Mites muuten tarviiko tuollaisessa pumpussa olla tietyt välitykset(rattaat)? Ei oo tullu kauheesti noihin perehdyttyä mutta eihän se voi ruiskia poltto-ainetta milloin vaan ja mille vaan pytylle sattuu? Miten sen saa ajoitettua?
Ihan samanlainen välityssuhe ku normi jakopäässäki. Tuossa on volvon oma alaratas ja pumpun ratas on vw:n 1.6 dieselin pumpun nokasta. Alarattaan taidan tehä vielä volkkarin rattaasta niin saa vakio mittasen pultin riittään kampiakselin päähän. Pumpussa on merkki ja tein tuollasen hienon työkalun mikä näkyy pumpussa ykkös suihkuputken paikalla. Sillä näkee sit millon elementti lähtee nostaan polttoainetta. Säätö hommaa sen kans tulee varmasti olemaan varsinki ku ei näillä näkymin tuu ennakonsäädintä ollenkaan.
Remminki kävin hakeen mut siinä onki vääränlainen hammasprofiili ja se oli vielä fordista

Mut näytti kyl uhkaavasti siltä et sopivaki remmi löytyy saman merkkisestä kulkineesta mut moottorin tyyppi on lähemmäs volvoa ku remmi löytyy escortin d16 moottorista. Pitää aamulla käydä tarkistaan oisko tuossa remmissä oikee hammastus. Gatesin kirjaa äsken kattelin niin d24 ja d16 moottoreiden remmien P on 45 jonka epäilen tarkottavan profiilia tai jakoa. Volvossa 119 hammasta ja d16 moottorissa 98. Leveydet volvo 25mm hoppa 19mm.
Huomenna remmin testaukseen ja kiristimen tekoon. Sit pitäs alkaa tekeen pakosarja loppuun.