Lähiaikoina alkanut tuntumaan että myyjät eivät tiedä joko tiedä mitä ovat myymässä tai valehtelevat päin naamaa. Itse ostanut monesti ehjää tavaraa, mutta paketin saapuessa tilanne ollut aivan toinen. Senverran alkanut kyllästyttää "oi anteeksi, enhän minä ole huomannut"-sanat puhelimen välityksellä, että laitan tästälähin suoraan tänne viestiä näistä sankareista. Ei sillä, että osa on tarjonnut suoraan rahoja takaisin, mutta vituttaa vaiva ja postimaksut jää kuiteskin itselle maksettavaksi. Ja se tietysti, että ajokausi lyhenee kun joillekin osille oisi oikeasti tarvetta.
Eli joo, ostin tuossa parikuukautta sitten turbon pakosarjan vinokoneeseen nimimerkiltä (nimimerkki poistettu*) ja puhelimessa hänen kanssaan keskustelin ja jopa pyysin kuvia. Kuvia sain, mutta sarjassa oli lämpökääre päällä ja kuvissa ei näkynyt laippa.
(*asia sovittu, ja kyseinen henkilö hoiti asian kunnialla. Itselleni ei jäänyt pahaa sanottavaa, mutta allaoleva teksti jääköön tosiaan muistutukseksi miten kaupankäyntiä kannattaa hoitaa)
Pakosarjan piti olla t3-laipallinen, ei siisti muttei vuotoja, laippojen suorat. Muutenkin bolt-on seiska ja ysisataseen, ei muutakuin paikalleen ja vetoja... Se oli lähinnä syy miksi tämän tuon ostin, koska itsellä on senverta aika kortilla etten ala tekemään itse pakosarjaa.
Ainoa varsinainen vika, joka sarjassa oli että siihen oli kiinteästi hitsattu hukkaportti kiinni. Ajattelin että tämä ei haittaa kerran paketti on bolt-on ja TOIMIVA.
Tänään otin pakosarjan ekaa kertaa tarkempaan syyniin ja yllätys oli aikamoinen.
Tässä parisen kuvaa, jokainen voi itse päätellä onko tämä sitä mitä minulle on myyty:
1. Laipan suoruus:

2. Laipan reikiä vingutettu soikeiksi kun ei ole käynyt muuten paikoilleen... kanavat eivät kohtaa mitenkäään...

3. Jos pakosarja edes menisi paikoilleen, soikeista rei'istä huolimatta ottaa kiinni pinnoihin, tässä vaiheessa ei riittänyt enää huumori "bolt-on" pakosarjasta

4. ja vuotamaton sarja, johon hukkaportti on HITSATTU kiinni on ehkä vähän liioittelua (sen lisäksi että hukkis oli jumahtanut kiinni, voi jeesus),
Hukkaportti tosiaan murtui käsin irti, saumasta on noiden parin hepin kohdalla paha puhua

5. Ja mikä parasta, laippa ei ole t3 vaan siitäkin on reikiä nihrattu (kahteen menee oikeankokoinen pultti juuri ja juuri, kahteen muuhun pitää laittaa pienempi, koska reiät eivät vain kohtaa...)

Ja muutenkin pakosarjan jälki on kaameaa. Tämän osasin arvata, mutta mielestäni tuo on erittäin kaukana bolt-on ehjästä pakosarjasta...
Mikä on tarinan opetus: jos myy jotain, kannattaa ihan oikeasti mainita mitä on myymässä eikä vain kehua maasta taivaaseen. Joku tarkempi henkilö kuten minä itse saattaa olla senverta kusipää että kirjoittaa tämäntyylisen romaanin!
Toivon vaan kirjoitukseni herättelevän osienmyyjiä tarkkuuteen mitä lupaavat!