Autoracing  KL-varaosat

revoten megginsit Uusia kuvia s.100 Ny se läks

  • 1575 Vastauksia
  • 425267 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Joo, kulku on ihan entisenlaista :)

Aika korkea on kulutus tässä vehkeessä. Ajettiin Vaasa -> Kuusamo, kovassa vesisateessa lähes koko matka, älytön tuuli oli myös, ajotietokoneen mukaan kakkua meni 8,6l/100km. Kuusamo -> Vaasa, kuiva keli, lisäsin renkaisiin vähän ilmaa ja kulutus tasan 8l/100km. Molemmilla kerroilla ajoin rajoitusten mukaan, muutama reilumpi ohitus mutta sanotaanko että maltillisella kaasulla ajoin. Molempiin suuntiin tavaraa aika reilusti kyytissä. Ihanan kallista ajaa.

On muuten hyvä kuormattavuus tässä BC Racingin alustassa, ei juuri perä painu vaikka kyydissä on reilusti tavaraa kyytissä. Hyvä juttu siis. Löysäsin alustaa pari napsua löysemmäksi, eipä sitä oikeastaan huomannut. Pitää napsaista pari napsua vielä lisää löysemmälle, josko sitten huomaisi.

No, sitten niitä kuvia taas (klikkaamalla isommaksi). Huomaako kukaan eturenkaiden kääntyvän kuvien välillä ;)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ei kai 8 litraa ole kova kulutus jos auto on 200hv turbo, kova tuuli ja auto on täynnä tavaraa?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Onko tuo takaluukun alaosa vedetty samalla kalvolla kuin katto?

On, mallailin myös hiilari DiNockia mutta toi kiiltävä musta näytti paremmalta.

Ei kai 8 litraa ole kova kulutus jos auto on 200hv turbo, kova tuuli ja auto on täynnä tavaraa?

Ei se siihen nähden ehkä olekaan, mutta noin niinkuin muuten toi on kova kulutus. Bensa kun ei ole mitään erityisen halpaa täällä Suomessa. Jos jaksais, niin laskis vähän kuluja mitä maksaisi samat kilometrit tiisseliautolla.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.47
« Vastaus #707 : 11.08.2012, 20:25:25 »
Ei tuo minustakaan ole paha kulutus. Usein noissa juuri unohdetaan miettiä, MIKÄ kuluttaa :)
a car you can believe in

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.47
« Vastaus #708 : 11.08.2012, 20:30:03 »
Näinhän minä tuossa yllä jo kirjoitin.

1200km matka vie bensaa noin 170 eurolla, pistää vähän miettimään että onko tässä mitään järkeä :)
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
    • jonze_photos
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.47
« Vastaus #709 : 11.08.2012, 20:31:22 »
on nätti vielä kerran sen sanon  ;)   mulla vei v70 2.5T aut lastulla sen 13l/100km kaupungis  :idiot2:  tietysti mun kaasu jalka ei ole kaikista kevyin
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.47
« Vastaus #710 : 11.08.2012, 20:34:36 »
Kiitos kiitos :)

Kaupunkikulutuksella ei ole minulla väliä, niin vähän tulee korttelirallia heitettyä, mutta korkea kulutus matka-ajossa on huonompi juttu. Tuollainen 1200km reissu tulee heitettyä ehkä 5-6krt/vuosi, mutta taitaa olla liian vähän että kannattaa alkaa vaihtamaan tiisseliin. Pienempiruokaiseen bensaan kyllä, mutta niissä on sitten ne omat haasteensa :)
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.47
« Vastaus #711 : 11.08.2012, 20:46:39 »
Hieno Volvohan tämä on. :) Jännä miten maltillisilla "muutoksilla" saa hyvää jälkeä aikaan. Mitään korisarjavirityksiä yms. paljoa tarvita, etenkään tässä mallissa.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.47
« Vastaus #712 : 11.08.2012, 20:50:23 »
Kiitos kiitos :)

Kaupunkikulutuksella ei ole minulla väliä, niin vähän tulee korttelirallia heitettyä, mutta korkea kulutus matka-ajossa on huonompi juttu. Tuollainen 1200km reissu tulee heitettyä ehkä 5-6krt/vuosi, mutta taitaa olla liian vähän että kannattaa alkaa vaihtamaan tiisseliin. Pienempiruokaiseen bensaan kyllä, mutta niissä on sitten ne omat haasteensa :)

Dieselii kehiin vaan.. :p
Itsellä 1.6 DRIVe V50 keskikulutus 4.8L/100km sekalaista ajoa, moottoritietä yms. matka-ajossa pääsee lähemmäs 4l/100km..

En usko et esim. 2.0D V50 kulutuskaan olisi paha, ja siitä saa lastulla sen noin. 180hv... Ei huono vaihtoehto?

Itselläni tosiaan ei myöskään T4 jälkeen toi kaasujalka ole mikään kevyin, mutta silti yllättävän pieni kulutus vaikka kiihdyttelen aika rivakkaan (niin rivakkaan ku se kiihtyy) tolla 1.6 D:llä.

Ja mikä parasta, talvella 6kw eber kahdella kellolla.. :D aah, siitä jo mielellään maksaa ton dieselveron...
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.47
« Vastaus #713 : 11.08.2012, 20:51:50 »
Jännä muuten miten tuossa ei madalluksen jälkeen enää tuo pakoputken pää satu silmään kuin alussa. Silloin se näytti jotenkin luonnottoman isolta :). Helkkarin hyvä näköinen tämä on.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Niko_S

  • Vieras
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.47
« Vastaus #714 : 11.08.2012, 20:53:08 »
Näinhän minä tuossa yllä jo kirjoitin.

1200km matka vie bensaa noin 170 eurolla, pistää vähän miettimään että onko tässä mitään järkeä :)

Itellä vie seiska rahassa enemmän... n. 9-12 l/100 km, ja tulee 20 - 30 tkm/ vuosi, niin minulle sanottiin, että eihän se Volvo nyt "niin" paljon vie...

Liikaa kuitenkin meikäläisen tuloille, niin täytyy myöhemmin hommata vähäkulutteisempi takapotku.  :)

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.47
« Vastaus #715 : 11.08.2012, 21:23:31 »
Itellä vie seiska rahassa enemmän... n. 9-12 l/100 km, ja tulee 20 - 30 tkm/ vuosi, niin minulle sanottiin, että eihän se Volvo nyt "niin" paljon vie...

Liikaa kuitenkin meikäläisen tuloille, niin täytyy myöhemmin hommata vähäkulutteisempi takapotku.  :)

Kivoihan noi bensavehkeet on, mut kun sitä aikansa itelleen hokee "ei tää nyt niin paljoa vie", nii alkaa se senverta vatuttaa et ekan dieselin nyt ku hommasin ei kyllä mitään huonoa sanottavaa ole... varsin halpa ylläpitää, tehot on ainut miinus.. mut en tiedä syökö noi vähän isommatkaan dieselit mitään älyttömiä.. taitaa olla aika pihei.
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.47
« Vastaus #716 : 11.08.2012, 21:39:19 »
Dieselii kehiin vaan.. :p
Itsellä 1.6 DRIVe V50 keskikulutus 4.8L/100km sekalaista ajoa, moottoritietä yms. matka-ajossa pääsee lähemmäs 4l/100km..


Paria Drive-mallia testanneena (V 60 ja C 30) en kyllä keksi mitään syytä, miksi vaihtaisin moiseen. Yksistään jo start/stop-ominaisuus (joka pitää ilmeisesti joka kerta kytkeä erikseen pois päältä uudelleen käynnistettäessä?) suorastaan ärsytti :P Tokihan se oli ihan vääntävä ja käytännöllinen kone, ei kait siinä...
a car you can believe in

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.47
« Vastaus #717 : 11.08.2012, 22:50:41 »
Heitetään ny OT:ksi kunnolla:
Oman dieselin viimetalven kulutushuippu ~500km matkalla oli 10.6litraa / 100km.
Auto täysin kunnossa, mutta viikon kun sataa pöperölunta ja lämmitelee webastolla myös ne 6km työmatkat,
ja ottaa siitä takaluukun AWD-merkinnästä ilon irti lumenpöperössä, niin kyllä sen rapia 100e tankillisesta maksaa  :)
Matkassa toki pyörii siinä vähän reilu 6L ja vähän reilu 7L välillä.
Ensi viikolla optimointi...  :nälkä:

Viimeksi kun autoa vaihdattelin, niin laskin että jos vertaa yhdistettyä kulutusta (2.5T AWD ja D5 AWD), niin dieseli kannattaa polttoainekustannuksissa 7500km jälkeen.
Bensalle laskin yhdistetyksi 11L/100km ja dieselille jopa 9L/100km, koska tulee ehkä vähemmän kuitenkin sitä pitkää matkaa.

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.47
« Vastaus #718 : 11.08.2012, 23:15:59 »
Paria Drive-mallia testanneena (V 60 ja C 30) en kyllä keksi mitään syytä, miksi vaihtaisin moiseen. Yksistään jo start/stop-ominaisuus (joka pitää ilmeisesti joka kerta kytkeä erikseen pois päältä uudelleen käynnistettäessä?) suorastaan ärsytti :P Tokihan se oli ihan vääntävä ja käytännöllinen kone, ei kait siinä...

Korjaan, sen saa kytkeä pois toiminnasta mikäli niin haluaa.. Itse en ole kyllä nähnyt kertaakaan tarvetta kytkeä sitä pois, jos et heitä vaihdetta vapaalle ja päästä kytkintä ylös niin moottorihan ei tosiaan sammu liikennevaloissa.. Eli sitä Start/Stop :ia voi säädellä ihan mielialan mukaan.. Ja se tuskin on se ominaisuus minkätakia näitä autoja halutaan ostaa.. :)

1.6DRIVe :llä pärjää mikäli nopeudet on 0 - 120km/h mitä tarvii käyttää.. Sen jälkeen laiskistuu aikalailla. Eipä ole kyllä itsellä kulkupuolen / kulutuksen vuoksi kyllä valittamista. Jos vertaa johonkin 1.8L bensavehkeeseen niin valintahan on varsin selvä... eikö.

Jos haluu kaahata niin ei voi kyllä suositella, mutta jos haluaa vaan päästä paikasta a paikkaan b halvalla niin ei voi kyllä valittaakkaan. :)

Ja tosiaan, niinkuin edellinen jo kommentoi.. Ei sitä diesel/yhdistettyä autoveroa kannata sokeana tuijottaa.. On noissa bensavehkeissäkin ensivuoden alusta varsin suolainen autovero... Dieseleissä tunnetusti alemmat päästöt joka hieman leikkaa tuolta dieselveron puolelta. :) Itsehän päädyin tähän kun kävin volvon liikkeessä koeajolla... Koeajo antaa hieman suuntaa mitä on hankkimassa.

Makuasioita... :) Bensa / Diesel kysymyksestä vois kai kiistellä ikuisuuden.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2012, 23:29:16 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.47
« Vastaus #719 : 12.08.2012, 13:20:47 »
Palaan vielä tuohon kulutuslukemaan Qsamon reissulla. Se pienempi paluumatkan kulutus selittynee myös sillä että alamäkeä on paljo enempi. Itelläki pitäs tästä lähteä rantaa kohti laskettelemaan, eli Ouluun suunnata, en ny äkkiä löytäny Kuusamon korkeutta merenpinnasta mutta alamäkeä ois taas enempi tiedossa ku tänne tullessa. Ja ku ite hilaan harrastekalustoa kärryssä monesti kulkiessa ni kärryn kans tuo ero korostuu, tietysti autosta riippuen, mutta kuitenkin...

 

Samppasport  Futurez