Mites tuommonen vx3 nokka, onko järkeä laittaa muuten vakio koneeseen? Ongelmia katsastuksen suhteen taikka muuten? Entäs nämä timosmotorsin nokka-akselit, mikä olisi b230f:ään paras?http://www.timosmotor.com/produkter/category/6/kamaxlar
Minkälainen projekti tuo nokka-akselin vaihto on käytännössä? Käyttö auto ja katsastuksesta pitäa mennä läpi muutoksien jälkeenkin.
Ei siitä pelkästä VX-nokasta ole paljonkaan hyötyä. Ehkä jotain newtoneita ja hevosia.
Vetoalue siirtyy ylemmäksi, koska on kireämpi tehtaan "sport"-nokka.
Jos sen nokan nyt sinne vaihtaa, niin uudet laakerit ja pultit nokkapukkeihin.
Välykset pitää myös säätää kohdalleen.
Itse B230F:n virityksestä sen verran, että omaan seiskaan suunnittelin kireämmän rakentavani.
Kanneksi tulee -531 ja nokaksi VX3. Kaikki tulee kanteen uutta.
Kellarina tietenkin B230, ja sinne kaikki uutta (Mahlen vakiomännät, ja 13 mm veivit tai h-profiilit), kampiakseliin kiillotus/hionta (jos kulunut sen verran).
Peltipakosarja ja snurrattu vakioimusarja.
Ohjaukseksi sama LH 2.4, ja bensalastu.
Pakoputkisto katilta taakse 2,5" kahdella vaimentilla.
Ainakin aluksi vakiosuuttimet (Siemens Deka 192cc), bensakiskoksi vakio tai Nuke Performance.
Tuolla reseptillä pitäisi saada suhtellisen toimiva katumoottori, ja tehoa pitäisi irrota 140+ hp.
Halvaksihan se ei silti tule, vaan kustannusarvion tein moottorin osalta, että 1500 - 2000e.