Nyt kysynkin sinulta, miksi ihmiset vaihtaa Lh2.4 pois enemmän viritetyissä kerran sitä on niin helppo ja halpa säätää?
Luultavasti siksi, että moni ei edes tiedä, että LH:ta voi säätää!
Toinen syy on varmasti siinä, etteivät monet tiedä siihen olevan työkaluja.
Kolmas syy on yksinkertaisesti se, etteivät osaa säätää...

LH:n säätäminen on ihan yhtä helppoa kuin megan tms. tai oikeastaan helpompaa, koska pääkorjauskartta on ainoa säädettävä asia suuttimien skaalauksen lisäksi ja IMMun linearisointi käppyrän kanssa, jos ajaa bensalla.
Wiinalla joutuu sitten käpistelemään useampia karttoja käynnistyskartoista alkaen.
Ja mitä hienostuneemman halua, sitä enemmän työtä vaihtoehtoisilla polttoaineilla.
Mutta ominaisuuksia LH:ssa on enemmän kuin megassa ja varsinkin vikatilannesietoisuus on ihan omissa luokissaan, puhumattakaan moottorin suojausmekanismeista. Kuten nakutuksen hallinta vaikkapa esimerkkinä.
Voisin heittää tästä pallon sulle, miksi et itse ryhdy virittämään omaa kartanoasi? :hello:
Minähän olen aloittanut jo sen vuosia sitten! :hello:
Ja koska olin tyytämätön lastuihini, tein oman bensalastun! Syttylastu odottaa vielä toistaiseksi.
Lisäksi heivasin flexitunen metsään ja teen itselleni flexi-lastun, voidakseni ajaa Wiinalla ja myös korvikkeilla (bensa).
Veikkaisin tuota 5500rpm jälkeen laskevaa käyrää ihan T-nokan "luonteeksi". Eli ei se ylös riitä. Tuo välinotkahdus taas voi hyvinkin olla, että LH puuttuu peliin kun meinaa nakulle päästä. Tai sitten siellä on sytkäpuolella jotain hämminkiä esim. jakajan kansi oli aika paskannäköinen :/ Jokatapauksessa en koskaan ole kuullut sitä "ropinaa" tai "kilistelyä". Kunhan on joku lastu ja hieman isommat suuttimet ollut, ja toki maltillisesti ahtoa.
Notkahdus +5000rpm on turhan terävä ollakseen pelkästään nokan aiheuttama tuossa kohdin. Ainakin kun vertailee muihin T-nenää käyttäneiden penkkilappuihin.
Väittäisin tuota ekaa notkahdusta puhtaasti EZK:n myöhästykseksi pienen pingauksen vuoksi, sillä käppyrän muoto viittaa siihen. Syy laihahko seos tuossa kohdin, tosin voi se olla puhtaasti laihaa seosta ja siitä johtuvaa voiman puutetta, sillä viinan käyttökelpoinen suurimman tehon seos-ikkuna on kapeampi kuin bensalla.
Varmasti koen valaistumisen jahka Tatech saadaan kondikseen valkosen ysin kanssa.
Erittäin luultavasti!

Kylmäkäynnistys oli valkoisen Vollen kohdalla ihan hirvittävää. Ajattelin, että niin olisi ollut tän käyttiksen suhteenkin, mutta näin ei ollut. Lähtee siis todella herkästi pakkasestakin käymään. Joten puristuspaineistakin kiinni ---> tee nokka pysyy siis ainakin toistaiseksi.
Kovin ihmettelen tuota, sillä Wiinaa tarvitseee aikas paljon enemmän käynnistyessään kuin bensaa. Toisin sanoen lastusi on jostain kohdin vinossa isosti, jos se toimii viinalla hyvin, vaikka onkin bensalastu?
Kokemuksesta voin sanoa, ettei bensalastu toimi viinalla pelkillä isommilla suuttimilla pakkasessa. Tai päinvastoin. Tosin bensalla wiinalastulla kone on hukkumassa bensaan aluksi.
Meikäläiseltäkin puuttuu kannesta siivu, mutta silti kylmäkäynnistys on nihkeän olematon vakio bensan asetuksilla.

Tuosta näkee toimivan rikastuksen ja vakio bensan erot.
Tässä sitten pelkkä wiinan käynnistysrikastus vs. vakio bensan.

Tuossa toimivan lastun ja T-nokan tehokäppyrä.
http://s927.photobucket.com/user/Autonor/media/Kuva.jpg.htmlTässä toinen tehokäppyrä, jossa samat ongelmat kuin sinulla. Mutta vain hitusen ylempänä kierroksissa.
http://s438.photobucket.com/user/jaippi/media/Volvo%20944%20Tic/SCN_0002.jpg.html