Talvi on takanapäin ja rakentelu/ajokausi voi alkaa. Erinäisiä hankintoja on tullut tehtyä ja muutamia uusia osia asennettu paikoilleen.
Tuntui että talvi ei ottanut laantuakseen ja malttamattomana pääsiäisenä kävin tekemässä lumitöitä, että saisin auton pois talvipaikaltaan.
Sitten lämpötilat nousivat ja lumet sulivat melko nopeasti pois ennen kuin kerkesin autoa siirtämään

Autoa suojaamassa on ollut Bilteman autopeite, materiaali on pehmoista/monikerroksista ja hinta 42,90€ on oikein huokea, suosittelen.
Kone hörähti käyntiin kolmannella starttauksella ja sitten kävi kuin olisi eilen parkkeerattu


Kesä mittaan hammastanko alkoi vuotamaan yhä pahemmin ATF:ää. Jo syksyllä ostin tiivistesarjan, mutta nyt otin työkseni vaihtaa tiivisteet.
Hammastangon kumit olivat täynnä
(ei nyt ihan) ATF:ää ja siellähän ei saisi olla nestettä ollenkaan, eli ihan solkenaan vuotanut läpi.

Itse hammastangossa/männässä(?) oli melko pahaa pinttymää muutamassa kohtaa.
Tainnut tämän hammastangon edellinen auto seistä jonkun aikaa ja siten aiheuttanut nämä jäljet.

Kaikista stressaavinta oli vaihtaa näitä teflontiivisteitä.
Ne joustavat hyvin vähän ja niiden kanssa saa olla todella varovainen kun niitä yrittää laittaa paikoilleen.
Ohjaus tuntui parantuvan hieman tiivisteiden vaihdon myötä.
Hammastanko ei ole ainakaan vielä vuotanut, mutta nyt näyttää siltä että pumppu/säiliö vuotaa.
Motonet myy oikeanlaista pumppua hintaan 189€ 140€ pantilla eli se menee jossain kohtaa vaihtoon.

Paineenvaraajan vaihdoin uuteen kun vanhasta oli kalvo hajalla ja oli vuotanut bensiiniä takapään ruuvista.

Uuden ostin Skandixilta hintaan 202,37€.
Skandixin numerolla
1029873 Volvon numerolla 462547 ja Bosch 0 438170 001.

Ja asennettuna, tyhjäkäynti tasaantui vaihdon myötä.

Torista bongasin Lesjöforsin madallusjouset hintaan 150€, uudet vastaavat saa hintaan ~200€+postit.
Oli myyjän mukaan kerran asennettu paikoilleen, mutta ei ollut riittävä madallus heille.
Etuvilkun/parkin linssit vaihtuneet kirkkaisiin.
Heitin "uudet" jouset sellaisenaan paikoilleen, näiden pitäisi pudottaa 40mm.

Tässä lähtökohta, alla siis vakiojouset. Edessä ja takana pituus maasta kaaren yläreunaan oli 68cm (
etupenkit eivät ole paikoillaan).

Hottentotti stance, etupää vaihdettu.

Lopputulos, etupäässä mitta 63cm ja takana 61,5cm.
[KUVA]
Muokkasin takavaloja hieman,
linkin kuvassa vasemmalla ennen ja oikealla jälkeen parkit päällä.
Tätä varten ostin Skandixilta lampunpidikkeet
(1372043) johon käy 21/5W polttimo.
Nyt siis parkit (5W) ovat uloimmissa ja sisimmissä ruuduissa, jarruvalot (21W) palavat sisimmissä ja keskimmäisissä ruuduissa.
Halusin lisätä jarruvalotehoa kun tässä autossa ei ole
(eikä tule) keskimmäistä jarruvaloa.
Lisäksi en pitänyt siitä miltä takapää näytti valot päällä vanhalla järjestelyllä

Vasemmalta oikealla -> pelkästään parkit, parkit + jarru, pelkästään jarru

Aika sopiva tämä madallus



Jatkuu...