin. Keula alkaa olla valmis, perä ei todellakaan. Mutta nyt voi alkaa hakemaan keulaa yhtä korkealle molemmilta puolilta.

Onks sulla akku kuinka vanha?

En tiedä, otin sen irti ja laitoin lataukseen. Vaikuttaa joltain kiinaihmeakulta, missään ei lue että minkä merkkinen se on, milloin laitettu paikalleen jne. Viime talvi meni ihan ok sen kans, mutta onkohan nyt lopun alku menossa.

Tänään käytin taas jokaisen nurkan auki. Keula on jo ihan tontissa, ei saanut edes tunkkia alta pois, tuli niin matala :)

(kuvat aukeavat klikkaamalla isommiksi)
Etutolppien yläpää on kyllä makosa:


Pahoitteluni puhkipalaneista kuvista. Loppui valovoima niin piti ottaa salama käyttöön. Perässä on nyt sellaset setupit että jousien korkeudensäätö on ihan minimissä, ja tolppa on ruuvattuna lyhimpään asentoon. Tuossa kuvassa näkyy että paljon perää voisi nostaa, arviolta sellaset 40mm (eli tällä setillä sais Volvosta traktorin, perä ei mene enää alaspäin mutta pirusti menis kyllä ylöspäin). Kuvassa jousi ei ole siis paikallaan.


Sit kuva alaviistosta. 3 pulttia, joista 2 todella vittumaisia irroitettavia. Vaikein on tuo, onko se nyt pitkittäinen tukivarsi ja sen pultti. Edes tilaa ei ole kunnolla että pultti pääsis tulemaan vaikeuksitta pois, ja eihän sitä pääse ruuvaamaan räikällä kun ei ole tilaa. Ja pultti on pitkä kuin nälkävuosi. Tähän päälle vielä se että tukivarsi kampeaa koko ajan pulttia vinoon. Poikittainen tukivarsi on helpompi irroittaa, samaten iskarin alapää. Olisko tuon homman voinut tehdä jotenkin helpommin?


Keulan setuppi on sellanen, että ruuvasin tolppaa reilusti alaspäin, Sen alapää näkyy nyt olkatuen alapuolella. Jos keulaa laskisi vielä, jousen esijännitystä pitäisi kiristää, sitten tulisi mahdollisuus laskea tolppaa alaspäin.


Ja yksi kuva nykyisestä kuosista. Pihamaa ei ole tasainen, mutta kyllä tuosta näkee että keula on hyvä, rengas aika lailla kaaren tasalla (3-5mm spacer menee, ensi viikolla tulee), mutta perä on prkl edelleen korkealla!!


En keksi enää, että miten perän saisi alemmas. Koska, jos ottaa jousesta pois säätökiekot, sitten jousesta lähtee pois esijännitys ja ääritilanteissa jousi pääsee liikkumaan. Ainoa miten perän saisi alemmas, on se että tolppaa pitäisi lyhentää, näin tukivarren saisi ylemmäs ja näin jouseen esijännitystä. Vaan enpä tiedä alkaa, ainakaan vielä, sahaamaan tolppaa lyhyemmäksi.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2068
    • jonze_photos
nam, keula sopiva, perää alemmas
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Niko_S

  • Vieras
Hyvä siitä tulee kun saa perää pari senttiä alemmas, mutta nyt Vollella on miehekäs etukeno...  :)

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Etukenohan sillä on ollut koko ajan, nyt vain vähän alempana kuin alunperin ;)

Laitoin Mamasanillekin kyselyä, et miten sais perän alemmas. Tolpan lyhentäminen on alkanut kutkuttamaan, sitten vain takaa säätöpalikat pois ja sillä perä madaltuu noin 2-3cm. Pitää kuitenkin päästä ajamaan tuolla jonkin aikaa, jotta jouset asettuu. Nyt kun akku on latauksessa niin en ole päässyt ajamaan uudella alustalla metriäkään  :hello:
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Keulaa pari senttiä ylöspäin niin on tasapainoinen -lookkia.  ;)
Tai tosiaan, jos perää saa vielä hieman alaspäin. Ei läheskään niin paha kuin aikaisemmin.

Hyvältä se alkaa näyttämään.
Fiesta -no- boost

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Keulaa pari senttiä ylöspäin niin on tasapainoinen -lookkia.  ;)
Tai tosiaan, jos perää saa vielä hieman alaspäin. Ei läheskään niin paha kuin aikaisemmin.

Hyvältä se alkaa näyttämään.

+1
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Tuli tuossa vaan mieleen että eihän tolppaa voi lyhentää, koska siellä on se patruuna. Niinkö prkl joutuu ottamaan takaa säätöpalikat pois vaikkei jousi ole ääriasennossa puristuksessa? Voi prkl et meno tämäkin vituiks! Mamasankaan ei ole vastannut vielä mitään.

En tahtois nostaa keulaa ylemmäs :)
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6908
  • Kaikkee sitä...
Keulaa pari senttiä ylöspäin niin on tasapainoinen -lookkia.  ;)

Juuri näin!
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Juuri näin!

Edelleen samaa mieltä.

...tai keulaa sentti ylös ja perästä otat toisen säätö mutterin veke ku jos tapissa pidät säädön nii lukko mutteri on turha jos vain jousi ei hölskä vielä...
« Viimeksi muokattu: 16.07.2012, 16:38:44 kirjoittanut svart »
V70 D5 AWD Summum A -08

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo