Tuli vähän "pakkorakoon" ostettua XC90 T8 vm. 2016, kun perhe kasvoi liian isoksi Passat GTE:n. 7-paikkaiset plugarit tai sähköautot aika vähissä, niin päädyttiin Volvoon.
Näin ensimmäisen sadan kilometrin jälkeen sähköllä ajamisen vaikeus tullut negatiivisena yllätyksenä, vaikka tiesin, että GTE:llä sähköllä ajo onnistuu XC90:stä paremmin. Tähän mennessä alla vain ja ainoastaan lyhyttä nurkka-ajoa, johon käytännössä aina tarpeeksi sähköä, mutta polttomoottori hyppää käyntiin todella herkästi jo näin nollakeleillä Pure-tilassakin. Kulutus satasta kohden ollut 5,7l tähän mennessä, Passatilla oltaisiin menty kaikki sähköllä. Tämä ilmeisesti t8:lla hyvin normaalia? Onko mitään niksejä, kuinka sähköllä ajamista voisi edistää?
Ollaan piharakennusta rakentamassa lähitulevaisuudessa, johon tulisi mahdollisesti samalla lämmin autotalli. Kiinnostaisi käytännön kokemukset siitä, että onnistuuko lämpimästä lähtiessä pelkästään sähköllä ajaminen myös pakkasilla mahdollista vai ottaa Volvo tällöinkin herkästi polttomoottorin käyttöön? (Pois lukien tilanteet, jossa polttomoottorin käynnistyminen nelivedon aktivoitumisesta).