Elekma  Autoracing

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3028 Vastauksia
  • 569959 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1296
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #645 : 09.01.2012, 00:22:07 »
Oukei, eli se hiominen vaikuttaa siihen kuinka paljon enemmän sitä syöttöä tulee ku se kara liikkuu ylipäätänsä ja sitte mitä alemmas se painuu eli mitä löysemmällä jousi on sitä suurempi syöttö verrattuna ahtopaineisiin.

Eli periaatteessa jos haluaa penkkilappuun sen 186hp minkä tod. näk. tuolla alustalla saa olla kunhan on se todistus ja sit leiman jälkeen lisää tehoa viel (+ 200hp) niin jousta löysyttää ja kenties vähän ehkä perussyöttöäkin lisätä jos ei vääntöä oo tarpeeks..todennäköisesti on jo siinä vaiheessa riittävästi. Ku eikös ahtopaineet tuu penkkilappuun näkyviin ja oo periaatteessa ainoo mistä näkee onko moottoria viritetty jälkikäteen..?

Siitä puheenollen lisäkysymys..täytyykö LAIN mukaan olla sinetti hukkaportissa penkityksen jälkeen ennen leimalle tuloa..? näin meidän naapuripitäjän konttorilla väittivät.. en oo kyllä aikasemmin kuullu moista. :s
noinhan se ahdonalainen toimii
ja ahtopainehan tulee penkkilappuun ja katsuri hyväksyy kyllä lapun, etenkin jos ahdot on uskottavat, kun taas rekisteriotteeseen ei tule minkäänlaita merkintää ahtopaineista ;)
sinetistä en tiedä, mutta eikö kannata penkkilappuun ottaa vaan joku perus ~130hv, niin ei edes vakuutukset pomppaa pahasti.
Sitä ei kyllä katsuri huomaa, eikä kyllä varmaan kiinnostakkaan onko siinä 130 vai 200 hv ;)
« Viimeksi muokattu: 09.01.2012, 00:27:02 kirjoittanut Ari E »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #646 : 09.01.2012, 09:38:22 »
ja ahtopainehan tulee penkkilappuun ja katsuri hyväksyy kyllä lapun, etenkin jos ahdot on uskottavat, kun taas rekisteriotteeseen ei tule minkäänlaita merkintää ahtopaineista ;)
Riippuu katsastusmiehestä tuleeko ahtopaine otteeseen.

Mulla lukee ahtopaine 1.0bar. 2009 Muutoskatsastettu.
Tosin ei oo ahtimen merkkiä eikä mallia sitten vastapainona, voi joku muu ahti antaa vähän enemmän potkua samalla paineella, kuin mitä tuo t03  V:>
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1177
  • Smedsby garage
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #647 : 09.01.2012, 10:08:35 »
ite en katsastukseen laskenu paineita laisinkaan eli 2,1bar oli säädöt. otteessa tosin ei lue mitään mutta noilla paineilla ei inssi kuitenkaan olisi uskonut että pysyy tehorajoissa.

eli helpoin ratkaisu = Ahtomittari katsastuksen ajaksi pois

päästötestejä kun otti niin ei paineet muutenkaan tainneet nousta kuten vaihde vapaalla kierroksia annettaessa ei ole tapanakaan. eli ahdonalainen syöttökään ei astunut peliin mukaan eli ei savua = Kirkkaasti läpi päästö testistä

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #648 : 09.01.2012, 12:46:28 »
ite en katsastukseen laskenu paineita laisinkaan eli 2,1bar oli säädöt. otteessa tosin ei lue mitään mutta noilla paineilla ei inssi kuitenkaan olisi uskonut että pysyy tehorajoissa.

eli helpoin ratkaisu = Ahtomittari katsastuksen ajaksi pois

päästötestejä kun otti niin ei paineet muutenkaan tainneet nousta kuten vaihde vapaalla kierroksia annettaessa ei ole tapanakaan. eli ahdonalainen syöttökään ei astunut peliin mukaan eli ei savua = Kirkkaasti läpi päästö testistä

Mut eihä se savu, ellei sitä ole aivan älyttömästi eikä se ole mustaa, haittaa sitä päästömittausta sillä noihan on ei-vähäpäästösiä, ja tottakaihan jokainen auto tuottaa enemmän päästöjä vedättäessään eli ei se mtn.. :D :)

Ei mua se vakuutus niin kiinnosta..laitan kummiski vaan kesäks liikennekäyttöön ja talveks taas pois, ku en tartte autoo koska opiskelen kaupungissa. Se kumminki aina hiukan nostaa autosta kiinnostuneiden määrää myyntivaiheessa, mitä suurempi lukema lukee laillisesti papereissa.

Mä ajattelin, et jos menis leimalle jollain 1,2-1,3 bar paineilla..kattoo nyt mitä penkkilappu näyttää. Sitte vaan ahdonalainen syöttö penkityksen ajan tarpeeks pienelle, että saa samoilla paineilla vähemmän tehoa lappuun. Ku meikäläisen ei oo tarkotus nostaa penkityksen jälkeen ku vaan tuosta 186hp:sta --> +200hp.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #649 : 09.01.2012, 13:25:21 »
Mut eihä se savu, ellei sitä ole aivan älyttömästi eikä se ole mustaa, haittaa sitä päästömittausta sillä noihan on ei-vähäpäästösiä, ja tottakaihan jokainen auto tuottaa enemmän päästöjä vedättäessään eli ei se mtn.. :D :)

On niitä vähäpäästöisiäkin kun tarpeeksi uusiin mennään :D

Ex-lankussa (kylläkin tekniikan vaihto) oli otteessa maininta vähäpäästöisyydestä ja katalysaattorista, kattia ei ollut ja sen vähäpäästöisyydenkin kanssa oli vähän niin ja näin mutta leimalle kelpasi ;D Jos ei paikallaan polkaistessa maisema pimene niin läpi menee, aika reilun savupilven saa lykätä, että saa hylsyn. Itse pienensin perussyöttöä sen verran, että paikallaan polkaistessa pöläytti ihan reippaan pilven, ahdonalaiseen en koskenut kun ei sillä ole vaikutusta paikallaan huudatettaessa, ja alle kahden oli k-arvo. Leiman jälkeen nurkan takana syötöt ennalleen ja v*tunmoisen savupilven työntämänä kotiin ;D
Peugeot Boxer 2,2 HDi
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1177
  • Smedsby garage
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #650 : 09.01.2012, 14:40:59 »
Mut eihä se savu, ellei sitä ole aivan älyttömästi eikä se ole mustaa, haittaa sitä päästömittausta sillä noihan on ei-vähäpäästösiä, ja tottakaihan jokainen auto tuottaa enemmän päästöjä vedättäessään eli ei se mtn.. :D :)

se savu, sitä on älyttömästi ja se on mustaa. silloin kun ahdonalainen syöttö puuttuu peliin. mutta onneksi päästömittauksessa ei puutu.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #651 : 09.01.2012, 14:57:20 »
On niitä vähäpäästöisiäkin kun tarpeeksi uusiin mennään :D

Ex-lankussa (kylläkin tekniikan vaihto) oli otteessa maininta vähäpäästöisyydestä ja katalysaattorista, kattia ei ollut ja sen vähäpäästöisyydenkin kanssa oli vähän niin ja näin mutta leimalle kelpasi ;D Jos ei paikallaan polkaistessa maisema pimene niin läpi menee, aika reilun savupilven saa lykätä, että saa hylsyn. Itse pienensin perussyöttöä sen verran, että paikallaan polkaistessa pöläytti ihan reippaan pilven, ahdonalaiseen en koskenut kun ei sillä ole vaikutusta paikallaan huudatettaessa, ja alle kahden oli k-arvo. Leiman jälkeen nurkan takana syötöt ennalleen ja v*tunmoisen savupilven työntämänä kotiin ;D

Joo on on, tarkotin siis et nää vanhat autot ei oo vähäpäästösiä.. :D -91 eteenpäinhän ne on..? toi meikäläisen on 240 -88..

Kyllähän se meikäläisen entinen audi a4:kin pöläytti paikallaan vaikka oli lastua vaille vakio :D yhellä kaverilla oli katalysaattori tyhjä, ja säädettävä lastu..pökkäs savua paikallaan suht paljon ja aina läpi testeistä.

mutta joo..eipä sitä perussyöttöä hirveesti tarttekkaan ruuvata, kunhan vaan ahdonalainen on "täysillä" ja kara hiottu ja oikeassa asennossa! :D :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #652 : 09.01.2012, 16:36:42 »
en tiedä mitä ne katsastuksessa mittaa kun mulla oli k arvo 0,38 ja maahan jäi musta läntti...  ELK



huono nokia kuva kaveriksi :D
volvo 240 tdi :)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1430
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #653 : 09.01.2012, 16:38:57 »
se savu, sitä on älyttömästi ja se on mustaa.

[OT]

Niin on. ;D Mut se on sitä voimasavua. ;D

[OT]

Mitenkäs näin muuten deeku voi, poikittain joka mutkaan vai kuinka? ;)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1177
  • Smedsby garage
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #654 : 09.01.2012, 19:48:03 »
[OT]

Niin on. ;D Mut se on sitä voimasavua. ;D

[OT]

Mitenkäs näin muuten deeku voi, poikittain joka mutkaan vai kuinka? ;)

poikittain mennään suoratki pätkät  ;) muuten kuuluu hyvää paitsi sähkövitonen ei toimi eli nelivaihteinen tällä hetkellä. ei paljo lähetä reissuun  >:(

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #655 : 09.01.2012, 21:39:22 »
Mä ajattelin, et jos menis leimalle jollain 1,2-1,3 bar paineilla..kattoo nyt mitä penkkilappu näyttää. Sitte vaan ahdonalainen syöttö penkityksen ajan tarpeeks pienelle, että saa samoilla paineilla vähemmän tehoa lappuun. Ku meikäläisen ei oo tarkotus nostaa penkityksen jälkeen ku vaan tuosta 186hp:sta --> +200hp.
Jos T03 ja ton verran painetta katsastuspäästöillä niin teho jää alle sen 150hv rajan jopa.

Mulla oli sopat "vähän" isommalla penkissä, mitä pari tuntia sen jälkeen konttuurilla.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #656 : 09.01.2012, 21:46:52 »
K-arvo katsastuksessa on kyllä ehkä viimisimpiä
asioita mitä kannattaa murehtia jos jostain onnettomasta
syystä tälläsen jäteöljymyllyn omistaa
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1430
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #657 : 09.01.2012, 22:41:59 »
poikittain mennään suoratki pätkät  ;) muuten kuuluu hyvää paitsi sähkövitonen ei toimi eli nelivaihteinen tällä hetkellä. ei paljo lähetä reissuun  >:(

Eihän se mee vitosella luisus ;D

Luulis et 4 vaihdetta piisaa siihen nurkkaluisuuttamiseen? :D

Mitäs muuten oot autosta tykänny ku oot jo hetken sillä ajellu?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #658 : 09.01.2012, 23:01:01 »
Jos T03 ja ton verran painetta katsastuspäästöillä niin teho jää alle sen 150hv rajan jopa.

Mulla oli sopat "vähän" isommalla penkissä, mitä pari tuntia sen jälkeen konttuurilla.

Kiitti neuvosta, mut en aiokkaan laittaa T03:sta tai vastaavaa..siks oonki aatellu sitä T3/T4:sta.. kyl sillä T4:n kompuralla vähä enemmän irtoo. :)

Kuinka iso turbo pitää sit olla jos halajaa 185heppaa max. 1,5 bar ahdoilla "katsastuspäästöillä"..? riittääkö T3/T4? (12mm nestepää + cooleri)

Vaikka voihan sen penkittää 186hp vaikka sitte laskiski syöttöä penkin jälkeen et pääsee mittauksista läpi.. en oo kyl ennen kuullu, että jäis deeku tai mersu dieselpäästömittauksessa "kiinni"... :D vaikka ois ollu kovatki syötöt..sillä eihän se ahdonalainen tosiaan puutu peliin siinä mittauksessa.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2012, 23:04:39 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2183
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #659 : 09.01.2012, 23:27:44 »
Eihän se nyt ole iso homma ruuvata niitä syöttöjä pienemmälle katsastukseen...

 

Elekma  Autoracing