Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 ei lähde käyntiin

  • 124 Vastauksia
  • 30197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #90 : 23.01.2012, 20:01:02 »
jos bendix niin puolan pohja  voi olla myös hajalla.

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #91 : 23.01.2012, 21:44:37 »
Kyllä se kiekkamittari siinä pikkasen nyppii kun tarttaa, käsi vaan tärisi niin ei varmaan videosta huomaa. Oon ymmärtänyt et jos ykk ei pelaa niin ei tuu kipinää eikä polttoainettakaan

 Ja kun kaikki sytkäpääte, puola, ykk, immu yms. on vaihdettu...

Ei antanut enään vikakoodejakaan tänään kun 30km tuli kilsoja. Polttoainepumppu ei kylläkään pyöri kun virrat pistää mut pyörii kyllä kun starttaa. Jatkan huomenna askartelua :) Ja kyllähän sen pumpun hyppyjohdolla releenpohjastakin saa pyörimään, kyl pitäs painettakin tulla kun unohdin suuttimeen laittaa sen lukituspannan... Suutin poksahti irti tukista ja jäi onneks johdon varaan roikkumaan... :))
« Viimeksi muokattu: 24.01.2012, 08:55:40 kirjoittanut Pohjiz »

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #92 : 24.01.2012, 19:14:22 »
Taas leikitty hieman. Eli Väkersin bensapainemittarin volvoon

Selvisi sellasta, että pumppu kyllä pitää paineen jossain 2.6 kilossa, mutta heti kun auton sammuttaa paineet putoaa ja ihan sama oliko suutinten töpselit kiinni vai ei. Ei auttanut sekään paljoa paineen pitämiseen, jos puristi polttoaineletkun ruttuun putos siltikin. Voi kyl olla, et en saanut letkua tarpeeks ruttuun...

Kuva toteutuksesta ja Video kun pudottaa paineet



http://youtu.be/cdFra6FNveY

Pitäskös polttoainepumpussa muuten olla jonkunsortin takaiskuventtiili  :) ?? Paineensäätimestä imusarjaan menevässä letkussa ei oo bentsiiniä, eli se ei siis voi olla rikki?

« Viimeksi muokattu: 24.01.2012, 19:20:01 kirjoittanut Pohjiz »

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #93 : 24.01.2012, 19:23:03 »
Suuttimet vuotaa sikana tai pumpun takaisku on entinen.
En jaksa enää lukea kaikkia, onko autossa 2-pumppu tsydeemi? Jos on, pääpumpun takaisku lienee sökö.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #94 : 24.01.2012, 19:26:56 »
Suuttimet vuotaa sikana tai pumpun takaisku on entinen.
En jaksa enää lukea kaikkia, onko autossa 2-pumppu tsydeemi? Jos on, pääpumpun takaisku lienee sökö.
Suuttimien vuodon voi testata ottamalla ne irti.

Jos takaisku vuotaa, se ei haittaa mitään mihinkään.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #95 : 24.01.2012, 19:31:41 »
Suuttimien vuodon voi testata ottamalla ne irti.

Jos takaisku vuotaa, se ei haittaa mitään mihinkään.
Ai, eikö paine katoa kiskosta? Vähän jos nyt sais ajatusta mukaan tähän hommeliin...

Ps. Kai puristit sen paluuletkun?
« Viimeksi muokattu: 24.01.2012, 19:37:02 kirjoittanut hevonen »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #96 : 24.01.2012, 19:46:04 »
Ai, eikö paine katoa kiskosta? Vähän jos nyt sais ajatusta mukaan tähän hommeliin...

Ps. Kai puristit sen paluuletkun?
Mitä sitten vaikka katoaakin? Siinä hetkessä minkä LH jetti pitää sytkää antamatta startin aikana, kerkeää bpaineet nousta normaaliin..

Korkeintaan käynnistyksessä voi pieni häikkä olla mutta ei ajossa. Kysyjällä ongelmaa ei ollut kylmällä koneella joten vika ei ainakaan pitäisi olla paineiden lasku. Voisihan sen vielä kokeilla siten että silloin kun vika päällä, antaa pumpuille pakkosyötöllä virtaa ennen starttia.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #97 : 24.01.2012, 20:58:26 »
Törmäsin tähän ketjuun kun etsin tietoa saman tyyppisestä murheesta (b200f -89).

Hetken aikaa auto paikallaan ajon jälkeen ja uudelleen ajoon, niin käynnistyy huonosti ja käy ontuen kunnes herää toimimaan ihan normaalisti. Sain vähän aikaa tutkittua vikaa ja sain paikallistettua sytytys puolelle, 2 ja 4 pytty ilman kipinää. Sitten vika meni piiloon.. >:(

Asento anturi, sytytyksen pääteaste,  tulpat ja ecu vaihdettu. Virranjakajan kansi putsattu ja tarkistettu, millään näillä ei ollut vaikutusta. Sähkökuvista päätellen sytytykselle on oma ecu jossain kaasupolkimen luona? se maadoitus ja toiminta jäi vielä kysymysmerkiksi. Vika valo paloi, mutta 2 nastan koodiksi antoi 1-1-1 ja 6 nasta vilkutti vain "pikavilkkua" mitä lie sekin tarkoittaa?? niin ja vika valo poistui itsestään :o

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #98 : 25.01.2012, 09:51:24 »
Ihan sellainen tuli mieleen, että eihän kaasuläppäkytkimen ja lämpöanturin liittimet ole vaihtaneet vahingossa paikkoja? En tosin tiedä mitä aiheuttaa jos ovat väärinpäin mutta liittimet ovat samanlaiset (ja taitaa tyhjäkäyntimoottorillakin olla samanlainen liitin). Suuttimien ei pitäisi tiputtaa vaikka virrat on päällä, jostain syystä ne saavat virtaa ja maata vielä sytytysvirran katkaisunkin jälkeen, tutkipa ecun ja koneen maadoitukset.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #99 : 25.01.2012, 10:00:14 »
Kokeile ottaa suutintukki vielä irti suuttimineen, johdot irti suuttimista ja pyörität hyppyjohdolla pumppuja, jos suuttimet kusee läpi niin mars mars ostamaan setti uusia suuttimia.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #100 : 25.01.2012, 11:14:39 »
Ihan sellainen tuli mieleen, että eihän kaasuläppäkytkimen ja lämpöanturin liittimet ole vaihtaneet vahingossa paikkoja? En tosin tiedä mitä aiheuttaa jos ovat väärinpäin mutta liittimet ovat samanlaiset (ja taitaa tyhjäkäyntimoottorillakin olla samanlainen liitin). Suuttimien ei pitäisi tiputtaa vaikka virrat on päällä, jostain syystä ne saavat virtaa ja maata vielä sytytysvirran katkaisunkin jälkeen, tutkipa ecun ja koneen maadoitukset.
Eikös tuo ollut motronicin ongelma? LH:ssa kaasuläppäkytkin 3 napaa, lämpöanturi ja tyhjäkäyntimoottori 2 napaa. Eivät siis käy ristiin. Tyhjämoottorin ja lämpöanturin kyllä käy.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #101 : 25.01.2012, 11:37:44 »
Eikös tuo ollut motronicin ongelma? LH:ssa kaasuläppäkytkin 3 napaa, lämpöanturi ja tyhjäkäyntimoottori 2 napaa. Eivät siis käy ristiin. Tyhjämoottorin ja lämpöanturin kyllä käy.
Niinpäs olikin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #102 : 25.01.2012, 13:43:12 »
Niinpäs olikin.
No kyllähän se motikan ongelma oli just tuo lämpöanturi ja tk-venttiili ristissä. Motikassakin on läppäkytkimessä samanlainen liitin kuin lh:ssa.

Nuo suuttimet voi tsekata niinkuin TVS sanoi mutta aika outoa jos kaikki on alkaneet kusemaan.
Ecuvika tai johtosarja. Jos tosiaan kaikki suuttimet kusee töpsät irti niin silloinhan ei vikaa tarvitse kauempaa hakea.

Tuo bp säädin voi olla rikki vaikka ilmapuolella ei ole bensaa. Jää jumiin aukiasentoon niin silloinkin paineet kyllä häipyy aikas nopeesti.

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #103 : 25.01.2012, 17:32:04 »
Täytyypä sitten vielä testata :)

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #104 : 25.01.2012, 18:20:10 »
Laitoin myös videon starttauksesta kun on jäähtynyt joku puolisen tuntia...

http://youtu.be/WJPwkH6j3IE


Onko tyhjäkäyntimoottori kunnossa??

 

Samppasport  Futurez