Päivityksen on jääneet, mutta läpikäydäänpäs nyt mitä on tehty.
Flekti on nyt paikallaan ja rakenteeltaan alareunasta tuulettuu ja flekti repii koko matkalta ilmaa, eli pellit ei ole suoraan kiinni syylärissä. Loppu saakeli kaluputki kesken niin onneks oli hyllykiskoa jääny tallirempassa yli.

tein siis siitä käytännössä spacerin vaan peltikaistan ja syylärin väliin, jotta flekti nousee 2cm irti syylärin pinnasta. Laitoin vielä peltien väliin 20mm ohkasta lattaa, jotta saa vahvistettua tuota rakennetta. Alavesiletkun kohtaa saatan joutua vielä pyöristämään rälläkällä, ei saata nyt mahtua tuo vesiletku paikalleen tuosta raosta.





Vanha syyläri pois. Olisi ylimääräisenä jos joku tarvitsee.

Kun oli tilaa sopivasti tein uudelle syylärin pohjalle telineen, jonka päällä on hyvä pötköttää. Kulmarautaa 2 päällekkäin (koska kaksi lyhyttä pätkää oli saatavilla käsivarastossa) runkoaisojen päälle, joka viimeistelemättä tässä kuvassa. Hitsauskaasukin loppu, joten pulttiliitoksilla menin. Tuleva syyläri ja sen etureuna nojaa tuohon auton omaan rakenteeseen, eli se ei pääse liukumaan pois tuolta poterostaan. Alapinta menee noin 5cm tuon auton oman rakenteen alapuolelle, estäen liikkeen eteenpäin. Reikäterällä pyyhkäisin auton rakenteeseen tyhjennysropulle reiän. Keskelle olikin jo joku puraissut reiän..


Rosteripannoista taittelin kiinnikkeet, jotka istuu mielestäni aika mukavasti, ottaen huomioon, että viilapenkissä vasaralla kanttailin

Tiedossa oli jo, että AL ja RST ei tykkää toisistaan, joten laitoin vielä kutistesukkaa noiden rosterikaistojen päälle.



Sitten vain syyläri nostaen paikalleen, pari reikää poraten ja kiinnikkeet kiinni.

Syyläri tuli tukevasti jo tässä vaiheessa kiinni, mutta rupesin miettimään tuota ylös alas liikkeen estoa. Tein sitten vielä erikseen sen estämiseksi kiinnikkeet latasta.

Näin ollen kiinnikerakenne näyttää nyt tuolta. On tukeva.


Kun syyläri oli paikallaan, tein flektille sähköt, täyttelin järjestelmän ja annoin mokoman käydä lämpöiseksi. Flektin ohjaus tapahtuu nyt omalla käyttökytkimellä hytistä. Akku siirtynee vielä tosiaan talven aikana, joten akulta tulipeltiin on vielä kaaos johtojen suhteen. Kaikkiin johtoihin tein sen verran varaa, että ne yltää akun uudelle sijainnille. Releytän tuon flektin ohjauksen ehkä tulevaisuudessa, mutta katsotaan sitä. Järjettömän tärähtänyt kuva vain löytyi hytin puolelta.




Flektistä tuli mun mielestä aivan hyvä tähän versioon. Hieroo sitten kiinnikkeet joskus vielä paremmiksi kun sipistelee muutenkin konehuonetta. Eli toisinsanoen silloin kun konehuone on tyhjä.
Uusia osia taasen tuli myös. Vahvasti vaikuttaa tallikaudelta kun putoilee osia jos milloin mistäkin. Tehostaja kitti siis saapui Jenkeistä, oikein kurantin oloinen kapine.

Tein mielestäni myös melko hyvän löydön ja vielä edullisestikin. Jälkiasenteisen ilmastointilaitteen ( tyyppi Frigette 7007726 ), jonka kerkesin jopa ostaa ennen muita ostajia. Laitteisto on toimivana purettu, sittemmin myös osittain testattu sekä itse puhallin, että kompura, mutta kenno ja kuivain pitää uusia, ihan vain siksi, että on seissyt vuosia varastossa. Adapterit nykyajan kylmäaineille tuli kaupassa mukana. Myyjä antoi myös katalogin varaosiin mukaan.
Kun perheessä on kaksi alle nelivuotiasta plus kaksi aikuista jotka on kermaperseitä, on mukava että koppi pysyy viileänä. Jos vaikka ensi kesänä pääsisi jonnekkin roadtripille koko sakki..
Varovainen tarkoitus olisi saada etusohvan alle tai kojelaudan sisään piilotettua tuo varsinainen puhallin, kun ulkoasultaan ei oikein sovi nykyisellään auton sisustaan. Aika näyttää minne tuo loppuviimein asentuu. Nyt ainakin odottaa hyllyssä tovin.



Pohdinnan jälkeen ja hiukan kauas katsoisemmin ajateltuna, akku siirtyy konttiin kuitenkin. Hyödynnän rokkikoneille menevän sähkökaapelin ja rakennan kontissa vahvistimelle uuden syötön. Samoin maadoituspiste täytyy askarrella konttiin. Akun sijainti näyttäisi vahvasti tulevan vahvistimen viereen. Vielä riittää sähköjen kanssa puuhastelua, sillä jätin vielä osan tarkoituksella tekemättä, koska tehostaja vie jonkin verran tilaa tuolta läpivientien alueelta.


Puhallinmoottoria siirsin noin 15cm taaksepäin ja tein sen päälle peltilätkän, joka estäisi edes osan roskien pääsystä suoraan moottoriin. Peltiläpyskä on n. 5mm irti moottorin pinnasta, joten ilmaa se repii hienosti tuon peltiläpyskän alta. Puhallinmoottori saattaa tuosta vielä siirtyä piiloon, jos vain saan inspiraatiota moiseen hommaan. Tuolla vasemmassa nurkassa vaihtimen vieressä on vain hiukan vähän tilaa taitella 125mm putki järkevään asentoon.. Nyt nykyisellä sijainnilla puhallinmoottori jää osittain tulevan ColdAirIntaken alle, joten sinällään sulautuu vielä paremmin konehuoneeseen kun konehuone on "valmiina".

Sitten vain töttöröä paikalleen. Meni ihan bolt-on kun oli tilaa jo tehty.




Vertailukuvaa tallikauden aloituksesta tähän päivään.


Akku löytyy nyt sitten kontista. Eipä tuo hifilaitteille jo mennyt kaapeli riittänyt, joten vedin 50mm2 kaapelin konttiin. Hifilaitteille laitoin 20mm2 kaapelin, se piisaa noille tehoille hienosti, vallan kun siirtomatkaa akulta vahvistimelle on noin metri. Jo olemassa ollut kaapeli periaatteessa riitti, mutta starttaus kävi niin vaivalloisesti, että vedin uuden kaapelin, ihan vain varmuuden vuoksi. Se muutaman kympin kärsimys uudesta kaapelista oli tässä vaiheessa hyvä "kärsiä" ettei harmita jälkikäteen. Startille mennyt kaapeli oli myös 50mm2 niin tein konehuoneeseen liitännän kotitalouksissa käytetyllä Enston (
https://www.taloon.com/yleisliitin-2-5-50mm2-harm-ke-61 ) liittimellä joka on koteloituna konehuoneen maadoituspisteen lähelle.

Sitten jarrujen kimppuun, kerta nekin kotiutui.

Hommahan alkoi vanhojen kilkkeiden poistamisella, paikkojen putsauksella ja uusien romujen kasauksella. Olihan terapeuttista hommaa kasailla uusia, sopivia osia paikoilleen.
Yllättävän hyvässä kunnossa on auto, tuosta kun pyöränkotelosta tutki ja pyörähdin auton alla tutkimassa jo vanhan tehostimen poistoa ja uuden laittoa.
Hihnat on varmasti joku uusinut, sillä niissä oli pintaa vielä hyvin.



Melkoset möykyt nuo 12" rumpujarrut on. Täytynee laittaa varastoon ja koittaa kaupata Packard harrastajille.

Lisää putsailua. Putsailujen jälkeen poistin pultit vasta ja aloin uutta hardwaree mallailemaan paikalleen.


Putsailujen jälkeen vain uutta osaa spindleen paikalleen. Näköjään ei jää tämä homma kiinni huonosta hardwaresta.



Kun spindlet oli varustettu, rupesin ihastelemaan varsinaisia jarruja ja niiden koneistuksia. Onhan pirun siistin näköiset jarrut. Kasasin kaikki Wilwoodin ohjeen mukaan lukitteilla ja suosituksen mukaisilla rasvoilla.




Sitten vain pakettia paikalleen.


Sittenhän voisikin alkaa tehostinta mallailemaan paikalleen.