Joo, siis palanutta moottoriöljyä päätyy sinne suodattimeen. Moottoriöljyä palaa aina pieniä määriä mäntämoottorissa.
Teoreettista pohdintaa henkilöauton tapauksessa. Start&Stop sammuttaa auton kuitenkin suunnilleen vedosta, enkä ole kuullut kenenkään turbon tuosta syystä kajahtavan.
StartStop ei sammuta moottoria heti kovan rasituksen jälkeen, kun esim turbo on oikein kuuma.
Se äkillinen turbon hajoaminenhan johtuu yleensä siitä että turbo on niin kuuma että öljy palaa sinne kiinni kun kierto loppuu. Sitten kun moottori käynnistetään, niin se kiinnipalanut öljy estää normaalin voitelun. Periaatteessa tietysti oikein kova takasytytys (backfire?) voi hajottaa turbonkin, mutta se on oikestaan vaan muun vian sivuoire, aivan kuten vaikka öljypumpun hajoaminen.