Joo, ehkä ihan "pikkusen" aihe karannut.

Aloittajan ekasta viestistä vielä nuo kriteerit.
Toiveena olis saada yleistä pirteyttä ja kaasuun vastaavuutta lisää. Alavääntö on tuossa huono eli myös siihen parannusta. Olen ajatellut nokan vaihtamista. Kulutus ei saisi nousta ja tyhjäkäynti pitäisi säilyttää hyvänä. Koneessa on tasaiset puristukset ja päästötkin meni kevyesti arvoihin
B230 kone on joo järkevä vaihtoehto, mikäli on laittaa rahaa se 350-500€ +nouto/kuljetus.
En ainakaan ite oo yhtään B230 konetta nähnyt myytävän alle 350€.
Pelkät lohkotkin 150-200€ ja pytyt kulunu sillee et tuntuvaa rappua yläpäässä.

Jos joutuu teetättämään vaihtotyötä vaativammat hommat, niin se maksaa totta kai rahaa ja ollaa lopulta kuitenkin siellä sit B230 kustannuksissa.. vaikka sehän ei hukkaan mene jos laittaa sit samat muutokset B230 kellariin.
Saako K-jetin kanssa säädettyä perusennakkoa?
Jos saa, ni ehdottomasti kokeilee alkuun +3 astetta lisää ennakkoa kuten joku jo täällä mainitsi.
+15hp B200E koneeseen on reilu +10% jos tehtaan antamista luvuista laskee.
Mut niihin lukuihin on aika turha takertua.. ihan samahan se on saako yhtään huipputehoa jos keskialueelle saadaan +20nm. Sen huomaa, ja se vaikuttaa paljon ajettavuuteen.
Eikä olisi eka kerta kun ei ymmärrettäisi lukujen päälle käytännössä, nimim. kokemusta on kun on pyydetty liikoja ja unohdettu yks oleellinen kriteeri mitä ei oo sit ymmärretty tuoda ilmi...

Jos saan aikaseks oman lankun hitsaustyöt saattaa valmiiksi vaikka heikolta näyttääkin tällä hetkellä koska budjetti.

Niin voin leikkiä tuon B200F kanssa taas ja kattoa mitä sille saa aikaseks, ja sit postailla tuloksia ihmeteltäväks ja arvosteltavaks.. mikäli motivaatio riittää ns. käyttöauto virittelyihin eikä tule tarvetta heittää heti toista yhdistelmää lohkon päälle.

Omasta topikista kaivoin jotain käppyröitä:
M -nokka molemmissa, punainen käyrä=tehty kansi , sininen = koskematon

Sit +3 astetta lisää perusennakkoa (EZK pinnit), tosin tuossa vaiheessa olikin joku E85 sotku siellä mikä aiheuttaa pientä hävikkiä koska Lh ei pysty kovin fiksusti korjaamaan seoksia..

Kaasuvaste tehdyn kannen ym. kanssa (ja 2,5" putki yhdellä vaimentimella

):
https://www.youtube.com/watch?v=ynweXeQHBv4Jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä kaasuvasteesta onko parempi vai eikö huomaa eroa.. ilmeisesti tuon F koneen kanssa pottapyörä?
Ainakin ilman mitään muutoksia oli sen verra laiska kaasuvaste että uskallan ite veikata pottapyörää.
Tuohon vielä täysin vakio, ei mitään muutoksia ja olikohan vielä niin ettei ollut ehtinyt paljoa saamaan kenkää ennen noita vetoja.. muistaakseni n. 90-92hp/125-130nm oli kun ecun opitut arvot nollas ja antoi koneelle happea.
Mutta kuitenkin.

Ja A-nokka saman tehdyn kannen kanssa:

Jossain vaiheessa oli n. 130hp, mutta ainakin tuon A -nokan kanssa alkoi polttoainepuolen ongelma näkymään tai tuli, kun välillä katos tehot ikävästi kun veti niin laihalle.. joko tukkoinen suodatin tai polttoainepumppu alkaa olemaan ehtoopuolella.