Jaa-a Kukahan on -98 laatikkoon mennyt mineraaliöljyä laittamaan,,,,, 
Ei muuta kun huuhtelemalla automaattiin uudet öljyt, ja eikun baanalle.
Esim. Mobil ATF 3309 käy hyvin tuollekkin laatikolle, mutta maksaahan tuo.
No uskon että jokainen järkevä ukko. Se on kuitenkin volvon suunnittelema juuri sille laatikolle. ATF 3309 on tehty varmaa kymmenille laatikoille.
Mikä vika on mineraali öljyssä??
Muistan aikoinaan kun olin etsimässä 740 manuaalin öljyjä. Minulle ehdoteltiin sitä sun tätä mobilia. Hintaavia olivat, 15 euron paikkeilla litrasta. Sitten minulla välähti käydä kysymässä siniseltä paljon orkkis öljy maksaisi. Se olikin 12 euroa litra. Miettikää nyt, jos sillä öljyllä auto on rullannut 300tkm ilman moitteita, miksi ihmeessä täytyy alkaa laittamaan niitä "parempia" öljyjä

? Kasvaisiko siitä laatikossani 6 vaihe? Muuttuisko manuaali automaatiksi? Kiihtyisikö minun auto kun raketti?.....
Joten samalla logiikalla elän nyttenkin. Aina original öljyt jos lompakko sallii.
Varmaan aika moni muukin, kuka on sitä volvolta sattunut ostamaan.
Mikä vika siinä muka on? Sellaista sinne alunperin kuuluukin.
Mutta on sitä tuolle laatikolle halvempaakin synteettistä ATF:ää, kuin tuo 3309.
Vikana on sellainen matalaääninen ulina vaihe päällä. Lähtee kun kone on ollut aika pitkään kuuma. Eli ei lähe 10minuutissa. Muuten ei ole ajossa mitään vikaa. Kun ei vaan ennen ole tuollaisia ääniä ollut (tai no, ei näin selviä) niin päätettiin tarkistaa asioita.
Öljymäärän en itse ole katsonut. Kuulemma kylmällä minimillä, ja kun lämmin kone, niin vähän alle puolta väliä (MIN-MAX). Meinattiin heittää sinne vähän lisää öljyä.
Vikakoodit on luettu, eikä näytä mitään.
P.S
Kun haluan itse vielä kertalleen katsoa öljyn määrää, niin antaka oikeaoppiset ohjeet miten tuo öljymäärä tarkistetaan?