Carcom Oy  Elekma

740 ei lähde käyntiin

  • 124 Vastauksia
  • 30214 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #105 : 25.01.2012, 19:11:22 »
Tuo bp säädin voi olla rikki vaikka ilmapuolella ei ole bensaa. Jää jumiin aukiasentoon niin silloinkin paineet kyllä häipyy aikas nopeesti.
Eikös sen saa testattua kun kone käynnissä ja painemittari linjassa kiinni ottaa säätimen letkun irti, paineen pitäisi nousta kun letkun irrottaa ja letkusta imemällä laskea?

Vahvasti epäilen jotain maadotusvikaa. Melkoisen epätodennäköistä, että kaikki suuttimet on yhtäaikaa ruvenneet vuotamaan (tai mistäs sitä tietää jos ennestään on pari vuotanut mutta ei ole pahemmin oireillut mutta kun loputkin on ruvenneet falskaamaan niin oireetkin on pahentuneet).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #106 : 25.01.2012, 19:30:37 »
Eikös sen saa testattua kun kone käynnissä ja painemittari linjassa kiinni ottaa säätimen letkun irti, paineen pitäisi nousta kun letkun irrottaa ja letkusta imemällä laskea?

Vahvasti epäilen jotain maadotusvikaa. Melkoisen epätodennäköistä, että kaikki suuttimet on yhtäaikaa ruvenneet vuotamaan (tai mistäs sitä tietää jos ennestään on pari vuotanut mutta ei ole pahemmin oireillut mutta kun loputkin on ruvenneet falskaamaan niin oireetkin on pahentuneet).
Juuri näin.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1523
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #107 : 25.01.2012, 22:08:19 »
Vahvasti epäilen jotain maadotusvikaa. Melkoisen epätodennäköistä, että kaikki suuttimet on yhtäaikaa ruvenneet vuotamaan (tai mistäs sitä tietää jos ennestään on pari vuotanut mutta ei ole pahemmin oireillut mutta kun loputkin on ruvenneet falskaamaan niin oireetkin on pahentuneet).

Milläs perusteella kaikkien suuttimien pitäisi vuotaa? kyllä se yksi tai kaksikin vuotavaa suutinta riittää siihen että paineet laskevat hetkessä ja tulpat kastuvat kun imusarja "lainehtii" bensasta.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #108 : 25.01.2012, 22:16:37 »
Milläs perusteella kaikkien suuttimien pitäisi vuotaa? kyllä se yksi tai kaksikin vuotavaa suutinta riittää siihen että paineet laskevat hetkessä ja tulpat kastuvat kun imusarja "lainehtii" bensasta.

Tästä tulee hyvin pitkästi sellainen kuva, että kaikki vuotavat:
MOOi
Tota kylmäsuutinta en vielä mitannut, mut Nyppäsin ton suutintukin irti (Moottorinostimella  ;D ). Ei tiputtanut mistään, mut kun laitto sytytysvirran alko kaikista tiputtamaan  ::) ?? Ja Tiputti vielä jonkun Aikaa virran katkaisemisen jälkeen...
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #109 : 25.01.2012, 23:00:11 »
On Tää sit hauskanen peli tää... Piti vaan ostaa helppo projekti mistä vaan Jakohihna mennyt poikki, kansi kuntoon ja ajoon. Ja Halvalla, mut ei tää nyt ihan suunnitelmien mukaan menny :)

Tää ei nyt liity mitenkään tohon käynnistyvyyteen, mutta voisko noi vikakoodit, ((Vikavalo syttyy nollaamisen jälkeen n. 100km ajon jälkeen)); liian laiha seos osakuormalla ja tyhjäkäynnillä johtua siitä et toi b- paine on tuo 2,6 kun pitäs olla 3. On ainakin prosenteissa aika suuri kun melkein 15% pienempi kun Pitäis ?? Kokeilin toista säädintäkin tollasesta 2,3 litrasesta koneesta, kun hain hajottamolta tollasen suutintukin, et sain mallin mihin rakentaa toi painemittariviritys ja siinä tuli toi toinen säädin.

Sillä tosin paine nousi vaan 2 kiloon??


Kun tota paineen pitämistä vielä testailin, niin koitin rutistaa paluuletkua, tuloletkua, painesäätimen alipaineletkua ja kylmäkäyntisuuttimen letkua ja minkään ruttaaminen ei vaikuttanut siten et paine olis pudonnut hitaammin ja muistaakseni kokeilin myös niin et oli suuttimien piuhat irti ja releen pohjasta hyppyjohodolla pumppu pyörimään...

Pumppukin toimii siis ihan normaalisti kun nostaa paineen heti 3,5 teen kun irrottaa ton säätimen alipaineletkun ja kun rutistaa paluuletkua auton käydessä paine nousee ihan kunnolla( nopeesti oon vaan kokeillut...)

Kait nuo suuttimet sit vaan vuotaa. Täytyy huomenna sit tutkia lisää ja tarkemmin.

Kiitos kärsivällisyydestä ja avusta kaikille :)
« Viimeksi muokattu: 25.01.2012, 23:03:00 kirjoittanut Pohjiz »

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #110 : 26.01.2012, 19:48:26 »
On Tää sit hauskanen peli tää... Piti vaan ostaa helppo projekti mistä vaan Jakohihna mennyt poikki, kansi kuntoon ja ajoon. Ja Halvalla, mut ei tää nyt ihan suunnitelmien mukaan menny :)

Tää ei nyt liity mitenkään tohon käynnistyvyyteen, mutta voisko noi vikakoodit, ((Vikavalo syttyy nollaamisen jälkeen n. 100km ajon jälkeen)); liian laiha seos osakuormalla ja tyhjäkäynnillä johtua siitä et toi b- paine on tuo 2,6 kun pitäs olla 3. On ainakin prosenteissa aika suuri kun melkein 15% pienempi kun Pitäis ?? Kokeilin toista säädintäkin tollasesta 2,3 litrasesta koneesta, kun hain hajottamolta tollasen suutintukin, et sain mallin mihin rakentaa toi painemittariviritys ja siinä tuli toi toinen säädin.

Sillä tosin paine nousi vaan 2 kiloon??


Kun tota paineen pitämistä vielä testailin, niin koitin rutistaa paluuletkua, tuloletkua, painesäätimen alipaineletkua ja kylmäkäyntisuuttimen letkua ja minkään ruttaaminen ei vaikuttanut siten et paine olis pudonnut hitaammin ja muistaakseni kokeilin myös niin et oli suuttimien piuhat irti ja releen pohjasta hyppyjohodolla pumppu pyörimään...

Pumppukin toimii siis ihan normaalisti kun nostaa paineen heti 3,5 teen kun irrottaa ton säätimen alipaineletkun ja kun rutistaa paluuletkua auton käydessä paine nousee ihan kunnolla( nopeesti oon vaan kokeillut...)

Kait nuo suuttimet sit vaan vuotaa. Täytyy huomenna sit tutkia lisää ja tarkemmin.

Kiitos kärsivällisyydestä ja avusta kaikille :)
Olethan huomioinut mittauksissa että letku lähtee imusarjasta ja siellä on jonkin kokoinen alipaine moottorin käydessä ::) Suuttimien vuotaminen pitäisi ennemminkin rikastaa seosta kuin laihentaa... ettei vain olisi joku ilmavuoto määrämittarin ja koneen välissä... onko jarrutehostin ja sen letku tutkittu??

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #111 : 26.01.2012, 22:12:53 »
Joo, vähän uutta taas eli nyppäsin taas testin vuoksi ton kylmäKsuuttimen liittimen irti(oli jo aikasemmin irti mut en sillon huomannut suuremmalti eroa, joten iskin takas) Nyt kuitenkin kun nyppäsin irti, bensapaine putoaa enään vain n. 1kymmenesosan nopeudella siitä mitä putos kun johto oli kiinni... Ja kaiken lisäks on nyt tän päivän lähtenyt hyvin joka tartilla käymään maks. 3 sec ja käy jo, vieläpä ilman kaasua.  8) Ton suuttimen täytyy sit vaan vetää maihin jostain, mut pää asia et tuntuu pelaavan nyt ja kulutuskin saattaa pudota tosta vajaasta15 litrasta. Lisäks Bpaine tyhjäkäynnillä 2,9kiloa noin :))

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #112 : 26.01.2012, 22:19:09 »
Eikös se nyt sillain ollut et ecu maadottaa tota suutinta jos toimii oikein, täytyy silti vielä mittailla tota johtoa suuttimelta ecuun... Ja jos se ei oo mistään runkossa kiinni niin ecussa vika??

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #113 : 26.01.2012, 22:32:56 »
Irrota se suutin ja laita virtoja siten että saat bpaineet ylös ja katso vuotaako se a) liitin irti  b) virrat päällä liitin kiinni. Jos ilman liitintä vuotaa, suutin sökö. Jos töpseli kiinni vuotaa niin sillon on jossain muualla vikaa. (johtosarja, ecu)

« Viimeksi muokattu: 26.01.2012, 22:35:39 kirjoittanut HembalanD »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #114 : 28.01.2012, 12:16:42 »
Kysytään tässä kun en viitsi uutta aihetta tehdä.
Ostin eilen 760:in B230FT ja ruisku on jo 2.4 lh.
Vitutus tapissa kun se ei lähtenyt äskön parkkipaikalta käyntiin. Myyjä sanoi että lämpöanturi on rikki ja antoi uuden mukaan, mutta nopeasti tuossa parkkipaikalla mittasin että antoi kyllä ihan järkeviä lukemia suoraan anturista.
Kansiremonttia kuulemma tehty joku aika sitten niin tuli mieleen että voiko tässä mennä ristiin joku toinen johto sen anturin johdon kanssa?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #115 : 28.01.2012, 15:33:51 »
Tyhjäkäyntimoottorin, kylmäsuuttimen, lämpöanturin piuhat on ainakin siinä lähellä toisiaan, joku näistä? Ilmastoinnin piuhakin taitaa olla, jos siinä sellainen on.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #116 : 28.01.2012, 16:00:07 »
Antoi vikakoodia lämpöanturista ja tyhjäkäyntiventtiilistä. Käänsin niiden johdot toisinpäin, nollasin vikakoodit ja käytin autoa hetken. Lähti ainakin tallin lämmöstä käyntiin ja joutokäynti oli alle 1000rpm aiemman 1500rpm sijaan. Antoi vaan sen jälkeen vielä vikakoodia tyhjäkäyntiventtiilistä. Nyt on lämpöanturissa ruskea liitin kiinni, kuuluuko siinä olla sen värinen? Ja se tyhjäkäyntiventtiilin johto tulee johtonipusta joka kulkee abs-pumpun alla. Yksi liitin on imusarjan alla irrallaan mutta sen johto on hieman lyhyempi ja se ei oikein yletä anturiin tai tyhjäkäyntiventtiiliin, olisiko sitten ilmastoinnin?
Löytyykö jostain internetin syövereistä lh2.4 kaaviot? Helpottaa aikalailla vian hakua. Edit, löytyikin faq osiosta kaikki tarvittavat kaaviot  :) Tuo liittimen väri vielä kiinnostaa vaan!
« Viimeksi muokattu: 28.01.2012, 16:11:51 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Volsu91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #117 : 28.01.2012, 16:54:34 »
Antoi vikakoodia lämpöanturista ja tyhjäkäyntiventtiilistä. Käänsin niiden johdot toisinpäin, nollasin vikakoodit ja käytin autoa hetken. Lähti ainakin tallin lämmöstä käyntiin ja joutokäynti oli alle 1000rpm aiemman 1500rpm sijaan. Antoi vaan sen jälkeen vielä vikakoodia tyhjäkäyntiventtiilistä. Nyt on lämpöanturissa ruskea liitin kiinni, kuuluuko siinä olla sen värinen? Ja se tyhjäkäyntiventtiilin johto tulee johtonipusta joka kulkee abs-pumpun alla. Yksi liitin on imusarjan alla irrallaan mutta sen johto on hieman lyhyempi ja se ei oikein yletä anturiin tai tyhjäkäyntiventtiiliin, olisiko sitten ilmastoinnin?
Löytyykö jostain internetin syövereistä lh2.4 kaaviot? Helpottaa aikalailla vian hakua. Edit, löytyikin faq osiosta kaikki tarvittavat kaaviot  :) Tuo liittimen väri vielä kiinnostaa vaan!

Ainakin 240 B230F:ssä lämpöanturin liitin on valkoinen!
Polttomoottorisessa autossahan mäntä palaa aina takaisin alas, kunhan sytytystulppa on ensin antanut valoa, ettei mäntä lyö päätään kattoon..
Käyttökulkine: Volvo 945 -96 D24TIC + ZF22 -KAUPAN-

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #118 : 28.01.2012, 22:02:42 »
Tässä se taisi nyt olla ruskea, nimittäin kaivoin boksin esille ja sieltä päästä mitattuna vaikuttaisi että nyt on lämpömittarin johto oikeassa paikassa, helppo vika tällä kertaa :) Lähtee nyt pakkasesta käyntiin ilman roikkaa. Ei se nyti ihan täysin kuntoon vielä tullut, tuli vikakoodi vielä siitä tyhjäkäyntiventtiilistä. Täytyy joku toinen päivä ihmetellä lisää. Mutta se kiinnostaisi että tuleeko se mistä johtonipusta se tyhjäkäyntiventtiilin johto, nyt tosiaan se johto tulee sieltä abs pumpun lähettyviltä suoraan siihen tyhjäkäyntiventtiiliin? Ja voiko sen tyhjäkäyntiventtiilin kunnon selvittää esimerkiksi yleismittarilla?
« Viimeksi muokattu: 28.01.2012, 22:06:17 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #119 : 30.01.2012, 18:05:48 »
Juu u.

Nyppäsin eilen nyt ton kylmäsuuttimen irti ja testailin niinkun oli neuvottu, eli johto irti- ja kiinni ja p pumput pyöörimään :)

 Noh Tulos oli sellanen, että kun johto oli kiinni suuttimessa niin tiputti sellasta Tip...Tip.....Tiip Ja paineet putos aika nopiasti. Sit kun otin johdon irti niin kappas, paineet jääkin 3kiloon vaikka pumput on seis ja ei tunnu tippuvan enää mihinkään... mutta 5 minuutin päästä alko tosi hitaasti paine laskemaan vaikka tulo ja paluuletku on "tulpattu". KKsuutin oli tuolloin suutinkärki ylöspäin ja olin näkevinäni jonkin sortin kuplia kärjestä nousevan, ei silti tiputtanut muistaakseni mitään, tulppasin kärjen sormella tukkoon, mut paineet vaan laski. Täytyy vissiin velä nypätä toi koko suutintukki irti ja tarkistaa Vai mitämieltä arvon raati ??

Ja siis sillon kun kksuutin on paikoillaan johto irti laskee paineet hitaammin kuin johdon ollessa kiinni, mut silti nopeammin kuin sillon kun suutin oli ylös alasin irti imusarjasta... tarpeeks sekavasti selitetty ??

Kulutuksesta vielä sen verran et en oo päässy tolla kuin just 400km ja mittari jo punasella ja kulutus jotain 14litraa, tosin oli toi kk suuttimen johtio kiinni sillon kun katoin kulutusta.
Mittasin vielä suuttimen johdon maadotusta koneen käydesä mut ei se kyllä mihenkään maadottanu... Toiseen piuhaan tuli 14V kyllä.

Kiitosta taasen :)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron