Mutta mites jos se nykyinen toimiva huohotus on mitoitettu sille vakiokoneelle ja virityksen jälkeen siitä (ehkä jopa aavistuksen kuluneesta tai takomännille väljemmäksi poratusta)koneesta puhalletaan 2-3 kertaa enemmän ilmaa läpi? Jos se orkkis puhalti xcfm ohi niin onko em. tapauksessa se sit 2x tai 3x sama cfm? Riittääkö letkuissa pinta-alat, ahistaako putket tms. ?
No mulla itellä on orkkispömpelistä vedetty letku erilliseen säiliöön, pysyy ainakin huohotuskaasut pois imuilmaa lämmittämästä ja putkia likaamasta 
Jos mietitään mikä tuon huohotuksen suurin virtaama vakiokoneessa on, niin se on suorastaan olematonta vielä 446tkm jälkeen (minulla), joten huohotusta on varaa lisätä aikas paljon, ennenkuin ne vakioputket ahdistavat ja kun painetta kertyy, lähtee se kaasu sieltä liukkaammin ulos. Öljyvuodot ilmaisevat sitten, että painetta on tarpeeksi.
Kuvitellaan, että ohivuoto on 1% kaikesta ilmasta mitä moottoriin menee.
Niin meikäläisen tapauksessa se tarkoittaisi sitä, että sieltä tulisi maksimissaan (kaasu levällään) 2,51L sekunnissa. Mikä ei lopultakaan ole paljoa.
Jos huohotusta on kovasti, se on suoraan poissa sylinterissä tehtävästä työstä, eli se vähentää sylinterin painetta, joten rakennettu moottori ei ole väljä kaasutiiviys-mielessä, tai siitä puuttuu tehoa.
Imuvirtausta tuollainen kaasumäärä ei jaksa lämmittää, sillä se kykenee nostamaan imuilman lämpötilaa tyyliin, millikelvinin verran. Minulta ei löydy edes noin tarkkaa lämpömittaria, jolla sen imuilman lämpenemisen voisi mitata.
Ja sekin "lämpö" häipyy coolerin kautta pihalle, sillä jo yksistään se ahdistimen tekemä työ paineen nostamiseksi kehittää merkittävästi enemmän lämpöä.
Jostakin syystä turbon vakio huohotusletku on lämpöeristetty, joten siitä voimme vetää johtopäätöksen, ettei se huohotus ole kovin isoa normaalisti, tai muutoihin lämpimän huohotuskaasun pitäisi pitää se sulana, samasta syystä imuputkessa on se lämmitysvastus, sillä muutoin huohotuskaasun kosteus jäätyisi talvella siihen imuputkeen liitoksessa.
Ja vaikka kone olisi porattu väljäksi, niin silti se on käytännössä sylinteristä kaasutiivis, sillä männät eivät tiivistä, vaan männänrenkaat.

Sinällään näppärä ajatus, mutta kompastui itseensä.
