Kulkukoira  Proturbo

Volvo v70 d5 2002 ohjaustehostimen pumppu ääntää

  • 36 Vastauksia
  • 10634 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hartsa72

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 d5 2002 ohjaustehostimen pumppu ääntää
« Vastaus #30 : 29.01.2024, 18:36:42 »
Mulla on v70 04 (05 malli) jossa kanssa pumppu ääntää ja tärisstää välillä rattia ihan kuin pumppu kavitoi tai jotain... Tehostimen väri on paperilla tikkua pyyhkästessä keltavihreää ja kun ruutalla imasin niin on melkein mustaa. Eli öljyjen vaihto on ajankohtainen. Säiliön korkin mittatikku jää sailiöön kiinni, eikä tule korkin mukana niin ajattelin vaihtaa koko säiliön samalla. Tässähän nyt näyttää olevan säiliö missä tulee molemmat letkut pohjaan ja samanlainen lieneen sinne tungettava uusikin.
Oletan, että tähän tulee ne vihreät hydrauliikkaöljyt vaikka säiliössä ei ole punasta tai vihreää värirengasta. Onko nyt sitten väliä kuinka tarkasti, että mitä öljyä sinne tungen kun ajattelin vaihtoa tehdä, saa nimittäin suositella jos en sitten lankea ostaan ihan volvon omaa. Litran tai pari litraa ajattelin ostaa huuhteluun. Tää onkin paskamaisempi huuhdella kun ei ole paluuletku pöntön yläosassa.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7050
  • Global alligator
Vs: Volvo v70 d5 2002 ohjaustehostimen pumppu ääntää
« Vastaus #31 : 29.01.2024, 19:36:03 »
Hydraulinestettä. Ite oon käyttäny febi bilstein nestettä kun on hyvin saatavilla.
Korkkiakin saa erikseen säiliöön jos haluu säästää, tarvikkeet melken saman hintasia kuin orig.
20-30€.
Se korkki pettää silleen yleensä että menee osiin ja magneetilla saa ne osat kalastettua talteen. Sitten vaan paikalleen oikeessa järjestyksessä ja puristaa sen jousen tiukkaan niin että se tikkuosa menee johkin reikään tai vaikka viilapenkin leukojen välissä. Kyllä se muutaman kasaamisen kestää, en tiiä miks on niinkuin tehty odottamaan sitä laukeemista.


Oon huuhtonut ihan niin että imulla säiliö tyhjäks ja uutta täyteen, käyttöä ja kääntelyä ja sama uusiks. Aika hyvin saa puhtaaks alle kahden litran eikä tarvii sählätä letkujen kanssa.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint "pikku virillä".

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6568
Vs: Volvo v70 d5 2002 ohjaustehostimen pumppu ääntää
« Vastaus #32 : 29.01.2024, 19:52:03 »
Comman vihreät motonetissa toimii, mut 2 litraa sinne vaan menee tms. että konkurssi ei ole tulossa. Pyöriä kun kääntelee letkut säiliöstä irti keula kohotettuna, tulee loput nesteet ulos. Säiliö on päivittynyt jossain vaiheessa kai,  kun omassa on tulo säiliön pohjaan ja lähtö kyljessä
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Hartsa72

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 d5 2002 ohjaustehostimen pumppu ääntää
« Vastaus #33 : 31.01.2024, 12:27:34 »
Hydraulinestettä. Ite oon käyttäny febi bilstein nestettä kun on hyvin saatavilla.
Korkkiakin saa erikseen säiliöön jos haluu säästää, tarvikkeet melken saman hintasia kuin orig.
20-30€.
Se korkki pettää silleen yleensä että menee osiin ja magneetilla saa ne osat kalastettua talteen. Sitten vaan paikalleen oikeessa järjestyksessä ja puristaa sen jousen tiukkaan niin että se tikkuosa menee johkin reikään tai vaikka viilapenkin leukojen välissä. Kyllä se muutaman kasaamisen kestää, en tiiä miks on niinkuin tehty odottamaan sitä laukeemista.

Tästä on katkennut se nupikka poikki mikä painuu korkkiin.

En nopeella googlauksella löytänyt pelkkää korkkia mistään. Paitsi jos se ennen 05 mallin korkki käy ja tikun koko ja merkit on sama. Täytyy kysästä bilian verkkokaupasta, että mitä niillä maksaa ja saako sieltä perkän korkin..
Tietty jos huokee hinta on ja jos pöntössä on sihti niin heittäs vanhat helvettiin ja uutta tilalle. Ei tarttis putsailla sen enempää..

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6568
Vs: Volvo v70 d5 2002 ohjaustehostimen pumppu ääntää
« Vastaus #34 : 18.09.2025, 19:09:34 »
250tkm ja jotain 13 vuotta kesti mun aikoinaan pajalla uusima smi-paineputki. Nytten se vuoti puristusliittimestä flektin edestä, rajusti ja katkaistiin siitä kohtaa ja vähän ennen ohjaustehostinta myös ja laitettiin väliin pätkä vääränmallisesta paineputkesta hydrauli/putkiliittimillä. Smi-putkien saatavuus kai on huono nykyään.

Noh lähdin ajoon ja ohjaus toimi ja kilsan päässä rupesin vetämään taskuparkkiin niin tehostus katosi täysin ja parkkeerauksessa menikin semmoinen 5 minuuttia, on aika raskas tuo keula tehostamatta. Nestettä ei kadonnut minnekään niin tulkitsin että ohjausvaihteessa on ilmalukko. Sain pörrättyä kotipihaan ja tunkilla kevensin keulan ja kääntelin rattia eestaas korkki auki auto käynnissä ja sammutettuna. Tämä ei kuitenkaan tuottanut kuplia tehostimen säiliöön eikä tuntunut auttavan, tyhjäkäynnillä ei ohjaus tehostunut vaikka kierroksilla toimikin.

Ajelin sitten tehostimen korkki kiinni n. 15km, 1.5 tuntia kylillä kääntyen joka kulmasta ja aina tyhjän parkkisen nähdessäni tein uukkarin pari molempiin suuntiin. Nyt ohjaus on jo melkein normaali, eli kyllä ne ilmat sieltä pois saadaan. Säiliön pinta ei ole vajonnut yhtään, piti ottaa desi poiskin kun lämpö nosti sen liian korkealle. Pumppu ei missään vaiheessa käynyt tyhjänä tai vaahdonnut, sen olisi heti kuullut. Puolivaiheessa ajoa kun tarkistin pinnan niin silloin mielestäni näin kupliakin nousevan säiliöstä.

Itse ajosuorite hitaita ympyröitä tehden aiheutti runsaasti tuijottelua ja yksi koiranulkoiluttaja luulikin että yritän nukuttaa jotain eläintä :) Ehkä tästä on jollekin joskus apua, kun googlaa ohjaustehostimen ilmausta näihin.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7050
  • Global alligator
Vs: Volvo v70 d5 2002 ohjaustehostimen pumppu ääntää
« Vastaus #35 : 18.09.2025, 19:28:09 »
Ilmasin 850 T5 sillain että kumi palaan parkkiksella kaartaessa ja kiekat löi välillä rajottimeen. Sillain tuli viimeset ilmat pois, kauhee vaahto säiliössä.
Ei tullu normikonsteilla hyvä, syytä en tiedä. :idiot2:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint "pikku virillä".

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3330
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 d5 2002 ohjaustehostimen pumppu ääntää
« Vastaus #36 : 18.09.2025, 22:57:19 »
Pitäis ilmaantua kyllä ilman hurjasteluitakin. Yleisin näissä on että se paluuputken mutka on säiliössä irti ja öljy vaahtoaa sen vuoksi, näkee kun avaa korkin niin öljy lentää kaaressa säiliön sisällä, öljyn seassa kokoajan ilmakuplaa, saa laitettua takaisinkin. Taisin tämän jo aiemminkin kirjoitella..

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron