Siis teet tuon joka vuosi ja auto haisee 2kk joka vuosi pahalle? Annan omien autojen ruostua ennen kuin tuohon alan.
No itseasiassa tuon sisälevityksen (mikä haisee) olen tehnyt kerran, enkä edes nykyiselle autolle. Se haisee sen 2kk pahalle.
Ulkoa (koteloiden sisäpuoli + pohja) tullut tehtyä joka vuosi.
Tuntuisi, että nämä taidot on periytynyt isältä pojalle.
Muistan, että isänikin veteli auton pohjaan vanhat jäteöljy ja ajeli hiekkatiellä.
Ei jäteöljyä!

Se sisältää rikkihappoa ja pikemminkin syö kuin suojaa...

Oma isäni myöskään ei koskaan autoja suojaa, ajaa vaan ja peittää ruosteet pakkelilla.

Opettajakaverini edellinen uusi auto (vm. 2001 ostettu Seat Cordoba SDI) oli täysin ruosteeton (ei yhtään rupeakaan yhtään missään) kun autonsa isällensä 2012 myi. Joka vuosi teki tuon teräketjuöljy + terva käsittelyn auton pohjalle ja koteloille. Kivisuihkuille arkoille paikoille iskumassa, jonka pinta korjattiin mikäli oli kulunut pois.
Nykyinen kulkupeli (vuodenvaihteessa hankittu Toyotan hybridi) ei saa samaa käsittelyä. Sanoi että liian vaivalloista alkaa olemaan hänen iällään (en muista, yli 40v). Mielummin käyttää paikallisella ruostesuojaamolla kerta vuoteen/kahteen.
En muista Mobilistin numeroa, missä oli vanha 40/50 luvun morris. Entisöijä joutui yhden paikan tekemään (entisöity muistaakseni 2011), kuljettajan ajovalon alareunaan. Auton uutena ostanut ja pitkään pitänyt mies oli joka vuosi sivellyt pensselillä auton pohjan vaijeriratojen rasvaukseen käytetyllä vaseliinilla.

Mutta eikait sillä yhtään mitään vaikutusta ole ollut...
Ot munpuolesta ohi. Jokainen tekee kuten tahtoo. Tokikaan jos uuden auton ostaa ja meinaa vaihtaa 3-5 vuoden päästä, niin eipä sillä nyt kamalaa väliä ole suojaako vai eikö.