Paria Drive-mallia testanneena (V 60 ja C 30) en kyllä keksi mitään syytä, miksi vaihtaisin moiseen. Yksistään jo start/stop-ominaisuus (joka pitää ilmeisesti joka kerta kytkeä erikseen pois päältä uudelleen käynnistettäessä?) suorastaan ärsytti
Tokihan se oli ihan vääntävä ja käytännöllinen kone, ei kait siinä...
Korjaan, sen saa kytkeä pois toiminnasta mikäli niin haluaa.. Itse en ole kyllä nähnyt kertaakaan tarvetta kytkeä sitä pois, jos et heitä vaihdetta vapaalle ja päästä kytkintä ylös niin moottorihan ei tosiaan sammu liikennevaloissa.. Eli sitä Start/Stop :ia voi säädellä ihan mielialan mukaan.. Ja se tuskin on se ominaisuus minkätakia näitä autoja halutaan ostaa..

1.6DRIVe :llä pärjää mikäli nopeudet on 0 - 120km/h mitä tarvii käyttää.. Sen jälkeen laiskistuu aikalailla. Eipä ole kyllä itsellä kulkupuolen / kulutuksen vuoksi kyllä valittamista. Jos vertaa johonkin 1.8L bensavehkeeseen niin valintahan on varsin selvä... eikö.
Jos haluu kaahata niin ei voi kyllä suositella, mutta jos haluaa vaan päästä paikasta a paikkaan b halvalla niin ei voi kyllä valittaakkaan.

Ja tosiaan, niinkuin edellinen jo kommentoi.. Ei sitä diesel/yhdistettyä autoveroa kannata sokeana tuijottaa.. On noissa bensavehkeissäkin ensivuoden alusta varsin suolainen autovero... Dieseleissä tunnetusti alemmat päästöt joka hieman leikkaa tuolta dieselveron puolelta.

Itsehän päädyin tähän kun kävin volvon liikkeessä koeajolla... Koeajo antaa hieman suuntaa mitä on hankkimassa.
Makuasioita...

Bensa / Diesel kysymyksestä vois kai kiistellä ikuisuuden.