0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Kiitos tiedosta. 1kpl näyttäisi nyt olevan autopurkaamolla ja hintaa 300e. Täytyy odotella josko tulisi hieman edukkaampia.
Sulla siis sama projekti edessä? Minä vuosimalli ja malli?
Nyt on mittari saapunut ja testattu. Uudessa mittarissa syttyi valot polttoainemittariin,vaihdeindikaattorille ja turvavyölle, mutta muuten näyttö pysyi pimeänä.Ilmeisesti nyt tarvitsee koodauksen, että pelittää. Vai liekkö mittarissa jotain vikaa..
Eivät sinisellä saaneet koodia ajettua läpi. Meinasivat että mittarissa vikaa.
Eli eivät siis sinisellä näitä edes mukamas tee?Sanoivat kyllä, että ovat aikaisemmin koodauksia onnistuneesti tehneet.
Heillä ei välttämättä onnistu käytettyjen osien koodaus?On ihan mittaristo listattu tarvike sivustolla ja lukee vielä mikä sovellus pitää Vidalla asentaahttps://accessories.volvocars.com/fi-fi/V60/Accessories/Document/VCC-499515/2014
Niin voi olla. Tiesivät kyllä, että on käytetty. Tuo sama sovelluskoodi näkyy kuitissa, eli sitä ovat yrittäneet ajaa.
itseltä ihan mutua, mutta monessa muussa komponentissa pitänyt olla käyttämätön että onnistuu ladata softaa virallisilla laitteilla.
Muistaakseni tuohon obd porttiin ja mittarin väliin piti myös kytkeä pari lisä piuhaa ennen kuin toimii vanhemmissa malleissa...Varma tieto ei ole mutta joku korjaa jos tieto ei oikea
Jep, tämä koskee vanhempia malleja. Vm2014 on jo tarvittavat kytkennät valmiina. Näin olen itse asian ymmärtänyt.
Disconnect the connector which is on the left back side (MY14 and newer cars do have the wiring from the factory, skip the wiring section)Push out the little blue plastic "notch", use tiny screwdriver.The 2 new repair terminals (Volvo P/N 30656697 or used ones) need to be inserted into positions 7 and 8 in the white DIM connector. Push the terminals until you can hear the click. Return the blue plastic "notch". If the terminals are not properly seated, the "notch" does not seat too.Unmount the OBD connector (there are 1 or 2 Torx T25 screws, depending on the car type).Route the new twisted-pair wiring as the following:DIM pin 7 <---> OBD pin 6 (blue-black wire)DIM pin 8 <---> OBD pin 14 (green-black wire)