Tällaisessa ei ilmeisesti jako voi olla hampaalla pielessä? Tuli vaan mieleen yks r-sport turbo minkä kanssa aikoinaan aikani räpläsin enkä saanut kunnolla toimimaan ja myin. Seuraava omistaja soitti ja sano että oli jako hampaalla pielessä
No minä en ollu kyllä siihen hihnaa vaihtanut mutta tällaisessa korkeapuristeisessa dieselissä ilmeisesti venttiilit lyö mäntiin jos jako on vähänkin pielessä?? 
Näissähän voi jako olla vaikka puoli hammastakin pielessä, tai ihan portaattoman määrän, kun nokka-akselilla ei ole kiilaa. Sitä ei ole tullut kokeiltua missä vaiheessa venat ottaa mäntään, mutta jos epäilyttää jako niin kannattaahan se tarkistaa. Noita asentajia kun tuntuu olevan niin monenlaisia, että ei olisi mikään ihme jos joku edellinen olisi heittänyt näppituntumalta vähän sinnepäin. Oikeaoppisestihan siihen vaaditaan se erikoistyökalu nokan takapään hahloon, mutta aika likelle saa hyvällä latanpätkälläkin.
Tuohon kaasuakselin kääntöön, niin luulisin ettei sillä saa enää mitään etua, jos sieltä kerran nytkin jo tulee mustaa ahdoilla, mutta paine ei vaan nouse. Eihän sulla ilmanputsari/imuputki ahdista?
Hukkaportin kellossako siis on nyt varmasti esijännitystä, eli jousi vetää varmasti portin kiinni asti ennenkuin kello pohjaa?