Proturbo  Autodiagnoosi

revoten megginsit Uusia kuvia s.100 Ny se läks

• 1575 Vastauksia
  • 455740 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa revote

• "epätietoinen"
  • Grand Touring
Vs: revoten megginsit, kipsiä kipsiä s.86, kesävanteet alla s.87
« Vastaus #1335 : 13.04.2013, 15:15:41 »
Tyhmä kysymys, millanen homma on se remmi irroittaa...? Laturissako on se kiristys, sieltä löysälle vai..?

Tein jälkipolvia varten ohjeen noista valojen vaihdosta. Jos joku joskus alkaa noiden kans turailemaan, pitäs olla selkee ohje. Eipähän tarvi muiden taistella, minä taistelin ihan tarpeeksi :)
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa mattipeura

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #1336 : 13.04.2013, 22:14:10 »
Tyhmä kysymys, millanen homma on se remmi irroittaa...? Laturissako on se kiristys, sieltä löysälle vai..?

Tein jälkipolvia varten ohjeen noista valojen vaihdosta. Jos joku joskus alkaa noiden kans turailemaan, pitäs olla selkee ohje. Eipähän tarvi muiden taistella, minä taistelin ihan tarpeeksi :)

hinhan kiristimessä on torx kanta muistaakseni koko oli 60. siitä vääntää ja voi halutessaan laittaa 4mm poranterän tai jonku tapin siihen reikään että kiristin jää "löysälle". kannattaa vaan piirtää kuva miten hihna kulkee siellä ennen ku ottaa pois. ja se kiristin on se jossa on sileäpyörä siinä kampiakselin vieressä.

Poissa TMOS

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #1337 : 14.04.2013, 01:31:26 »

Kannattaa vaikka lähimmästä motonetistä hakea se Alfamerin korjausopas. Oikeasti kätevä diy-korjaajille.
http://www.alfamer.fi/volvo-20002009-p-20249.html

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa revote

• "epätietoinen"
  • Grand Touring
Vs: revoten megginsit, OEM-tuunausta s.85, keskikonsoli valmis s.86
« Vastaus #1338 : 14.04.2013, 20:59:01 »
Niin, niistä pesureiden lätkistä. Sain taannoin idean, että nehän on helppo tehdä itsekin. Kipsillä vaan puskurin muoto talteen, sen avulla teen muotin, ja siihen valan sitten lopullisen osan.

Tuumasta toimeen.

Tämä oli lähtötilanne. Ennen muodon kopiointia, kolvasin tuon halkeaman umpeen, jotta toi halkeama ja vääntymä ei kopioidu lopulliseen osaan.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Sitten vaan kipsivalua päälle. Alapuolelle laitoin jeesusteippiä, jotta kipsi ei valu läpi, ja saan altapäin työnnettyä palan pois.

Varmaan jotain 30min, ja työnsin palikat varovasti kolostaan pois. Tuli pirun hyvät, jo heti ensimmäisellä kerralla.

Hoksasin vaan nyt jälkeenpäin, että olisi ehkä pitänyt laittaa tuota kipsiä reilummasti, ihan reilusti tuosta kolosta yli. Näin tuohon palikan reunaan olisi tullut kulma, jota myöten sitten sen lopullisen osan olisi voinut hioa muotoonsa. Nooh, kokeilen nyt ensin noilla.

Seuraavaksi onkin sitten muottimateriaalin haku ja muotin teko. Muotin saisi ehkä tehtyä ihan kipsistäkin, se olisi ainakin halpaa.

En ottanut kuvia täsä seuraavasta vaiheesta, mutta kipsiä muovikuppiin, ja upotin noi yo kuvissa näkyvät palat kipsiin jolloin sain tehtyä peitelätkien muotit.

Tässä näkyy toinen muotti johon olen jo suihkinut mustaa plastidippiä jotta saan peitelätkän aihion irtoamaan muotista. Varmasti muitakin aineita olisi ollut, mut eipä sattunu olemaan käsillä. Kyllä toikin toimi yllättävän hyvin, ei tarttunut osat toisiin kiinni :) Pohjalla on vähän paksummasti dippiä, suihkun aika reilusti niin ylimääräiset valui pohjalle. Mut ei haitannu yhtään.

Tässä on jo pala kuivumassa. Tein lätkät jostain pakkelin kaltaisesta aineesta. Jostain syystä tuon tökötin kuivuessa, se murtui reunojaan myöten, joten irroittaminen oli todella helppoa. Tässä se murtuminen/irtoaminen ei vielä näy :)

Tässä näkyy jo lähes valmiit lätkät. Pinnassa on pari kerrosta pakkelia, ja muotojen viimeistelyhiomisen suoritin halvalla dremel-kopiolla sekä hiomapaperilla.

Ja tässä valmiit lätkät, en jaksanu enempää hinkata.

Ja tässä lätkät, pinnassa hopean harmaa kalvo. Sama kalvo jolla olen teipannut tän totteron puskurin ja listoja yms.

Ihan hyvät lätkät tuli, ne on jo puskurisa paikallaan. Näin jälkiviisaana hyvä sanoo, mut otin tein kipsisen muotin puskurin koloista. Homman olisi voinut tehdä niinkin että koloon jotain irroitusainetta, vaikka tuota dippii :) ja sen päälle vaan suoraa jotain ainetta joka sitten kovettuu peitelätkäksi. Sit vaan lätkä irti, vähän hiomista ja viimeistelyä, ja se olisi ollut sillä selvä, valmis osa olisi varmasti ihan 1:1 puskurin kolojen muotojen kanssa.

Ja toinen sit vielä, että nyt tein lätkät pakkelista, saa nähdä kauanko pysyvät ehjinä. Herkästi murtuvat, vaikka käsissä hypistellessä tuntuivat ihan jämyiltä. Luotin liikaa Motonetin myyjään, se sano että "tee tuolla". En tiedä oliko toi varsinaista pakkelia, ihan saman oloista kamaa ainakin.

Mut äkkiäpä noi tekee uusiksi, ja suoraan tosiaan puskuria muottina käyttäen. Jää pari turhaa välivaihetta pois :)

Poissa revote

• "epätietoinen"
  • Grand Touring
« Vastaus #1339 : 14.04.2013, 21:08:57 »
Kannattaa vaikka lähimmästä motonetistä hakea se Alfamerin korjausopas. Oikeasti kätevä diy-korjaajille.
http://www.alfamer.fi/volvo-20002009-p-20249.html

Mulla on toi kirja, mut aina välissä unohtuu :)

Laitoinpa tänään V70N-puskurin paikalleen. Keskeneräinenhän se on, maski puuttuu ja runko samaten, pieniä naarmuja pinnassa jne. Mut olen niin kauan odotellut eri juttuja, että hiljalleen alkaa tympäseen kun tää projekti on niin pitkä.

Tuossa "uudessa" puskurissa on se kulmalista josta tulee läpi lämmitysroikan liitäntä. Pitääkö se johto irroittaa lohkosta, ja vetää se pää edellä läpi siitä listasta, vai miten se on tarkoitus kiinnittää siihen listaan? Se suojakansi ei sovi listan reiästä läpi, joten...?

Ilman puskurin runkoa kiinnitys on, sanalla sanoen, vähän hutera. Noo, kyllä se siellä pysyy, ajoja on niin vähän :)

Rahat on taas loppu, pitäis tilata jostain se merkitön maski, ja siihen sit kiinnittää uudempien Volvojen Volvo-merkki, kuten oli S60:n puskurissakin jo aikaisemmin.

Poissa anssi68

• Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Volvo V70
« Vastaus #1340 : 15.04.2013, 07:48:34 »

Tuossa "uudessa" puskurissa on se kulmalista josta tulee läpi lämmitysroikan liitäntä. Pitääkö se johto irroittaa lohkosta, ja vetää se pää edellä läpi siitä listasta, vai miten se on tarkoitus kiinnittää siihen listaan? Se suojakansi ei sovi listan reiästä läpi, joten...?

Näihän se menee, sen lämmityskaapelin lukitus on siellä takapuolella joten purku koneen päästä ja kasaus päinvastoin. Se koneen päässä oleva lämmityskaapelin kiinnike on joskus sitten veemäinen irroittaa..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa revote

• "epätietoinen"
  • Grand Touring
« Vastaus #1341 : 15.04.2013, 18:09:01 »
Joo, joistain autoista olen noita johtoja irroitellut nimenomaan lohkon puolelta, ja kaikki ovat olleet v-mäisiä. Joten tiesin että tuskin Volvo on sen helpompi..

Mä vaan niin haluisin ottaa tuon kulmalistan ja roikkasysteemin käyttöön, musta se on tosi hieno keksintö :) Onneksi ensi talveen on aikaa, jos pääsis joskus auton alle kykkimään, ja silmäilemään että missä se johto piileskelee.

Poissa revote

• "epätietoinen"
  • Grand Touring
« Vastaus #1342 : 19.04.2013, 20:59:37 »
Valokuvaamisessa oleellisinta on kuvakulmat, pätee myös autokuvaukseen. Hienokin auto voi näyttää uunolta, jos kuvakulmia ei ole harkittu vaan kuva on räpsästy sinne päin. Olen huomannut että S60 näyttää parhaimmalta yläviistosta. Joten, makkarin ikkunasta katsottuna Volvo on aika hyvässä katselukulmassa, niinpä räpsäytin siitä yhden ruudun. Lasin läpi, joten terävyys ei ole ihan se parhain.

(klikkaamalla isommaksi)

Poissa Marko1478

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #1343 : 19.04.2013, 23:16:38 »
Hyvältä näyttää, facelift valotki on hyvän näköset. Meinaakko vetää ton puskurin alareunan viä teipillä auton väriin? ja mitä teippiä nois listois muuten on? Jos ite innostun joskus väsään. tarviiko listoja ottaa irti?
Volvo S60 2.4D Summum 2008
ex.Volvo V40 TD
ex.Volvo V70 T5 vm.2002

Poissa puppet

• Grand Touring
  • Näpräilijä
« Vastaus #1344 : 20.04.2013, 09:24:51 »
Alkaa näyttämään hyvältä, tai ainahan s60 on ollut mun lempi malli, mutta sillälailla sun omalta hyvältä ;D Joku todella hillitty lippa tuonne etupuskurin alle, ei siis mitään ''splitteriä'', vaan sellanen hillitty vähä niinku koriste lista  :) Hieno Volvo, hienoo että tapahtuu!  :hello:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa revote

• "epätietoinen"
  • Grand Touring
« Vastaus #1345 : 20.04.2013, 09:40:43 »
Hyvältä näyttää, facelift valotki on hyvän näköset. Meinaakko vetää ton puskurin alareunan viä teipillä auton väriin? ja mitä teippiä nois listois muuten on? Jos ite innostun joskus väsään. tarviiko listoja ottaa irti?

Joo, joko maalautan ton koko etuouskurin (siinä on vähän naarmuja joten tulis parempi) tai sit sit teippaan pelkän alaosan.

Listoissa ei ole teippiä muualla kuin ovissa alemmissa listoissa, niissä mitkä on ruuvilla kiinni. Muut listat on maalattu, edellisen omistajan toimesta.

Mut se teippi on 3M Scothprint jotain, voin kaivaa sen tarkemman koodin jos sulla on samanvärinen auto.

Poissa revote

• "epätietoinen"
  • Grand Touring
« Vastaus #1346 : 20.04.2013, 09:42:43 »
puppet, tähän ei tule spoilereita tai helmoja. Mulla ei ole mitään niitä vastaan, mut mulla on periaate että se on koko korisarja tai ei mitään. Pelkkä etulippa näyttää uunolta ;)

Poissa bertti

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #1347 : 20.04.2013, 09:57:18 »
edeleen takaovi erin värinen ;)

Poissa HenkkaR1

• Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
« Vastaus #1348 : 20.04.2013, 10:19:53 »
puppet, tähän ei tule spoilereita tai helmoja. Mulla ei ole mitään niitä vastaan, mut mulla on periaate että se on koko korisarja tai ei mitään. Pelkkä etulippa näyttää uunolta ;)
ei pelkkä hillitty etulippa paha oo mun mielestä. :) mutta tää on taas makuasioita.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Julma-Henri

• Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
« Vastaus #1349 : 20.04.2013, 12:53:49 »
ei pelkkä hillitty etulippa paha oo mun mielestä. :) mutta tää on taas makuasioita.

+1

S60/V70 keula on typerän näkönen. Puskuri on niin pyöreä alaspäin, tulee korkea efekti vaikka auto on matala. Eipä näitä suotta sanotakkaan veneenpohjaksi ;)
Esim HenkkaR1:llä oleva cupra-R:n lippa tuo mukavan pikku madalluksen puskuriin. Mulla lähti vähän tuo etupuskuri homma lapasesta, joutuu koko korisarjan tekemään :2funny:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Futurez  Kulkukoira