Modus on muuten esitelty 2004 ja 940 ilmeisesti 1990.
Autojen kolariturvallisuus etenee niin hurjaa vauhtia että 10v tuoreempi design kurmuuttaa vanhempaa kolaritilanteessa säälimättä merkeistä huolimatta. Volvo ei ole poikkeus tässä asiassa vaikka haluaisinkin/haluaisimmekin. Oman lisänsä tähän kuvioon tuo maasturivillitys eli yhä useampi nykyauto kulkee korkealla. Sivukolarissa hitti tulee ikävän korkealle..
”In car vs. SUV head-on crashes, the study found that the odds of death were 7.6 times higher for the car driver than the SUV driver. In crashes where the car had a better front crash-test rating than the SUV did, the car's driver fared a bit better but was still four and a half times more likely to die than the SUV driver”
Eli vaikka hlö autolla olisi parempi reittaus niin silti kuljettajalla 4.5 kertaa suurempi todennäköisyys menettää henkensä nokkakolarissa SUV kanssa kuin SUV kuljettajalla. Muussa tapauksessa todennäköisyys 7.6.. Syytä antaa rispektiä myöskin niille halveksituille SUV malleille. Daciat, Hyundait sun muut jyrää hlö autot säälimättä jos niin onnettomasti käy että niihin törmää
