Autodiagnoosi  Carcom Oy

240 Turbo -84

  • 89 Vastauksia
  • 31925 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JAMH

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #15 : 04.01.2012, 09:22:35 »
Mitenkäs nämä minkä olettaisin olevan lambdan johdot.



Onko lh 2.2 ja 2.4 erilaiset lambdasysteemit?
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1861
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #16 : 04.01.2012, 18:11:36 »
Mitenkäs nämä minkä olettaisin olevan lambdan johdot.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Onko lh 2.2 ja 2.4 erilaiset lambdasysteemit?

Samanlaiset lambdan johdot on, poislukien 90 lukulaiset missä on uudempi liitin. Eli siitä ei valitettavasti paljoa pysty päättelemään.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #17 : 04.01.2012, 21:57:46 »
mulla on 2.4 ja samallainen vihreä lambdan johto jossa valkoinen kovamuovikikkare päässä.
lambdalta tulee musta kolmijohtoinen josta yksi menee kumikondoomin kanssa tuohon päälle.

enempää en tiedä, koneena B200F

EDIT: rekisteröity 1989, mutta konehuoneen kilvessä on 1990 vuosimalli leimattuna

Poissa JAMH

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #18 : 07.01.2012, 19:02:12 »
Kävin taas tallilla tutkimassa ja tulin siihen tulokseen, että johtosarja on lh 2.2.
Johtojen väri ja järjestys liittimessä täsmäsi EZ117k sytkän kaavioon.
Sytkäboksin Volvonro 1346469 täsmää 85-89 vuoden lh 2.2 boksiin.
Taidan vaan muokata sitä liitintä vähän ja kokeilla jos lähtis toimiin sillä...
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #19 : 11.01.2012, 23:11:29 »
Tuuliviiri rauhaton, mun sydämeni on -lauloi Danny aikoinaan. Sellanen olo mullakin nyt on parin viime päivän miettimisen jälkeen.
Oma johtosarjan räpellys rupes näyttään aika ankealta, joten -
Päätin taas vaihtaa suuntaa ja laitan sittenkin ohjelmoitavan ruiskun. :)
Tänään tilasin kaverilta Omex 600 ecun ja johtosarjan.. Käsi ylös kuka on kuullut kyseisestä valmistajasta :hello:
Kaverin firma aloittaa niiden maahantuonnin niin aattelin sitten ottaa vähän ensikäden kokemuksia aiheesta.
Käsittääkseni ainakin Englannissa varsin suosittu moottorinohjaus ja ominaisuuksilta vaikuttaa ihan lupaavalta.
Saas nähdä mitä tuleman tuo... ::)
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #20 : 14.01.2012, 18:40:20 »
Tänään tuli sit irrotettua johtosarja koneesta. Nyt sitten innolla odotetaan ens viikolla saapuvaa Omexia.
Saas nähä kuinka helposti se saadaan asennettua paikoilleen...  :)

Samalla tuli irroitettua vetokoukun tukirauta ja laitettua tilalle takanäkösuoja. On se vaan kivemman näköinen
kun ei takavaimennin näy takaa päin.  8)
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #21 : 04.03.2012, 09:53:34 »
Kaikenlaista on tullut viilailtua ja suunniteltua tässä parin kuukauden aikana.
Omex ei ollut sekään ihan bolt-on homma. Ajattelin että heitän rojut paikalleen ja käytän jakajan hall-anturia
ja volvon omaa puolaa ja sytkäosia. Ei se sit ihan niin helppoa ollut ja päädyin laittaan 36-1 triggeripyörän
ja anturin sitä lukemaan. Eilen asentelin triggeriä ja sunnittelin anturille telinettä. Anturi tarvis vielä ostaa että saa
tehtyä lopullisen koevedoksen telineestä. Myöskin hukkakipinäpuola on vielä hankkimatta tähän pakettiin..

Sellholmin hihnapyörä. Sen ja triggeripyörän välille tehty sovite.



Hall-anturin telineen sovittelua. Malli tehty 5mm (pahvi)levystä. (Kuvassa vielä poistuva jakaja paikallaan.)
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #22 : 04.03.2012, 09:55:40 »
Näkeekö muuten tästä kuvasta kumpi (1030 vai 1031) perä mulla on?

Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #23 : 04.03.2012, 10:11:12 »
Kyllähän tuo pahasti näyttää 1031 perältä :) mitäs maksoi hihnapyörä?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #24 : 04.03.2012, 10:17:08 »
Kyllähän tuo pahasti näyttää 1031 perältä :) mitäs maksoi hihnapyörä?
Ite en mee takuuseen, mutta kyllä -84 turbossa vois ollakkin. Itellä kaksripanen 1030.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa JAMH

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #25 : 04.03.2012, 10:29:56 »
Kyllähän tuo pahasti näyttää 1031 perältä :) mitäs maksoi hihnapyörä?

Se olis hyvä juttu! On ees jotain hyvää projektin lähtökohdassa...  :)

Hihnapyörä maksoi jotain satasen luokkaa. En oo varma kun kaverin kautta tilasin enkä oo vielä maksanu sitä...  ;D
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #26 : 04.03.2012, 10:32:54 »
Ite en mee takuuseen, mutta kyllä -84 turbossa vois ollakkin. Itellä kaksripanen 1030.

Toi ei alunperin ollu turbo vaan B19K. Maahantuoja on siihen r-sport turbon lisännyt ja nyt muutan sitä ruiskuksi.

Jostain keskustelusta luin että muillakin on ollut 240 -84 B19K-yhdistelmässä 1031-periä.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #27 : 04.03.2012, 10:36:52 »
Joissakin kyllä on sielä 1031 merkintä joten eikun putsailemaan jos haluaa varmistua asiasta. tai sitten öljyn ulos ja uutta sisään ja kattoo paljoko menee öljyä niin siitäkin tietää heti kumpi perä. tilavuus isompi 1031
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1086
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #28 : 04.03.2012, 11:28:46 »
Mulla on tuossa -84 240ssä kans 1031 perä. Auto oli b19k:llä alunperin.
Oman auton perä on kyllä erinäkönen, se on yksripanen ja "1031" teksti löytyy kohokuvioin auton edestäpäin katsottuna vasemmalta puolen murikkaa.

Ei muutaku teräsharja kouraan ja tutkimaan.  :)
Pihassa: V70 2.4 -01, V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1225
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #29 : 04.03.2012, 11:32:33 »

B19K:n perässä lienee ollut M45WR laatikko ja perä todennäköisesti 3,31 välityksellä, ehkä jopa 3,15. Tähän saa varmuuden avaamalla peräkoppa ja tarkistamalla välitys lautaspyörän merkinnöistä. Jos on 3,15 ja se osoittautuu liian harvaksi, niin täällä ilmoittautuu ostajaehdokas ;)

Tai sitten toinen rengas ilmaan, pyöritää toista ja laskee kardaanin kierrokset. Riitavän monta kierrosta kun pyöräyttää, niin saa tarkasti selville välityksen. Välttyy tuolta aukaisulta.

 

Race.fi  TamCar