Täytyy katsoa se stefa ensin, se on siis sen pumpun takana sen pyörän akselilla? Voisko siitä olla siirtopumppu loppu tai jotain vastaavaa?
Kyllä, pumpun hihnapyörän akselilla, tulipellin puolella. Sen viallisuutta on vaikea todeta koska se harvemmin vuotaa ulospäin juurikin siksi että siirtopumppu imee ilmaa siitä sisään. Porukka on yleensä paikannut vian laittamalla imulinjaan sähköisen siirtopumpun kaveriksi; pumppaa löpöä 'väkisin' ruiskutuspumpulle -> ei kerkeä vetää ilmaa sisäänsä stefan ohi. Voi olla huomattavasti halvempi ratkaisu kuin lähtä viemään pumppua huoltoon.
Siirtopumppu näissä on siinä samaisella akselilla sellainen keskipaikoistyyppinen siipipumppu:

Voihan sekin kulua ja mennä rikki periaatteessa mutta enpä ole ikinä kuullut että olisi...
Mites tota, on oma 740 turbotuksen alaisena ja tässä ihmetellessä, että mitä kaksi letkua tekevät hukkaportissa, ilmeisesti alipaineletkuja...?
Mihin ja miten tulee kytkeä, jotta ahdot pysyy 0,7-0,9 välillä? Garretin t3 kyseessä
Tääkin tieto tästä topicista löytyy kun viittii kahlata läpi...
Joissakin näissä on tosiaan hukkaportin
kellolla kaksi letkua. Toinen on perinteinen paineletku joka kytketään normisti painepuolelle, jostain kohtaa kompurakoteloa pitäs löytyä nippa. Jos ei löydy imusarjaan suoraan vaan.
Koskaan en ole tollasta kaksletkusta versiota omistanu mutta se toinen on
kuulemma alipaineletku joka on tarkoitus kytkeä jonnekin turbon imupuolelle. Tarkoitus on ilmanputsarin tukkiutuessa avata hukkaportti auki ja estää ahtojen nousu jotta ei rikota paikkoja.
Sitä en sitten tiedä mistä noi letkut toisistaan erottaa. Paineilmalla puhaltelemalla tietysti...
Sama homma myös öljynsuodattimen siirtojalassa, mihinkö päin maailmaa täytyy kiinnittää jotta toimii ? 
Sitä nyt ei taida kyllä hirveen väärin edes saada? Orkkis suodatin irti lohkosta ja siirtojalka sen tilalle. Suodattimen paikka siirtyy sitten sinne takaa katsoen oikealle etuviistoon.
edit: pari kuvaa..

