Jarruhommista..
Hyvä tapa on, tekee sitte palojen vaihtoa tai herkistelyä - on katsoa miltä se mäntä näyttää.
Satula irti kannakkeesta ja jarrupolkimella painaa vähän ulos, jotta näkee kunnon.
Jos näkyy ruostetta tms. -> mäntä kokonaan pihalle (pölysuoja kannattaa jättää männän ympärille, jotta estää tipahtamasta kokonaan) ja jarruletkusta irti tai vaihtoehtoisesti vaan letkupihdit (tai lukkopihdit ja väliin rätti tms. vauroiden estämiseks).. sen jälkeen vasta mäntä kokonaan pois sylinteristä (nitriilikäsineitä suosittelen, ei oo terveellistä käsille jarruneste).
Sit hiomanauhalla esimerkiks pyyhkäsee ruosteet pois ja jarrurasvan kanssa paikoilleen (mikäli tiiviste ehjä, ja sylinteri putsattava hyvin ja sinnekkin jarrurasvat).
Joskus on männät sen verra syöpyneitä olleet, et on sit kuiteki joutunu vaihtamaan.
Varmaan yks yleisimpiä virheitä palojen vaihdon yhteydessä ainakin, ettei tarkasteta männän / mäntien kuntoa.
Sit menee jumiin kun männät painetaan sisään ja lopputuloksena on palojen ylikuumeneminen / nopea kuluminen.
Toki hyvä nyrkkisääntö on, jos se ei mene helposti - jotain on pielessä.

Edit: tarkennuksena jarrurasvasta, eli tuossa meinasin sitä jarrukumirasvaa.. jota laitetaan mäntiin ja liukutappeihin yleensä.