Riittää pelkkä anturi nokalla, tosin homma ei silloin ole aivan yhtä tarkaa kun jos on kummatkin. Tuolla päästään about asteen sytytystakkuuteen tasakaasulla, kiihdyttäessä moottoria (=painaessa kaasua) huonompi tarkkuus.
Tehdaskoneissa on usein 60-2 kehä kampuralla moottorin nopeutta varten ja YKK tunnistukseksi puuttuvat 2 hammasta ja nokalla sitten on/off tieto, kertoakseen ollaanko 1.pytyn imu vai sytytystahdilla. Tällä päästään kanssa varmasti jonnekkin asteen tarkkuuteen, mutta tarkkuus on parempi etenkin kun kiihdytetään moottoria.
Parhaissa härveleissä on tänä päivänä 0,1asteen tarkkuus sytytyksessä, tosin siihen taidetaan vaatia jo hienojakoisempaa kampuran anturikiehää ja VR-anturia kuten noissa 60-2 (HALL ei ehdi mukaan jollain 60reikäisellä kehällä ja 6000rpm). Tuossa 20-1 hampaisella nokkapyörällä riittää hyvin hall anturin nopeus vielä.
Itselleni en siksi viitsinyt asentaa kampurallekkin anturia, koska se olisi maksanut lisää ja olisi pitänyt tehdä hammaskehä JA tärkeimpänä, pelkäsin anturien signaalien aiheuttavan toisilleen häiriöitä (luettunai megasquirt manuaalista tästä ongelmasta).