328 on penkitetty enemmän mitä 325 ainakin oman käsityksen mukaan?
Ilmoitetuista tehoista en niinkään välittäisi.
Ei se vinokoneen imusarja mikään kovin huono loppujen lopuksi oo.
K-jetin imusarja toki parempi mitä vaikkapa F -koneen.
Läppärunkojen etu jää siihen, että saadaan osakaasualue, kaasuvaste ja tyhjäkäynti paremmaksi rajulla overlapilla.
Toki nekin edut katoaa, jos läpät sijoitetaan tarpeettoman kauas venttiililtä.
Haittana se, että läppä vaikuttaa virtaukseen yllättävänkin paljon.
Giljotiiniläppärungolla sitä "ongelmaa" ei ole, mut osakaasualueesta tulee sit vähän mielenkiintoinen.
Myös erittäin oleellisen asian, kuin imukanavan pituus on helpompi muuttaa erillisillä läppärungoilla.
Se on millä se voima lopulta tehdään vapaasti hengittävässä kun runnerien koko on haettu oikealle alueelle.
Yhdellä läpällä sit menee osakaasualue, kaasuvaste ja järkevä tyhjäkäynti aika hankalaks, mut huipputehoa ja moottorin käyttöaluetta ajatellen ei ole merkitystä.
= sopii ihan hyvin esim. kiihdytysautoon.
Mut noilla ei tee taas sit mitään pienen budjetin käyttöauton virittelyssä, saati näillä tavoitteilla.
