Ostin pari päivää sitten motonetistä 100€ maksavan kiinadumpin ja asensin sen oikein ahtoputkeen,
Jos sinulla on vakio mitsu paikallaan, niin miksi hankit dumpin?
Ja jos laitoit dumpin vakio mitsuun, niin mitenkäs bypass on hoidettu?
Tyhjäkäynti on kokoajan alle 1000rpm kaikilla dumpin säädöilla, eikä vuoda mistään. Kaasuläppää on koitettu säätää oikeeseen, mutta aina sammutuksen jälkeen, ku käynnistää niin kierrokset nousee yli 2000rpm 
Jos kone on normaali lämmin, niin se säätää tyhjäkäyntinsä 750rpm niin kauan kuin tyhjäkäyntiservon toimialue riittää.
B230FK/FT todellakin nostaa käynnistyksen jälkeen kierrokset hetkeksi ylös mutta ei kyllä tuonne 2000rpm lukemaan. Kestääkö tuo 2000 kierroksilla pysyminen sekunnin vai kymmeniä?
Itellä meni immusta lanka poikki vakio suotimen kanssa. Kaveri noita lankoja on katkonut vaparisuodattimen kanssa muutamia, tiedä mistä sitten johtuu?
Ettei olisi pelkästään paskainen IMMun kuumalanka ja sitten polttosykli päälle ja naps!
Vapaavirtaussuodatin päästää kaiken kottaraista pienemmän lävitseen, joten se on IMMulle hubaa...
Miksi pitää laittaa vapaavirtaussuodatin? Kun sillä ei tee mitään muuta kuin nopeuttaa moottorin tuhoutumista.
Riittävän usein vaihdettu vakiosuodatin toimii oikein hyvin!
Mainitsematta edes sitä, että dumpilla pääsee putsarin vaihtoon paljon useammin kuin vakio pässillä.
Kaverin kanssa epäilty, että jos bypass suhauttaa liian suoraan ilmat immulle niin katkee..Mahdollista?
Vakiopässi? Juu ei suhauta, sillä melkoiseen vastavirtaan pitäisi sen pässin päästämän kaasun mennä. Eli ei onnistu. Vakiopässi päästää ilman suoraan turbon imusiivelle, joten se pelkästään kierrättää sitä... Ja koska TK-servo on auki, niin koneeseen päin se ilma virtaa...
Mulla tuo bypass plate ollu kiinni jo jonkin aikaa. Luulis 1.1bar sakkauksen tuhoavan koht langan. (kestotesti
)
Miten se tuhoaisi IMMun siksi, että turbo tulee rajoilleen?
Sitä ennen on menty jo kauas siitä, mitä 016-loppuinen IMMu pystyy ylipäätään mittaamaan.
Eli immun maksimivirtaama on ylitetty jo pitkän aikaa sitten.
LH:lla MULLA ainakin vetää bypassin kanssa "nopeissa" vaihdoissa nanosekunniks laihalle. Rapistelee. Nyt ei. 
Nano-sekunniksi laihalle?

Jep, jep!

Kone pyörii 6000rpm kierroksilla yhtä kierrosta 0,01 sekuntia (10millisekuntia) ja nanosekunti on 0,000 000 001 sekuntia.
