Tarkoitus olisi nostaa ahtoja n.0.8baariin, ainakin aluksi, autona 940 230FT -97 350tkm.
Mietin että tarviiko hukkaportin kellon toimintaan kajota, esim lisäjousi, jos nostaa ahtoja 0.8-1.0 baariin..
Minä jättäisin rajapaineventtiilit yms. räpellykset suoraan pois ja laittaisin lisäjousen sinne hukkaporttiin, jolloin kaikki toimii oikein ja ahdot eivät piikkaile tms. ikävää tapahdu.
IMM mittausrajat tulevat kait vastaan juuri 0.8-1.0 baarin paikkeilla, pitäsikö suosiolla jättää 0.8 baariin?
IMMu loppuu siinä 0,8 baarin kohdalla, eli tällöin täyskaasulla sen antama virtausmäärätieto on maksimissaan siellä n. 5000rpm kohdilla, eikä nouse ylemmäs, vaikka kierrokset ja/tai ahdot nousisivatkin.
Tällöin soppaa ohjaa enää kierroslukutieto ja/tai lambda-tieto lastusta riippuen.
Baarissa sitten kaikki vakioromut ovat tapissaan, eli suuttimet ja turbo.
Jos tehon nälkä kasvaa tuosta, niin vaihtolistalle menevät ahdin, suuttimet ja IMMu. :hello:
Erästä foorumilaista lainaten "Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa!"
