Kysymys olisi voinut sopia paremmin
tänne tai ihan omaan aiheeseensa, mutta tämähän ei ole vaarallista.

Mitä kannattaisi tehdä ihan ensiksi jotta autoa saa hitusen pirteämmäksi?
Putkisto on uusittu ja rosteria joskin ymmärtääkseni täysin vakio mitoilla ja hiljainen.
Muistan etäisesti lukeneeni että esim airboxille kannattaisi tehdä jotain ja samoin jostain ahtokellosta tai jousesta jonka vaihtamalla ahdot nousisivat?
Linkkailen nyt omaksi muistiksini näitä jo tähän ja kyselen samalla mielipiteitä:
Onko tälläinen jpstylingin rajapaineventtiili esim heidän lastun kanssa ok?
Vai kenties tämän Tonin vastaavat, olisivat ainakin lompakolle ystävällisemmät: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21556.0
Ja se tärkeä kysymys: Meneehän auto katsastuksesta normaalisti läpi ja päästöistä jos tuon lastun ja rajapaineventtiilin laittaa?
Ilmakotelo: http://www.uusitorppa.fi/Arkkupakastin.htm
Ahdistaako muuten vakio katti? Mikä on ilmamassamittarin kestoikä?
Mitkä on sellaisia perus huoltotoimenpiteitä mitkä auttaa ylläpitämään koneen suorituskykyä?
Ilmaputsarin pohjasta tulpat pois, että saa henkeä kummastakin reunasta. Tämän jälkeen sitten esimerkiksi Tonilta lastut bokseihin (ei syytä maksaa jpstylingin hintoja, Tonin lastut on ihan yhtä hyviä/parempia imo). Näiden toimenpiteiden jälkeen voit sitten alkaa nostaa ahtopaineita, vaihtoehtoina rajapaineventtiili, bleedi tai lisäjousi hukkaportin kelloon. Viimeinen on paras ja luotettavin tapa, joskin vaatii hieman enemmän yrittämistä ja erehtymistä kuin aiemmat. Lastujen ja lisäjousen kanssa auto menee leimasta läpi, bleedin/rajapaineventtiilin voi tarkka katsuri huomata.
Vakio katti ahdistaa toki jossain vaiheessa, mutta sitä ennen laittaisin vaihtoon takapöntön ja akselin ylityksen jos ovat alkuperäisen kaltaiset. Immu kestää minkä kestää, en ole törmännyt sääntömääräiseen kilometrilukuun. Öljyttävän sport-suodattimen intomielisellä öljyämisellä sen saa kyllä rikki.
Näillä eväillä ja n. 0,9-1,0 barin ahdoilla saanet autostasi irti n. 200hv. Tässä vaiheessa alkavat sitten olla ahdin, suuttimet ja imm tapissaan. Mikäli haluat enemmän voimaa, menee vaihtolistalle ainakin äsken mainitut, bensalastu, välijäähdytin ja pakoputkisto. Tähän vaiheeseen löytyy hyviä linkkejä tästä keskustelusta.
Edit:
Ehjän suodatinkotelon etsiminen voi muistuttaa Graalin maljan metsästystä.

Ja vinokoneen huolto-ohjelma menee suurin piirtein näin:
1. Tarkasta öljyt. Lisää tarvittaessa.
2. Anna kenkää.
Hyvällä perushuollolla pärjää, toki esim. Jara_:n ehdottama syttyosien vaihto ei ole pahasta.