Ja jos minä vastaan että mistä johtuu, niin niistä peltipurkeista jotka pyörii maisemakonttorin ympärillä ja koittaa häiritä rehellisen työmiehen työntekoa. 
Yhtenä liikenteen pienimmistä minua vähän vaivaa henkilöautoilijoiden lehtien yleisönosastoissa jatkuva natina rahtarien ajotavoista. En viittaa harrastajaryhmiin esim. täällä, enkä tiedä kuinka hyvin tuo kuvaa keskimääräisen henkilöautoilijan ajattelutapaa, koska voihan kyse olla vain äänekkäästä vähemmistöstäkin?
Jotkut henkilöautoilijat valittavat rahtarien ajavan törkeästi, mutta omasta näkökulmastani ei motoristin riski näyttäisi olevan yli 2-tonniset vaan sitä pienemmät.
Oman MP-historiani ei ole kovin monta hälyharjoitusta antanut, mutta joka kerta päälleajon yrittäjä on ollut liikkeellä ihan tavallisella henkilöautolla. Ei isoilla autoilla ajavat tee U-käännöksiä silmät kiinni kälkättimeen höpöttäen eivätkä käänny ainoastaan vasemmalle kääntymisen saalivalta kaistalta vasemman vilkun kera kahden kaistan yli oikealle.
Ja sitten ne samat B-kuskit valittavat että A-kuskeista lähtee kova melu ja kaikki ne kaahaavat ja että kaikki isoilla kirjaimilla ajavat yrittävät ajaa päälle. Oman
mielikuvani mukaan tuntuu pikemminkin siltä, että jos rahtarit suhtautuisivat pienempiinsä henkilöautoilijoiden tapaan, ei meitä vuoden kuluttua olisi jäljellä muita kuin rahtarit joilla on enemmän tonneja takana ja motoristit jotka ovat jo tottuneet varomaan?
Moottoripyörän satulasta katsottuna näyttää siltä, että välinpitämättömät vahvemman oikeudella ajavat ovat alle 2-tonnisia.
Kuulostaako yhtään tutulta, vai kuvittelinko koko jutun, onneksi hyvin harvojen tapausten johdosta?