Kai se on parempi kun suutari pysyy lestissään ja pitää suunsa kiinni. Enhän mä mitään näistä tiedä, kuun asento oli varmaankin oikea kun otin lähes vakkari LHlla aikanaan 403 hv.

Juu, kumpikaan meistä ei tiedä LH:sta tuon taivaallista! Enimmillään arvaillaan edistyneesti korkeintaan!

Tuurilla ja funktiotaskulaskimellahan tässä on seilattu!

Oikeasti LH:sta tietävät vain sen kehittäjät ja loput porukasta ovat harrastaneet väärinpäin kehittämistä.

Sama se, onko IMMu paine- vai imu-puolella, kunhan IMMun toimintaparametrejä ei ylitetä,
Ja siinäkin lähinnä lämpötilan puolella, sillä IMM joko hajoaa tai näyttää höpöjä, kun lämpötila kohoaa yli +100C, mikä on vakio coolerilla enemmän kuin todennäköistä, jos ahtoja on enemmän kuin se 0,8 baaria.
Kun massamittausraja on ylitetty, IMMun tuottama mittaustulos makaa vain tapissaan ja loppu on soppien näkökulmasta kiinni lastusta.
OttoB on siinä oikeassa, että kuumalankamittari mittaa massavirtausta (kg/h) ja siitä yhtälöstä supistuu paine(ilman tiheys) ja lämpötila pois. Koska moottoriahan tai siis LH:ta kiinnostaa vain se ilman massavirtaus, koska stökiömetriseen palamiseen tarvittavat ainemäärät määritellään kiloissa (ilma/polttoaine), minkä tiesitkin.

Kysästäämpä täällä, että miksi immusta katkeaa langat?
Kaksi olen jo paskonut lyhyen ajan sisään, hajoaako vanhuuttaan vai mikä on?
Mekaaninen selitys, koska vamma on mekaaninen. Volframi-lanka ei IMMu käytössä kulu, ellei se ole totaalisen paskainen ja puhtaaksipoltto kuumentaa sitä liki tuhannen astetta liian kuumaksi.
Eli sinulla kaasun virtaus on "sopivalla" tavalla liian turbulenttista ja/tai sitten siellä syntyy sopiva resonanssi, jolloin lanka värähtelee itsensä poikki.
Villi arvaus, ettei sinulla ole niitä orkkis IMMun metalliverkkoja (tai korvaavia paikallaan) ?

Jokaiselle kuumalanka-IMMulle on oma maksimivirtauksensa, jonka jälkeen se IMMun lanka ei enää ole sillä alueella, että sen edes luvattaisiin kestävän sellaista puhuria mekaanisesti tai mittaavan mitään järkevää. Sama pätee itseasiassa kaikkiin kuumalanka-periaatteen IMMuihin.
Samalla tavalla on vaikkapa kännykkä-tukiaseman mastoille maksimi tuulennopeus jonka ne kestävät rakenteellisesti. Tyyliin jatkuvaa tuulta 40m/s (144km/h) ja puuskissa 55m/s (198km/h). Arvot eivät ole todellisia kännykkä-maston arvoja, vaan hihasta revittyjä (mitoitusarvoja erääseen Vuosaaren sataman mastoon 28m korkeudessa).
Samat säännöt koskettavat kuumalanka-IMMujakin. Liika on liikaa massassa tai
nopeudessa, joka on aina seuraus massavirtausrajan ylitttämisestä!
