Juu, jos kyseessä ei olekaan mikään tyyppivika noiden ikkunannostimien kanssa, niin taidan tutkailla noita alkuperäisiä, että missä mättää. Ajattelin, että jos on kyseessä tyyppivika, niin nyt sen "voisi" helposti korjata, kun ovet on vielä nakuna tallin nurkassa ilman verhoiluja ja muita hilppeitä.
Saitko muuten jostain uuden keskipalan tuohon keulaan, vai oioitko entisen?
Nimimerkiltä
large ostin parempikuntoisen.
Tuo Normadur on ilmeisesti polyuretaani maali. Tikkurilalla taittaa kulkea nimellä temadur. On kyllä asiallista maalia maalaa sitten pensselillä tai ruiskulla. Itse maalautin koko amazonin pohjan samalla tavaralla ja viikonloppuna maalaan loput alustan osat. Ja tottakai täyskiiltävällä mustalla.
Alla tartuntana epoksi... Hieno projekti muutenkin. Kiinnostaa nähdä koelauta valmiina. Itsellä sama homma edessä mutta hieman eri idea.
Edit: Tuossa kun tarkemmin unen pöpperössä luin niin olit kirjoittanutkin että on uretaaniväri. Tuohon pellille hiomiseen ja muutenkin putsaamiseen on hyvä keino nitromors! Sillä kun sivelee ja työntelee lastalla pois. Nopea ja helppo eikä ole paja täynnä pölyä. Joissain tapauksissa ei tarvitse hioa ensinkään. Kannattaa kokeilla.
Juu, uretaanimaalia on tuo Normadur. Puhtaille peltipinnoille olen käyttänyt PPG Delfleet F391 runkoepoksia, sekin on hyvä sutaista joko pensselillä tai ohennettuna ruiskulla. Tuota runkoepoksia käyttävät rekka-autojen runkojen yms. maalauksessa. "Väriksi" sitten vielä päälle tuo Normadur, niin jo luulisi pysyvän ruoste poissa

Nitromors on tuttu aine, olen muutamista vannesarjoista joskus poistellut sillä lakkoja ja maaleja. Onhan se tehokasta myrkkyä juu. Tähän Amazoniin en sitä käyttänyt, tuntui olevan maalia, kittiä ja kaikkea siltä väliltä niin monta kerrosta, että tuota Nitromorsia olisi saanut hölvätä litratolkulla ennenkuin olisin ollut puhtaalla peltipinnalla asti

mutta tuo Nitromors on kyllä kätevä aine ainakin silloin, kun maali pitäs saada semmosesta paikasta pois, johon on hiomalla hankala päästä, esimerkiksi juurikin vanteet.
Eilen kävin tilaamassa uudet rekisterikilvet, tietenkin mustapohjaiset ja entisellä tunnuksella.
Vappuun on enää 81 päivää!