Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

2,5tdi vikavalon kuittaus / kunnossa

  • 29 Vastauksia
  • 16761 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa S 80 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • Tie tähtiin kulkee kärsimysten kautta!
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
« Vastaus #15 : 23.11.2011, 08:27:36 »
Voi tulpata ne kumit, molemmat.
Niiden jäykkyyttä voidaan säätää kytkemällä niihin alipaine.
Katso letkut siitä venalta sinne "pääalipaineletkuun" ilmanputsarin alla rungon lähellä, ainakin s80 se menee siellä.
Kumeille lähtee letku siitä etupään venttililtä, haara välissä, tulppaa vaikka ennen haaraa niin ei tarvii kun yhen tulpan.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2011, 08:30:25 kirjoittanut S 80 TDI »
S80 -00 2.5D +635 000
200SX S13 -89 Sutii ihan kaasulla...
Carina E 1.6 -95

Poissa Espe85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
« Vastaus #16 : 25.11.2011, 13:04:12 »
No nyt ainakin yksi vika löytyi eli etummainen kannatin kumi oli aivan soho. Tulppailin pois käytöstä, mut vikavalot syttyy edelleen. Pitääköhän se käyttää kuittaamassa.
Alipainemittaril katsottaessa egr:n päästä, ei paineet nousseet sinne 500 paikkeille. ehkä semmosen 50 vaan. vuoteleekohan vielkin jostain, vaikutti kyl et paineet pysys.
Pitääköhän egr:n letkun päästä mitates siinäkin nousta paineet sinne normaalille tasolle ( vihreä alue mittaris, muistaakseni 500-600 tms. )

Keskiviikkoon aikaan rassailla sit ois katastus >:(

Poissa Espe85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
« Vastaus #17 : 27.11.2011, 10:57:18 »
No eilis illan tutkimukset sitten selvensi asiaa lisää.

Etukannatin kumin lisäksi oli se ohjausventtiili sittenkin tukossa. Vähä kompuralla puhaltelin lisää, niin sieltähän lähti sellanen karstaräkä liikenteeseen notta ;D

Nyt kun tarkemmin aloin miettiin, niin vikakoodihan oli 0038 Pakokaasun tak.kierr.magn.venttiili :o siinähän se luki tarkalleen missä mättää,, ainakin osa viasta.. äkkiseltään vaan ajattelin et tarkotti egr:ää.. :idiot2:

Alipainemittari kyllä hyvä kaveri kun ilmavuotoja etsii. Tossa aikasemmin ku puhuin, et ei tuu isoja paineita egr:lle ja kun vihdoin  pääsin taas tutkimaan, niin ennen venttiiliä oli täydet paineet. Siitäpä sitte viel vena irti ja tutkimaan et onko sökö vai mikä, mut hyvä näin. Nyt näyttäs jo aurinko paistavan tähänkin hommaan.

Kolmiovalon ilmottelu lakkasi siihen, mut moottorinvikavalo palaa edelleen. pitää vissiin kuitata pois, ens viikol samalla ku käy pakokaasutestin hakee.

AD:lta kysyin etummaista kannatinkumia, toisen tekemä 250e ja toinen 60e ruville -merkkinen...lieneeköhän laadussa eroa :buck2: onko kokemuksia?
Pitää varsin kysästä mitä maksaa sinisellä.


Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
« Vastaus #18 : 27.11.2011, 12:38:29 »
Osta se kalliimpi niin saat yös nukuttua.   ;)
Mut kerroppa sinisen hinta jos kysymässä käyt.

Poissa Espe85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
« Vastaus #19 : 27.11.2011, 17:08:45 »
Osta se kalliimpi niin saat yös nukuttua.   ;)
Mut kerroppa sinisen hinta jos kysymässä käyt.
Minäpä kertoilen kun maanantaina kyselen..villi veikkaus et 300-400e siel :2funny:

Poissa gnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
« Vastaus #20 : 27.11.2011, 19:58:09 »
Lahden Autosalpa lupaili 150 egee, mutta on tilaustavaraa. Mulla on ollut ongelmia samassa asiassa. Soon halpaa ku rahalla saap... tai jotai.

Poissa S 80 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • Tie tähtiin kulkee kärsimysten kautta!
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
« Vastaus #21 : 28.11.2011, 09:04:21 »
Hyvä että vika löyty, ihmetyttää kyllä ettei moottorivalo sammu, mulla sammu.
Ei siellä letkusssa mitää hirveetä alipainetta tarvi olla, voima syntyy alasta jolle alipaine vaikuttaa ja egr:n kalvo on kohtuu suuri.
S80 -00 2.5D +635 000
200SX S13 -89 Sutii ihan kaasulla...
Carina E 1.6 -95

Poissa Espe85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
« Vastaus #22 : 28.11.2011, 11:01:34 »
Hyvä että vika löyty, ihmetyttää kyllä ettei moottorivalo sammu, mulla sammu.
Ei siellä letkusssa mitää hirveetä alipainetta tarvi olla, voima syntyy alasta jolle alipaine vaikuttaa ja egr:n kalvo on kohtuu suuri.

Itsekkin vähä ihmettelin ettei oo sammunu. Kolmiovaloa ei oo enää herjannu. Onkohan sit viel jossain jotain :-\. jotenki tuntus et vaikka se etukannatin on tulpattu pois, ni ei kait se sitä voi tunnistaa ???

Pitää huomenna käyttää piuhan nokas ni katotaan mitä se vielä miettiii >:(

Poissa S 80 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • Tie tähtiin kulkee kärsimysten kautta!
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
« Vastaus #23 : 28.11.2011, 13:20:23 »
Mulla teki joskus silleen että vilahti tuo vikailmoitus ja moottori valo jäi palamaan mutta sammui noin 5 minuuttia sen jälkeen jos autolla jatkoi ajamista.
Jos auton sammutti tuon jälkeen heti, niin moottorivalo jäi palamaan kunnes vika vilahti uudelleen ja jatkoi ajamista, saattoi mennä viikkoja.
Auto antaa vielä silloin tällöin mulla tuon ilmoituksen ja vaikka sammuttaa auton niin moottorivalo sammuu kun on ajanut noin 5 minuuttia uudesta startista, tämä tosin silloin kun auto on sammutettu ja vika on päällä eli ei vain vilahtanut.
Pitäis varmaan putsata se imusarja, egr ja se magneettivena.
Lähteekö muuten imusarja helposti irti?

Voisit kokeilla esim ajaa hetken egr letku irti jotta saat vian esiintymään uudelleen, sitten laitat letkun kiinni ja jatkat ajamista ja seuraat sammuuko vikavalo, en tiedä toimiiko mutta jos toimii niin säästät nollausrahan.
Mikäli ei toimi niin valo johtuu jostakin muusta viasta todennäköisesti.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2011, 13:25:25 kirjoittanut S 80 TDI »
S80 -00 2.5D +635 000
200SX S13 -89 Sutii ihan kaasulla...
Carina E 1.6 -95

Poissa Espe85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
« Vastaus #24 : 28.11.2011, 18:40:01 »
Mulla teki joskus silleen että vilahti tuo vikailmoitus ja moottori valo jäi palamaan mutta sammui noin 5 minuuttia sen jälkeen jos autolla jatkoi ajamista.
Jos auton sammutti tuon jälkeen heti, niin moottorivalo jäi palamaan kunnes vika vilahti uudelleen ja jatkoi ajamista, saattoi mennä viikkoja.
Auto antaa vielä silloin tällöin mulla tuon ilmoituksen ja vaikka sammuttaa auton niin moottorivalo sammuu kun on ajanut noin 5 minuuttia uudesta startista, tämä tosin silloin kun auto on sammutettu ja vika on päällä eli ei vain vilahtanut.
Pitäis varmaan putsata se imusarja, egr ja se magneettivena.
Lähteekö muuten imusarja helposti irti?



Voisit kokeilla esim ajaa hetken egr letku irti jotta saat vian esiintymään uudelleen, sitten laitat letkun kiinni ja jatkat ajamista ja seuraat sammuuko vikavalo, en tiedä toimiiko mutta jos toimii niin säästät nollausrahan.
Mikäli ei toimi niin valo johtuu jostakin muusta viasta todennäköisesti.



Minä käytin imusarjan irti heti eka kerral kun käytin egr:n irti ja samalla putsailin paikat. Lähti tosi nätisti paikat auki :o

Vois tota kokeilla. Se moottorin vikavalo on nyt palanu tasasesti, heti käynnistät ni palaa ilman poikkeuksia niin kauan ku auto käy.

Poissa S 80 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • Tie tähtiin kulkee kärsimysten kautta!
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
« Vastaus #25 : 29.11.2011, 08:46:45 »
Kokeile vaan.
Mulla ns. "uusi vika" joka vilahti/poistui ajaessa, kuittasi myös moottorivalon pois n. 5min. vika ilmoituksen poistuttua siitä näytöltä.
S80 -00 2.5D +635 000
200SX S13 -89 Sutii ihan kaasulla...
Carina E 1.6 -95

Poissa Espe85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
« Vastaus #26 : 29.11.2011, 23:02:07 »
Koitin tota eilen illal, et otin egrltä letkun irti, mut jännä et ei ilmotellu mitään. Eli moottorivalo vain paloi, kolmiota ei näkyny.

No eiku vielä pönttö pellin alle ja savuketta huuleen ;D
Kattelin nyt kaiken varalta vielä turbolle päi menevät a-pletkut et eivaan siel mittään. Samalla tuli muuten kokeiltua mitä tuo ahtaa niin nousi parhaimmillaan vain 0,35 ahdot :o Aika vähältä vaikuttaa, tietääkö kukaan mitä pitäs vakioahdot olla täs volkkarin täryssä :2funny: Onko se alettava virittelee noita modeja et saatas ees jollekin tolalle noi luvut  ::)

No tänään siis käytin auton pakomittauksessa (arvo 0,97  ;)) ja samalla katottiin vikailmot ja ne kuitattiin pois...ei oo sen koommin näkyny :o JES!!

Siellä oli samat koodit ku aikasemminki ja ohjainvenan koodi kaksikin kertaa, sekä imuilman lämpötunnistin tms. Ja kyllä se kannatinkumiki vaan siel listal jökötti, miten lie sen älyää vaikka tulpattu.
No kaikki, paitsi se ilmast.painetunnistin, poistuivat ja valo ei oo enää häikässy.
Olikohan niin että kun eri paikkoja ja liittimiä yms. käytetty irti niin herjalista jo niin pitkä et vaatii piuhan nokas käytön.

Huomen ois sit se katastus ni katotaan keksiikö insinööri mitään iltapuhdetta..hauska nähä et hoksaako kannatinkumia ;D

Lupasin ilmottaa sen kumin hinnan niin tiukka kajaanin wetteri 150e pintaan. Pitikö se sieltä hakee?

Iso kiitos kaikille vastaajille jelpistä. Tästä on hyvä jatkaa volvoon perehtymistä ;D



Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
« Vastaus #27 : 29.11.2011, 23:13:32 »
Hae gummi sieltä vaan kun ei ton kalliimpi.   :)

Poissa pera100

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus
« Vastaus #28 : 11.04.2012, 17:32:21 »
Tulppaus sytyttää vikavalon. Pitää muuttaa softaa jos tulpataan.

Ei pidä paikkaansa tulppaus  ei sytytä mitään vikavaloa,olen tehnyt sen tulppauksen ei
vaikuta mitään ei pidä antaa täällä sellaisia neuvoja mitkä ei pidä paikkaansa.

pera100
« Viimeksi muokattu: 11.04.2012, 18:00:02 kirjoittanut Taavi.H »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2,5tdi vikavalon kuittaus / kunnossa
« Vastaus #29 : 11.04.2012, 17:58:23 »
pera100, puhutko nyt vanhemmalla MSA15.7 ohjauksella olevasta autosta?

Nimittäin vanhemmissa ei sytytä, mutta uudemmissa sytyttää. Nimim. pomon ohje oli tismaleen oikea.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Proturbo  Autodiagnoosi