Viime aikojen tapahtumia:
- Muutto isompaan taloon, karmea homma... Toipumisaika vielä menossa, osa työkaluistani edelleen hukassa ja autotallien pelikuntoon varustelu tekemättä.
- Micra ei mennyt katsastuksesta läpi ja vaatii vähän panostusta.
- Corsa meni katsastuksesta läpi ilman huomautuksia.
- Mersun remonttitauko pitkittyy, ihania jarruputkihommia tiedossa...
- Volvo sen kun porskuttaa, ja nyt viimeistään on käynyt selväksi, että tästä en voi luopua...
Eli, pientä panostusta tarvitaan ja mm. ihan tavallista katsastusremonttia luvassa - leima loppuu 2.7. Rouhean patinoitunut ulkokuori saa olla just sellainen kuin on, olen huomannut että maalipinnan puunaushommat eivät ole meikäläisen juttu... Eivätkä minkäänlaiset museointihommelit myöskään, 35-vuotias käyttöauto saa näyttää 35-vuotiaalta käyttöautolta...
Tähän väliin kuvia nykyilmeestä:




Erityisesti tuosta viimeisestä kuvasta näkyy hyvin tuo etupyörien kummallinen asento. Tekninen termi lienee "positiivinen camber-kulma", ja kuva ei vääristä - näyttää just noin oudolta luonnossakin. Muinaisessa pösö 807:ssanikin oli tuo sama havaittavissa. Liikenteessäkin näkee aika usein autoja, joissa (erityisesti) etupään camberi on positiivisella - näppituntumani mukaan ovat aika usein näitä nykymuodin mukaisia SUV-malleja.
Joku "taksimodi" näihin oli muistaakseni olemassa, käsittääkseni käytännössä etutolppien yläpäiden siirto. Pitänee tutkia löytyykö siihen ohjeita jostain... Ja jotain kai vaikuttaa sekin, jos jaksaisin askarrella nuo -40mm vieterit paikoilleen. En tiedä liittyykö camber-kulmaan vai mihin, mutta tämähän täräyttää yllättävän voimakkaasti näpeille esim. hiemankaan isommista tien poikittaissaumoista. Tulee ihan mieleen vanha kunnon Massey-Ferguson 165 ja kynnöspellolla ajaminen

Loppuun kuva-arvoitus - etsi kuvasta pyörän venttiili muualta kuin pyörästä (näkyy helpommin jos zoomaa kuvaa):
